Pagi tu semua perkara ternmpk indah di mataku.Dpt berjumpa parents yg tersyg.Dpt bergurau senda dgn siblings.Boleh pergi jumpa kwn² cikgu dan bnykk lagi.
Tapi...
Semuanya berubah bila waktu pelajaran yg pertama bermula.[3A1]
"Apa yg berlaku kalau diri terpengaruh dgn sikap² negatif rakan sebaya?" Semua pelajar 3A1 memikirkan jawapan kpd soalan Cikgu Hanis itu."Tkde spe boleh jwb??" soal Cikgu Hanis.Semua pelajar hanya menunduk kepala.
"Saya thu awk semua ni boleh jwb tpi awk semua malas.M.A.L.A.S." kan dh kena ceramah dgn cikgu Hanis.Mmg padan dgn muka diorang.
"Semua bngun!!!" semua pelajar mls² bgun dri duduk.
"Spe boleh jwb baru boleh duduk!"
Serentak tu ramai yg mengangkat tgn.
"Hah rmai pulak yg boleh jwb! Awk nk main² dgn saya ape ni?" Cikgu Hanis menepuk dahinya berkali-kali.
Semua pelajar ketawa dpt mengenakan cikgu mereka itu."Cikgu ni mcm tk biasa dgn kitaorang.hahaha" ujar aiman, ketua kelas.
"Hurmm mcm² la kamu semua ni.Dah jwb semua soalan ms 36 dgn 37 sebagai denda mengenakan saya" Cikgu Hanis berlalu ke meja guru.
Semua pelajar tergangga mulut dgn tindakan cikgu Hanis tu."Cikgu~~~~" ujar serentak semua pelajar.
"Ahhh tkde² buat kerja tuh cepat.Sya nk pergi tandas kejap.Tk siap sya denda jalan itik." Cikgu Hanis berlalu keluar dri kelas itu dgn senyuman yg menyeramkan.
"Ank murid dgn cikgu sme jer perangai.Hahahahhaha" kata² Shafie itu dibalas dgn jelingan oleh semua pelajar.
"Salah ke wei aku ckp?" soal Shafie cuak.
"Salah lgi tk betul" ucap diorang serentak.
"Hurmmm" Shafie membuat muka itiknya tnda merajuk.
"Tk hbis2 dgn muka dia tu" bisik aku smbil ketawa kpd teman semeja ku Iman.
Iman turut ketawa dgn aku."Ank ridhuan kan tu" bls Iman dgn ketawa.
"Jom ahh buat kerja.Nnti cikgu dtg kerja entah kemana" aku berhenti ketawa lalu mencapai pen.Iman menurut dgn senyuman yg msih tk hilang di wajahnya.
Beberapa minit kemudian.
"Weh bunyi ape bising² tu??" Hanan keluar dri kelas utk mencari punca kebisingan yg berlaku di luar.Teman² aku yg lain dan aku jugak keluar dari kelas.Kelas berada di tingkat empat.Dan bahagian yg paling hujung dri sekolah.Aku pun tk thu knpe Cikgu letak kelas kitaorang dkt situ.Mungkin nk elakkan suasana bising drpda pelajar lain kot sbb kitaorang nk ambik PT3 thun ni.
Suasana bising tadi jelas kedengaran di tingkat bawah sekali.Kami dri tingkat ats hnya melihat dri beranda sekolah.
"Diorang tgk ape tu wei??" soal aku kpd Iman yg berada di tepi aku.
"Entah tpi diorang pandang ats jer...pegetua dgn cikgu lain pun ade la dkt bawah sana"
"Owhhh"
"Jom turun bwh jugak" ajak Aiman.Semua pelajar mengikuti langkahnya tnpa bnyk soal kerana ingin mengetahui apa yg berlaku.
Tpi, aku tk ikut mereka kerana aku merasakan dpt yg buruk akn berlaku di tingkat ats tu.
Aku berjalan ke arah bhgian bangunan yg jarang digunakan oleh sekolah.Sbb??aku tgk org dkt bawh sana tgk ke arah bgunan tu so aku pergi la sana.
"Aku rasa aku ni terlampau berani la" rasa menyesal pulak tk ajak spe² ikut aku tdi.
Selepas aku membebel kepada diri sendiri.Mata aku tertangkap pada susuk tubuh yg sedang berdiri ats beranda sekolah tu.Dia pelajar perempuan form 5.Dan ape motif dia berdiri ats ty???
Mata aku terbeliak seketika bila dpt memahami suasana skrg.
Perempuan nk bunuh diri!!!aku kena buat sesuatu! Tpi apa aku nk buat?!!Tkde spe area tingkat ats ni.Mcm mane aku nk minta tolong.
Argghhh,sakit jiwa aku mcm ni.Aku berjalan perlahan-lahan mendekati perempuan itu tnpa ia sedar akn kehadiran aku tu.
Aku melihat wajah perempuan dibasahi dgn air mata.Mata aku berhenti di tgnnnya.Alat uji kehamilan???!!
Tu ke sbb dia nk bunuh diri??mmg tk patutla.Tk boleh ke guna akl yg bijak tu bertindak rasional sikit??teruk pulak aku mengutuk dia.Bukan ape kebanyakannya sekolah aku ni,ramai org yg pandai².Perempuan itu menjauhkan sebelah kakinya drpda menyentuh beranda itu.
Woi jgn bunuh diri dpn aku!!!gila ke??Perempuan itu menjatuhkan badannya perlahan-lahan.Langkah kaki aku diperlajukan utk menyelamatkan perempuan itu.
Hanya Tuhan je yg thu apa yg akn berlaku.
Samada aku dpt selamatkan perempuan tu ataupun tidak.
"Arghhhhhhhh!!!!!"
Gelap.
......................................................
TbcOkay tak??author hrp² okay jer.
Maklumlah author manusia biasa.Bnyak kelemahan lagi.
Sila bgi tunjuk ajar.Tunduk 90°.
Btw korang rase perempuan yg nk bunuh diri mati ke tak??Spe yg menjerit tadi??
Fikir2 lah dlu.Then baca chapter 2.Rajin² kan jari anda tkn butang vote tu.And jgn lupa utk comment ye.
That's all.
Have fun.
YOU ARE READING
Autumn In My Heart
Teen FictionKisah Eleeya dan Iman. Eleeya terpksa meninggalkan Iman kerana keluarga. Iman sentiasa menunggu Eleeya balik ke dlm hidupnya kerana janji dia tkkn pernah menduakan Eleeya. Sakit perlu dirasa.Bhgia perlu diketepikan kerana org tercinta. Tpi,,,,bahagi...