chapter 2

24 10 0
                                    

"Woi jgn nk bodoh la!!" laung pdnya keras.Nsib baik sempat pegang tgn perempuan ty.
Walaupun hampir drpda badan aku dh keluar jauh dri beranda.

'Aku hrp ade org cepat² tolong aku ni.Kaki aku sakit thn beranda ni.Kalau aku tk thn kemungkinan aku dgn perempuan ni sekali jatuh.

"Knpe kau selamatkan aku hah??"

"Gila betul kau ni..kalau aq tk selamatkan kau confirm² kau masuk neraka sbb bunuh diri..kau tk takut ehh??" perempuan terdiam mendengar ayat deep aku.

"T..tpi hidup aku dh musnah...aku dh bnyk buat dosa so baik bunuh diri jer drpda terus terseksa mcm ni!" tempik perempuan sambil menangis.Kesian pulak aku tgk mnusia ni.

"Kalau kau kembali kpd Nya.Kau bertaubat dgn ihklas Allah akn maafkan kau.Bukannya mcm ni!!kau mcm dh tempah tiket nk msuk neraka!!"
Sekali lagi perempuan tu terdiam.Kaki dh tk boleh thn bila² jer kitaorang boleh jatuh.

Aku kena cri idea utk buat perempuan dgr ckp aku then selamatkan diri dia.

"Kak...kalau kak nk berubah tpi mak ayh kak dh tk boleh terima kak jgn risau ye...saya ade utk kak...saya akn tolong kak smpai baby tu lahir.Tolonglah kak selamatkan dri kak tu.Kesian baby tu tk boleh tgk dunia ni dia tk bersalah...please kak sya jnji sya akn tolong kak.Kaki sya dh tk thn ni...please"

Tk lama kemudian perempuan tu mengangguk setuju.Aku menyuruh dia naik ke ats melalui badan aku.
Sama semasa perempuan dh selamat menjauh beranda cikgu² dan murid lain dtg nk menyelamat.

Aku tersenyum tipis melihat kehadiran mereka.
Tpi diorang terlalu lambat.

Mungkin ni mmg kesudahan aku.Mati dlm keadaan mcm ni.
Aku berpaling ke arah perempuan tdi yg tgh menyusun nafas.

"Kak...maafkan sya..." selepas aku mengatakan sebegitu aku melepas pegangan di kaki aku itu.

Tubuh aku perlahan-lahan jatuh dri tingkat empat itu.

Perkara akhir aku ialah dgr jeritan drpda perempuan dan semua org yg menyaksikan kejadian tu.
Gelap


Bersambung
Sikit jer sbb tkde idea.Maafkan author huarghhh.
But rajinkan lah tgn readers tekan butang vote tu dan comment.
Have fun for next chapter.

Autumn In My HeartWhere stories live. Discover now