Ölüm de başlı başına bir tanrıdır...
...Titanlarla savaşın ardından,Zeus'un erkek kardeşlerinden Hades'in payına ölüler diyarını yönetmek düşer. Acımasız biri olarak tasvir edilen bu tanrı, ölüler diyarı kadar karanlıktır. Ölüler diyarı, ölülerin ruhları için hristiyan anlayışına özgü bir cehennemden daha çok bir zindana benzer. Ruhlar orada önceki benliklerinin bir gölgesi gibi yaşarlar. Bizler Hades'in adını anmaktan çekindiğimiz için ona Eubuleos (''iyi öğüt veren'') gibi sıfatlar yakıştırmışız. Demeter ile Zeus'un kızları Persephone'a aşık olan Hades, onu kaçırarak ölüler diyarına götürür. Daha sonra yılı ikiye ayırarak bir bölümünü ölüler diyarında bir bölümünü canlılar diyarında geçirmesi yolunda bir uzlaşmaya varılır. Bu Persephone'nin kaçırılışının en ünlü antik hikayesidir.
Demeter kızı Persephone'nin ölüler diyarında olduğunu öğrenince çılgına döner. Olympos Dağı'ndan ayrılarak dünyanın dört bucağını dolaşır. Keleus'un krallığı Eleusis'e ulaştığında,bir yaşlı kadın kılığına girer. Kent kuyusunun yanında otururken Keleus'un kızlarıyla karşılaşır. Kendisini Girit'ten gelmiş bir sığınmacı gibi tanıtarak kızların onu çocuk bakıcılığı yapmak üzere saraya götürmesini sağlar. Kral ve kraliçe oğulları Demophon'u Demeter'e emanet eder. İyiliklerinin karşılığını ödemek isteyen Demeter çocuğu bir ocak ateşi üzerinde tütsüleyerek ölümsüz kılmaya çalışır; ama kraliçenin onu görmesiyle tılsım bozulur. Demeter asıl kimliğini açıklar, Eleusis'te bir tapınak yapılmasını buyurur ve onlara gizli ayinlerini öğretir.
Persephone'nin ölüler diyarında olduğunu öğrenen Hermes, onun Demeter'e geri verilmesini ister. Bunun üzerine ebediyen annesinin yanına dönmesine bir koşulla karar verilir: Buna göre, Persephone ölüler diyarındayken Hades'in yiyeceklerinden hiçbirini yemeyecektir. Bunu son şansı olarak gören Hades, onu kandırarak dönüşüden önce bir nar tanesi yemesini sağlar. Bu nedenle Persephone hiçbir zaman Hades'in diyarından tam kurtulamaz ve onu karısı olarak kalmaya mahkum olur...
- İşte bu şekilde de mevsimler oluşur. Persephone her Demeter'e dönüşünde Demeter bereket saçar yani ilkbahar yaz oluşur. Her Hades'e gidişinde de yeryüzünü kuraklığa boğar böylelikle sonbahar ve kış oluşur. Evet gün batmak üzere bugünlük bu kadar arkadaşlar. Tarih dersinden aldığınız ödevleri haftaya mutlaka bekliyorum.
Bay Daimon okulumuzun hem müdürü hem de tarih öğretmeniydi. Okuldan mezun olalı 10 yıl olsa da sık sık Bay Daimon'un derslerine katılır ve mit tarihini dinlerdim. Özellikle doğuştan sonraki dönem yani ilk tanrı ve tanrıçaların doğuşu en sevdiğim bölümdü. Zeus, Poseidon derken Hades'e gelmiştik. Asillerden en sevdiğim tanrı Hades'ti. Tamam karakterlerimiz çok farklıydı ama onun hakkında çok fazla hikaye dinlemiştim ve hala da merak ettiğim çok fazla şey vardı. Bu yüzden toparlanmakta olan Bay Daimon'un yanına doğru hızla ilerledim.
- Merhaba Bay Daimon.
- Merhaba Hestia. Bakıyorum derslere tekraradan başlamışsın.
-Biliyorsunuz mit tarihini kaçıramam.
- Ne kadar sevdiğini tüm Beda Kenti biliyor. Gerçekten de ilginç bir kızsın Hestia. Bu kentteki herkes tarihten nefret eder.
- Biliyorum Bay Daimon. Onları anlıyorum fakat ben herkes değilim. Neyse sizden bir ricada bulunucaktım aslında. Bir kitap...
- Meraklı ve öğrenmeye aç insanlara her zaman yardım ederim Hestia. Hangi kitabı istiyorsun bakalım?
- Aslında emin değilim. Kütüphanede fazlaca kitap var ve ben doğru bilgiyi nasıl bulacağımı bilmiyorum. Hades ile ilgili doğru bilgi içeren bir kitap arıyorum diyebilirim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BEDA KENTİ
FantasyBildiğiniz mitolojiyi unutun! Ölüm tanrısı Hades olur da yanlış tanrıçaya tutulursa... Mitoloji fazlasıyla karışacak! #1 mitoloji - 11/04/2023 (çok duygusalım çok teşekkürler)