Lepas peristiwa dkt dewan makan 3 hari lepas,hampir semua pelajar bercakap tentang aku.
Negatif or positif??Ofcourse dua² ade.Tpi negatif tu sikit jerla.
Yg negatif kes beberapa pelajar tk suka aku backup Huda.And yg positif,
Semua orang suka dan kagum dgn keberanian aku selamatkan Huda dri bunuh diri dan kena caci dkt dewan mkn.
Well aku pun tk pernah terfikir aku akn jdi seberani tu."Oitt termenung nmpkk?" tegur Izzah.
Kami tgh duduk dkt padang sekolah.Sbb???ade sukan ler.Arini hari yg pertama.
Aku duduk dkt pokok yg besar dan berbunga warna pink.Aku tk thu pokok ape tu tpi serius cantik kalau ambik gambr kt sana.Nk jer aku bergambar....tpi,,,ade org dh curi huhuhu.Si budak junior curi iphone aku kes nk selfie!aku pulak meroyan dkt sini sorang².Nsib baik Izzah dtg.
"Kau tk masuk ape² acara ke??" soal Izzah.
"Tnya aku.Kau ade msuk ke?"
"Aku mcm biasa la 1500 dgn 200 meter.mati la aku.Hah..kau ni msuk ape??tkkn goyang kaki jer??"
"Entahler...cikgu tkde offer ape² dkt aku." aku mengeliat sikit utk regang tulang.
"Eleeya!!!" terkejut aku bila nme aku dijerit org.
Ternmpk amy dan Hanan berlari ke arah aku.
Laju bukan main.Suruh masuk bertanding tknk pulak adoii."Wowowwo ape kes ni???" soal aku.
"Nihh kak Amelia tk sihat kau kena ganti dia" ujar Amy dgn tercunggap-cunggap.
"Hah??ganti apende pulak??"
"Kak Amelia kan Queen Temenggung tpi masalah skrg dia tiba² sakit.Alergi kacang habis muka dia.Dia suruh kau ganti dia."
"Apasal aku???aku tknk"
"Alahhh boleh la...please"
Amy dan Hanan dh melutut dpn aku."Weh bgun weh!" aku mengangkat mereka supaya berdiri.Tk malu dek org ke diorang nih??
"Janji kau ganti bru aku bgun"
"Hurmmm ye yelah aku gantikan"
"Hooray!!!!" Amy dan Hanan melompat-lompat keriangan.
"Siapa king??" soal Izzah.
Aku pun tertanya jugak."Iman Firdaus"
"Owhh Iman" Izzah mengangguk kepala.
"Iman??apasal aku boleh tk thu??bukan si shah tu King??"
"Mmg awlnya mcm tu tpiii....time kitaorang bincang psl pergantian kau tu Iman ade lalu...dia kata dia tknk kau jadi Queen kalau Shah jadi King.So Kitaorang tukar plan Iman jdi King kau jadi Queen.Simple"
"Dgn abang kau pun dia cemburu ke??pun boleh" Izzah ketawa besar.
"Tk lawak syiot" ujar aku.
"Okok"
"Jom la kita pergi berlatih pembarisan."
"Jom!!" diorang pulak bersungguhan aku pulak tgh blur skrg nih.
………………………………………………
Hari kedua sukan,"Kau nk colour rambut aku mcm Elsa citer Frozen tu???!gila ke?!"
"Alaaaa utk pembarisan ni jugak.please Eleeya??" Hanan dh bersiap sedia dgn alatan nk colour rambut aku tu.
"Rosak rambut aku nnti macam mna??"
"Tk rosak punya...aq dh belajar dgn sepupu.Relax.Bak sini kepala kau"
"#redha huhuhuhu"
[Skip colour rambut]
"Omg!!!!kwn aku ke ni weh???"
Jerit Izzah.
YOU ARE READING
Autumn In My Heart
Подростковая литератураKisah Eleeya dan Iman. Eleeya terpksa meninggalkan Iman kerana keluarga. Iman sentiasa menunggu Eleeya balik ke dlm hidupnya kerana janji dia tkkn pernah menduakan Eleeya. Sakit perlu dirasa.Bhgia perlu diketepikan kerana org tercinta. Tpi,,,,bahagi...