Hepimiz biliriz ki diyete başlama evresi ve başladıktan sonra bir hafta boyunca düzenli uygulaması zordur. Çok büyük bir karar ve azim ister. Aslında o azimi bize damarlarımızdaki asil kan değil dibimizdeki ne dediğini bilmez akrabalar ve arkadaşlar verir. Bizi seviyorlar mıdır, yeriyorlar mıdır bilemediğiniz o akrabalar işte bütün güç onların dillerinde. İşte o diller bizi diyete sürükleyecek güçlerdir. Bu insanlar başarımızı, yaptıklarımızı konuşmazlar, bizim yapamadıklarımızdan bahsederler. Dediğim gibi kocamın yanında küçük düşürüldükten sonra tekrar diyet programımı yapmaya, layıkıyla uygulamaya karar verdim.
Şimdi 10 gün boyunca uygulayacağım diyet listesi... Ben 06.02. 2018 günü 84 kilo ile bu programı uygulamaya başladım. 15.02 Perşembe sabahı tartılıp diğer bölüme yazacağım.
Sabah (09:00, 09:30 ya da en geç 10:00) : 1 tam yumurta (haşlanmış, omlet)+ 1 dilim beyaz peynir veya 2yk Lor + 4-5 Zeytin ya da 2 ceviz + 2 dilim esmer ekmek + yeşillik (özellikle dereotu)
Not (benim): Ben bazen domatesi, biberi doğrayıp yağsız menemen yaptım. Çünkü haşlanmış yumurta da bir yere kadar:)
Ara öğün: şu anlık yok, çünkü kahvaltıyı geç ediyorum:)
Öğle (12:30- 13:30): 1 tabak sebze yemeği (7-8 yk) + 1 kase yoğurt/ayran/cacık + 2 dilim ekmek
Ara öğün (16:00): 1 adet meyve + 1 paket süt/yoğurt/ayran
Akşam (en geç 20:00): Köfte 4 adet/ Tavuk/Balık/ Yumurta+ Salata + 2 dilim ekmek veya;
5-6 yk K. baklagil+ salata + 1 dilim ekmek
Ara öğün: Yatmadan iki saat önce, 1 adet meyve + 10 fındık/badem/ 2 ceviz
*Günde 3 litre su tüketilmeli
*Haftada 1-2 gün: Sütlü/ meyveli tatlı+ 2 top dondurma/ 3 kare bitter
*Makarna ve Pirinç yasak.... 1 dilim ekmek yerine; ya bir kase çorba ya 2 yk bulgur pilavı ya da 1 küçük boy patates yiyebilirsiniz.
Açıkçası ben yediklerimi liste liste yazıyorum, ne yediğimi, neyi çok fazla kaçırdığımı görmek için. Hedefim belli azar azar gideceğim. Sonuçta ben bu kiloyu bir ayda almadım. Bir ayda da şıp diye veremem... O yüzden sabra ihtiyacımız var.
Gelelim ben buraya neden yazıyorum? Yazıyorum çünkü buraya yazarsam yapabilirmişim gibi, siz bana cesaeret verirmişsiniz gibi, başarabilirmişim gibi hissedeceğim için yazıyorum. Belki benim gibi olanlarınız vardır içinizden ve belki o da benimle birlikte başlamak ister, destek oluruz birbirimize. Bir çok insanın belki en yakınının köstek olduğu şu dünyada hiç tanımadığımız bir insanın desteği mutlu eder diye yazıyorum.
Benim çevremde hep gıcık insanlar oldu, beni ben olduğum için değil tipime göre değerlendirenler de oldu. Bakın ama bu hiç bir zaman dış çevre olmadı. Ben bunu hep kendi yakınlarımda gördüm. En basitinden bir ortamda gelir sarılır, mıncık mıncık simitlerimi eller sonra da 'ay sen de amma yağlanmışsın" derlerdi. Sanki kendileri manken. Yüzümde bir sivilce çıkar, " aaa ne bu böyle çok abur cubur yeme, hep ondan böyle oluyor." Sanırsın ayaklı google doktor, bilmez ki kronolojik bir hastalıktan olduğunu. Çünkü sormaz ki "nasılsın, iyimisin?" diye. görmez ki kendi yüzünün harita metot gibi olduğunu. Evet, belki bir çoğunuz diyeceksiniz, bunlar da neymiş böyle, boş ver sen de takma kafana! Ama inanın olmuyor, bazen gülüp geçiyor, bazen susuyor, bazen hazır cevap bir şekilde yapıştırıyorum lafları ama gece yatağa girince de beynim beynimi kemiriyor, hep yarınları diyete başlıyor, o yarınlar bugün olunca 'şunu da yiyeyim, şu geçsin' deyip ertesi günlere atıyorum. Ama bu sefer son:)
Spor olarak da telefonuma '30 günde kilo ver' uygulaması indirdim. her güne süper fonksiyonel hareket koymuşlar. Bir de 'Leslie Sansone 3 mile walk' yapılabilir. Youtube de videosunu bulabilirsiniz. Tabi ki de hava güzel olursa dışarıda yürüyüş yapmak için oğlumla çıkabilirim:)
Tavsiyelerinizi ve önerilerinizi buraya yazabilirsiniz?
Siz zayıflamak için neler yapıyorsunuz, yöntemleriniz neler?
Bu arada iyi ki varsınız:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Diyette miyim?
RastgeleZayiflayamadığım bir gün, diyette olmadığım bir an yok diyenlere, kafayı peynir ekmek yer gibi zayiflamakla bozmuş benim gibilere, şu icsem bile yarıyor aslında bunların hepsi ödem diyenlere, ya bırakın ben kendimle barışığım gibi yalan safsatası at...