SYED ALHADI sangat geram dengan Izyan. Dia tahu Izyan sengaja mahu membuat Falisha menganggap bahawa mereka masih ada hubungan. Dia harus cepat bertindak sebelum Falisha makin jauh daripadanya. Dia menelifon Shahrul benda yang baik harus dipercepatkan.
"Assalamualaikum Shahrul, boleh tak kalau kita buat majlis merisik malam ni?"
"Kenapa macam tergesa-gesa ni? Ada masalah ke?" Shahrul pelik kerana Syed Alhadi adalah seorang yang relax and laid back. Syed Alhadi mengeluh, dia menjelaskan segalanya daripada masalah dia dengan Izyan, Falisha dan Faizal.
"Kau faham kan selagi aku tak kahwini Falisha, she's open to the possible dangers around her. That was why I wanted to arrange it for tonight." Syed Alhadi berkata.
"Kalau macam tu kau datanglah nanti aku akan bilang ibubapa ku. Jumpa malam nanti ya. Assalamualaikum."
"Thanks bro, waalaikumsalam."
FALISHA sudah sampai ditempat letak kereta FKM Properties. Dia sebenarnya masih ragu-ragu untuk melangkah ke dalam. Dia takut jikalau dia tidak kuat.
'Macam mana ni should I just go back?' Falisha sudah bercakap sendiri di dalam kereta. Dia memandang jam di tangan dia masih punya 10 minit untuk hadiri meeting. Telifon bimbit yang berbunyi dipandang.
'Apa lagi si mamat satu ni nak? Malasnya nak jawab, alasan apa lagi yang nak dia bagi. Buat bodoh je la.' Falisha terus membuka pintu kereta dan melangkah keluar dengan laptopnya. Dia harus kuat menghadapi lelaki yang telah menghancurkan harapan dan perasaan nya. What does't kill you makes you stronger eventually.
'You can do this Lisha! Bismillah.'
SYED ALHADI menelifon Falisha banyak kali tapi tidak berjawab. Dia mahu menerangkan segalanya tetapi Falisha hilang entah ke mana. Dia pergi ke bilik Falisha untuk bertemu dengan Amelia.
"Amelia awak tahu tak bos awak meeting dekat mana?"
"Eh dia hari ni ada presentation dengan FKM Properties." Amelia memandang wajah bosnya.
"Bukan saya da cakap kalau meeting or presentation for FKM Properties biar Hasif yang uruskan." Alhadi menanya kerana dia khuatir jikalau Falisha akan di apa-apa kan.
"Saya da cakap dengan Cik Falisha tetapi dia cakap tak apa dia boleh buat presentation lagipun FKM Properties yang call tanya kenapa we send presentatives and if we never send Cik Falisha mereka akan batalkan kontrak kita and no more business." Amelia menerangkan.
"You should have told me earlier, if they want to breach the contract by all means because Falisha is more important. Tell Kak Hayati I will be going to FKM Properties and ask her to lock up my office." Syed Alhadi berlalu pergi. Amelia dengan cepat menelifon Kak Hayati. Dia harap sangat tak ada apa yang akan berlaku kepada Falisha, silapnya juga kerana tidak lebih berhati-hati.
YOU ARE READING
Kekasih Hati
Romansa"Jangan mudah bermain dengan kata-kata dan janji jikalau tidak boleh ditepati, Syed Alhadi Tan Sri Arshad." "Berilah saya peluang untuk menunjukkan keikhlasan hati dan perasaan saya terhadap awak." Falisha memandang wajah Alhadi yang kelihatan bersu...