chapter 3

23 8 0
                                    

"Arghhh sakit kepala aku,,aku dkt mne ni??" mata aku memandang liar kawasan aku baring tu.Bilik ape ni??

Aku turun perlahan-lahan dri katil menuju ke arah pintu bilik tu.Kepala sgt berat sehingga membuatkan aku jatuh tersungkur.

Aku mengerang kesakitan.
Dgn tekad dan sepenuh kudrat aku bgun kembali menuju ke arah pintu.

Aku memulas tombol pintu itu perlahan-lahan.Nsib baik tk terkunci.

Aku melangkah keluar dri bilik tu.9:45 pgi.Itu jam masa yg aku lihat pd jam tgn di pergelangan aku.

Pada yg jadi harini??knpe aku tk igt ape²??arghhh!!!

Aku mencengkam kuat kepala aku yg perit.

Aku bergerak ke arah tangga yg berdekatan dgn aku.Aku duduk di situ.

Aku termenung sekejap utk mengingati apa yg berlaku.
Agk samar² tpi aku nmpk seseorang jatuh dri bngunan sekolah.Tpi,,,,spe??

"Aku kena msuk kelas nih...dh pukul brpe aku still kat luar kelas...nnti tk psl² dpt gelaran kaki ponteng...huhuhu tknk la aku"

Aku bngkit dri duduk lalu menaiki satu persatu tangga sekolah tu.Aku berhentikan lgkh aku secara tiba².

"Kelas mne satu??Apsal aku lupa semua benda ni??" aku menyeluk poket aku.Mne la thu kalau ade sesuatu yg berkaitan dgn nme kelas yg aku lupa tu.

Buku kecil.duit.sapu tgn.rantai perak ade bentuk love tpi separuh jer ahhh lantak lah.

Aku buka buku kecil dahulu.Muka surat dh menyatakan profil aku.

Nama: Tengku Eleeya Cahaya Qasih.
Umur: 15 thun
Thun: 2017
Kelas:3A1
[Skip profil]

Aikkk bukan ke nme aku Eleyna??
Aku berfikir sejenak.
Aku menepuk dahi aku dgn kuat.

"Eleyna nme sepupu aku...ape bodoh aku ni"

"So 3A1 where are you??meh kita cari"

[Skip cari kelas]

"Ni kot..." aku melihat papan tanda kelas tu.3a1. Betul la kut.

Aku mengetuk pintu tnpa fikir panjang.

"Boleh sya masuk??" kelas tnpe guru tu terdiam melihat aku disitu.Aku ade buat salah ke??

"Errrr...boleh ke tak??ke sya slh masuk kelas??" mcm biasa diorang senyap jer.

"Eleeya!!!!!!!" jerit serentak semua pelajar dlm kelas tu.Semuanya tiba² menghampiri aku dgn wajah yg cemas.

"Kau okay tak?"

"Weh aku igt kau dh mati weh"

"Syukurlah kau oky jer"

"Eleeya jgn tinggalkan aku~~~ aku still tk dpt pikat kau" wait ape kaitannya??

"Wait² satu² aku okay.Aku tk mati lagi.Ye aku bersyukur still hidup.And aku tkkn terpikat dgn kau la" semua melepaskan nafas lega.

"But korang spe??aku tk kenal lah"

Oky aku ade slh ckp ke??
Semua pelajar terbuka luas mata.Terkejut kot.

"Kau tk igt kitaorang??" soal seorang lelaki.

"Yeahhh...nme aku sendiri pun aku tertukar tdi hahaha tpi aku igt balik tdi..."

"Teruk ni...kau tk igt lgsung ke??"

"Tk"

Tiba² aku rase tubuh aku dipeluk dri belakang.Fishh spe yg peluk aku ni??aku pusing kepala.

L..le..lelaki?!!!!!
Aku menolak lelaki itu menjauhi aku.

"Apesal kau ni??!!!" jerkah aku.
Semua org terkejut dgn jerkahan aku tu.

"Weh kau ni apesal??" tiba² seorang perempuan menolak aku kasar sehingga terlanggar dinding kelas itu.

"Kau tu apesal tiba2 tolak aku??? And kau!!" aku menuding jari ke arah lelaki itu.

"Kau tkde hak nk peluk aku mcm tu"

"Wei kau dh knpe??kau dh lupa ke psl dia??"

"Tk!!!!jgn kacau aku!!!!" aku menempik sambil menutup teliga aku.

Entah knpe aku terasa ade yg memanggil aku dan ade bayangan yg tk aku lalui bermain di minda aku.

"Eleeya relax...kau tertekan ni...relax trik nafas" ade seorang perempuan menepuk perlahan belakang aku.

Yeahh nafas aku tersekat-sekat skrg ni.

"Maafkan aku" itu hal terakhir yg aku ucapkan kpd perempuan disamping aku tu sebelum pengsan.Gelap.
Bersambung
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Huhuhhu author tk thu nk tulis ape...tu jer yg ade dlm fikiran author...please abaikan typo
Vote and comment.

Autumn In My HeartWhere stories live. Discover now