"Woi!aku mls lah mkn apasal korang ajk aku dtg sini" aku merengek.Tgn aku sedaya upaya nk dilepaskan oleh pegangan seok jin.
"Kau kena mkn lah budak!
Kalau kau tk mkn kau pengsan bila kau pengsan kau akn menyusahkan kitaorang" bls Seok Jin.'Cis ade jer dia nk jwb'
Aku dgn bts dan Iman dh smpai dpn makcik Kantin yg tersenyum manis.Tpi malaun kita org tu still diam tk mintak ape².
"Kalau tknk mkn jgn dtg sini pergi perpustakaan lagi bguss lah" perli aku.
"Diam lah kau! Aku tgh fikir nk beli ape nih" bls Yoongi.
"What ever" aku menjulingkan mata.
Selepas beli makanan,aku dgn Iman diseret ke meja makan.
Aku duduk di tepi Iman manakala tiga org tu duduk berhadapan dgn kami.
"Psttt nk roti??" bisik Iman kpd aku.Iman menghulurkan separuh drpd roti coklatnya kpd aku.
"Thanks Iman" aku senyum kpd nya.Iman juga membalas senyuman itu.
"Ehem ehem nk sweet2 pun jgn la depan aku" tegur Yoongi.
"Biar la aku hidup aku!" marah aku.
"Bla bla bla" nk kena ank Min nih!!!!
"Kau diam sebelum aku sumbat mulut kau dgn roti nih!!!" aku menunjuk roti yg ade dlm pegangan aku tu.
"Wowowo relax sikit jgn stress.Kita mkn jer jgn cri psl" tegur Namjoon.
Hah kan bguss kalau pandai tegur org jgn satu kepala sakitkan hati org.Kami hnya diam smbil makan makanan kami.
Beberapa minit kemudian,
Suasana dewan makan tiba2 kecoh.Bukan sbb bts.Mohon jgn perasan jer Bts ni bukan hal anda.Jht nye aku huhuhu."Perempuan gila!"
"Tkde maruah!"
"Memalukan mak ayah jer hidup"
"Perangai mcm setan!"
"Buat malu sekolah jer!"
Tu lah aku dengar bila seorang perempuan memasuki dewan mkn tu.Pelbagai cacian yg diberikan kpd perempuan tu.
Knpe???Kesian perempuan tu.Perempuan hanya menunduk kepala berjalan ke arah gerai makanan.
Layanan makcik kantin kpdnya jugak kasar.Sedap mulut dia mengata perempuan tu.
"Apa kes Iman??" soal aku.
"Perempuan tu nk bunuh diri pagi tdi kes mengandung ank luar nikah.Bf dia tknk bertanggungjawab so dia ambik keputusan bunuh diri tapi....ade org kacau "
"Kacau??spe yg kacau??"
"Adoi kau ni pun..." Iman menepuk dahinya.
Aku berfikir sekejap dgn apa yg berlaku.Tiba2 aku merasakan aku teringat sesuatu.Mungkin tu memori aku yg hilang.
"Aku ke yg kacau dia??aku selamatkan dia kan??"
"Haah"
Oh my god!!aku dh igt pasal benda tu!ape yg berlaku smpai aku kehilangan memori aku.
Dan,,,,,janji tu.Pelajar di dewan itu bertindak agresif secara tiba².Mereka melempar makanan ke perempuan itu.Hbiss bju dia kotor.
Aku berlari ke arah perempuan itu utk melindunginya drpda ditindas sebegitu rupa.
Aku memeluk tubuh perempuan utk menghalang brg² yg dilempar oleh pelajar di situ.
Hbiss bju aku kotor sekali.
Diorang ni gila ke??diorang ingat diorang tuhan ke nk bgi pembalasan dkt seseorang??
YOU ARE READING
Autumn In My Heart
Teen FictionKisah Eleeya dan Iman. Eleeya terpksa meninggalkan Iman kerana keluarga. Iman sentiasa menunggu Eleeya balik ke dlm hidupnya kerana janji dia tkkn pernah menduakan Eleeya. Sakit perlu dirasa.Bhgia perlu diketepikan kerana org tercinta. Tpi,,,,bahagi...