chapter 10

12 7 0
                                    

Lepas tengok wayang,
Aku dan Iman jalan² di taman bunga yg berdekatan dkt Mall tdi.

Cantik pemandangan dihadapn aku ni tpi aku rse tk sedap hati.

Apakah maksud semua ni??knpe jantung aku berdegup kencang??

"Cahaya??" Aku menoleh Iman disebelah aku. Dia mcm risau sbb wajah aku tiba² pucat.

"Ape??"

"Awk oky??kalau tk sihat sya hntr pergi klinik"

Aku menggeleng kepala laju.

"Tkyh aku oky jer.Tiba2 rse pening tdi"

"Owhhh" Iman hnya mengganguk kepala dan kemudian tersenyum manis kpd aku.

Tkde kerja ke nk senyum mcm tu??kalau aku sorang tgk tkpe ni ramai lgi boleh tgk.Nmpk cemburu di situ.huhuhu.

Bila malaysia nk maju kalau mcm ni??!eh jp...ape kaitan!?
Apela yg aku memgarut ni.Ish²

"Cahaya tgk sya kejap" arah Iman.

"Hurmm??" aku mengangkat kening.

"Tgk jer la sya.pleaseeeee" Iman merengek gedik.

Nk kena ketuk ni.Aku memaling pdgan aku ke arah Iman.Serentak itu lngkah kami berdua terhenti.

"Ape?"

"Awk still marahkan saya?"

"Tak" jwb aku dingin.

"Tipu" erkkk.

"Betullah.aku dh tk mrah dkt kau" jelas aku.

"Sya kenal awk.Kalau awk dh tk marah mesti awk guna sya awk bukannya aku kau dgn sya."

Aku kalut kejap.Smpai mcm tu dia perhatikan aku??

"Owhh"

"Bgitau la be.."

"Saya dh maafkn awk syg ku tomel²" aku siap buat muka gedik lgi.Nk aku maafkn sgt kan.
Tgk lah ikhlas ke tidk hohoho.

"Alololololo syg Iman ni buat muak gedik la.Comel sgt" perli Iman.

"Org dh maafkan tu kira oky la.Tkyh lah nk perli" aku membuka lgkh menjauh Iman.

"Yah!Cahaya jgn la merajuk.Kate dh maafkan!" laung Iman smbil berlari mengejar aku yg jauh meninggalkannya.

"Tknk!!!merajuk!!!" aku berlari laju sikit bila aku terpandang Iman semakin mendekati aku.

"Cahaya!!!jgn lah lari nnti jatuh!"

Teguran tu tk kulayan.Lngkah semakin lju berlari.

1
2
3
Shit!!

"Huarghhhhh kaki ku patah!" jerit aku.

Tula org surub slow2 kau pi tmbh kelajuan tu buat ape.

Huhuhu

Iman berlari lju ke arah dgn muka penuh kerisauan.

Dia berlutut dihadapan aku.

"Kaki awk terseliuh ke ni??" soal Iman kalut.

"Eh takkk kaki sya tk terseliuh tpi dh masuk thp kritikal nihh!adoiiii awk ni punn confirm² la kaki ni terseliuh!bgusss punya bf!" marah aku dlm kesakitan.

Aku cuba mengurut kaki aku tu tpiii apakan daya bila setiap kali aku sentuh kaki aku tuh la dia punya skit smpai ke ats!

"Meh sya tlg awk bgun" Iman membantu aku bgun perlahan-lahan.Aku mengenggam erat lengan Iman yg berlapikan jaket tu.

Autumn In My HeartWhere stories live. Discover now