"Eleeya bgun eleeya bgun"
Mata aku terpaksa dibuka akibat muka aku direnjis oleh air."Aku kat mne ni??" soal aku yg blur.
"Dlm kelas la awkk...dekat mne lagi"
"Owhhh.awkkk..."
"Izzah classmate awk...tdi awk pengsan..."
"Owhhh...aku minta maafla sbb aku tk thu ape² yg terjadi...aku mcm org tk berapa betul sikit harini...plus aku lupa segala benda."
"Ye kitaorg thu...cg ckp mungkin trauma dgn ape yg berlaku smpai awk hilang igtn"
"Hilang ingatan??"
Izzah mengangguk kepala."Arghhh patut la.But spe lelaki yg peluk aku tdi??"
"Owhh dia??dia abg awk la...dia betul² risau tentang awk and don't worry dia tk terasa hati pun.Dia dh thu ape yg dh jdi"
"Urghhh aku betul rasa serba salah"
"Tkpe awk relax duluh.Semua cikgu yg mengajar kita tkde harini.Kes??diorang tgh mesyuarat."
"Owhhh...oky thanks sbb fhm aku" aku menghadiahkan senyuman kpd Izzah.
"No hal...btw jrg boleh tgk awk ckp kau aku selalunya awk saya dgn kwn perempuan"
'Erkkk biar betul.Ni perli aku nmenya.mne la aku thu kena awk saya dgn org perempuan.Dh tu yg keluar dri mulut so what??!
"Ahhh mcm dh terbiasa guna kau aku ...maaflah kalau kasar"
"Its okay sya fhm..sya pergi tempat saya dulu nye.Hoi iman jgn kawan kau ni"
"Hurmm yelah" jwb lelaki yg bernama iman tu.Aku baru perasan ade org sebelah aku.
"Hoi...spe sruh pergi jual nyawa kau free²?"
Apakah soalan."Oitt bile aku jual nyawa aku??"
"Kau pergi selamat perempuan sewel tu tk ke jual nyawa ke??"
"Perempuan mane pulak kau ni?"
Iman menepuk dahinya"Aku lupa aku tgh bercakap dgn org yg hilang ingatan.Nsib badan la." iman tiba² menjentik dahi aku.Hbiss merah dhi aku huhhuhuh jahanam la si iman.
"Kau dh apahal?!!" aku menarik rambutnya kasar.Kan dh kacau kau punya rambut.
"Kau??kau kacau rambut aku??kau thu tk rambut aku ni mahkota bgi aku????kau ni mmg nk kena"
Bru je Iman nk blas balik tiba² nme aku dipanggil org.
"Tengku Eleeya Cahaya Qasih???pegetua nk jumpa dgn awk" ujar cikgu Zaiton.
"Ahhh oky kejap cikgu tunggu sya!!!sya tk thu mne bilik pegetua!!" aku berlari mendapatkan Cikgu Zaiton.
Pelajar lain ketawa melihat aku yg mcm budak² tu.
"Kesian la dia kan...hilang ingatan.Mesti sakit nk igt balik semua benda."
"Betul tu.Aku hrp dia tbh."
"Dia mcm org lain dh sekarang."
"Kan tk mcm Eleeya yg kita kenal dulu.Yg periang hyper active.nakal.Skrg dia nmpk suram.Mcm budak yg pasif."
"Haihh kita doakan jerla semoga dia cepat² sihat balik boleh kita kacau dia balik.Aku tk berapa nk berani nk kacau dia skrg.Garang mcm singa"
Aku yg mendengar disebalik pintu kelas itu hanya mmpu mengeluh.Sbb??sbb aku sedih terpaksa lalui semua ini.Smpai org lain pun terpaksa hilang aku yg dulu.
Don't worry guys aku akn cari aku yg dulu utk kebaikan kita semua.
Aku mengikuti cikgu zaiton yg sudah ke depan menuju ke arah bilik pegetua.
[Bilik pegetua]
Tuk tuk tuk
"Masuk"
Aku melangkah masuk perlahan-lahan memasuki ruang bilik pegetua itu.Aku tiba² jadi pelajar contoh sbb ade org lain selain pegetua di situ.3 org lelaki dan seorang perempuan yg tk aku kenali.Pegetua kenal la jugak sbb gmbr besar dia ade melekat dkt dinding sekolah.arhh lupakan.
"Owhh kamu dh smpai..mari sini" aku menghampiri mereka semua bila dpt arahan dripda pegetua.
"Knpe pnggil sya??" soal aku.Mata memandang tiga org lelaki dan perempuan disitu.
"Urmm...igtkan psl sekolah dkt seoul tu??" soal pegetua.
Muka aku 100% blur.
Aku mne igt!!aku tk igt ape² buat mse skrg!!!ape ke pelik soalan tu."Ahhh sya lupa ttg kes awk tu..." pegetua menghulurkan sepucuk surat kpd aku.Aku menyambut dgn pelbagai soalan di minda.
"Apa ni pegetua??"
"Surat perpindahan pelajar Tengku Eleeya Cahaya Qasih ke Sekolah **** Seoul,Korea."
Terbeliak mata aku mendengar kata² itu.
"What?!!!maksudnya...saya kena tinggalkan malaysia???!"
Pegetua mengangguk dgn tenang."Mcm mne??"
"Pegetua dri sekolah seoul tu dpt arahan utk meminta kamu hadirkan diri kesana sbb keluarga kamu berada sana."
"Keluarga??bukan ke..."
"Mereka yg bersama kamu skrg bukan keluarga kamu yg sebenar...mereka hnya menjaga kamu smpai kamu meningkat remaja" ujar perempuan tdi.
Krik krik krik
Cengkerik lalu."Hah??apa yg cik mengarut ni??"
"Ini kenyataan Eleeya"
"Tk!sya tk percaya sbb korang tkde bukti"
"Awk nk bukti??fine" perempuan yg sebaya dgn aku tu mula melangkah ke arah aku.
"Tengok isi surat ni" arah perempuan itu.
'Surat lagi serabuk la aku'
Aku membaca isi surat itu dgn teliti.Setelah beberapa saat aku membaca surat itu akhirnya mata aku terbeliak.
"Apa?!"
"Itu isi perjanjian mak ayh kandung awk dgn mak ayah angkat awk..."
"Jaa...di..selama ni saya hidup org yg langsung tkde kaitan dgn saya??"
"Yes"
Aku mengeluh kasar.Tk percaya dgn kenyataan mungkin.
"So what should i do right now??"
"Follow us back to korea and you can start new life"
"Oo..k..bila saya ke balik ke sana??"
"Lima hri dri sekarang awk perlu bersiap utk balik ke korea..."
"Just five days??!!" soal aku terkejut.Biar betul?!!! Arghhh aku dh la bru hilang ingatan tmbh pulak dgn bala ni.Huhuhuhu.
"Yes...pasport and something else dh kami selesaikan"
"Okkk...kalau tkde ape² saya pergi dulu" aku menghilang diri sepantas mungkin slepas meminta diri.
"Korang bertiga pergi ikut dia." arah perempuan tu kpd tiga lelaki tdi.
"Yelah" jwb salah seorang dri mereka dgn malas sebelum bergerak.
………………………………………………
Bersambung.
YOU ARE READING
Autumn In My Heart
Teen FictionKisah Eleeya dan Iman. Eleeya terpksa meninggalkan Iman kerana keluarga. Iman sentiasa menunggu Eleeya balik ke dlm hidupnya kerana janji dia tkkn pernah menduakan Eleeya. Sakit perlu dirasa.Bhgia perlu diketepikan kerana org tercinta. Tpi,,,,bahagi...