BURÇLARIN DEPRASYON BELİRTİLERİ ↙⏪

1.1K 51 20
                                    

Koç
Koç’un depresyonu öfke nöbetleriyle geçerse pek belli olmaz, malumunuz kendisi rüzgardan nem kapan, sinek vızıltısına sinirlenen bir kronik kızgın olduğu için, onun neye atarlandığı belli olmaz deyip fazla üzerinde durulmaz! Ama öfke nöbetini ağlama krizi devralıyor, Koç haykırışına hıçkırıklar karışıyor, bu da öyle üç beş kez değil, bu aralar pek sık görünüyorsa o zaman teşhis konabilir!

Boğa
Boğa’nın iştahı da yatağı da her daim açıktır! Tokken yiyebilir, uykusu gelmese de yatağına uzanıp dinlencesine çekilebilir! Hal böyleyken rahatına düşmüş, düşmüşken uzanmış, uzanmışken yanına aperatif birkaç yiyecek almış gündelik bir Boğa kimseyi şaşırtmaz! Yine de evden karışık yağlı kokular geliyor, Boğa’nın gözünden uyku sırtın

İkizler
Depresyon denen illet zaten akılda gel git, duygularda karmaşa yapar; depresyon sahibi çok ruhlu İkizler olunca, etki katlanarak artar! Konuşacak insanı kalmamış gibi kendi kendine konuşmaktan bitap düşer, kırk yıllık dedikodu sever yanında yapılan ileri geri konuşmalara dudak büker! Bir güler, iki ağlar, ardından kızar, sonra küserken tekrar güler ve ağlar! Korkmayın bahsettiğimiz deli değil, depresyonlu bir İkizler!

Yengeç
Kulaklarında hep aynı cümle çınlar; “Kimse beni sevmiyor!” Aynalardan soğur, kendini üstünden sıyırıp atmak istercesine uzun duşlar alır, sevme yetisini kaybettiğini, ömrünce bir daha sevilmeyeceğini düşünüp, kocaman korkar! Ağlar, ağlar, ağlar! Dövünür, neden? Diye sormaktan yorulur! Penceresine perde çeker, üstüne yorgan; ağzı burnu şişene dek ağlar!

Aslan
Derinlerinde öyle mutsuz, değersiz, kimsesiz bir hise kapılır ki kimselere dili varıp söyleyemez, aciz görecekler diye “İhtiyacım var!” diyemez! İnsanlarla karşılaşması zorunlu zamanlarda içi kan ağlasa da duygusunu maskeler, kimselere Aslan yıkılmış dedirtmez! 

Başak
Başak birden derin ve adı henüz bilinmez bir sendroma kapılır! Yapılacaklar listesi önünde uzanır, sorumlulukları sırtında git gide ağırlaşırken, zihni aniden boşalır! İşin, gücün, telaşın tam ortasında koştururken hayat birden anlamsızlaşır!

Terazi
Sosyal ortamların neşesi kaçıp, dostlar otur otur sıkıntıdan patlayınca, yokluğu fark edilen Terazi aranır ve tüm görüşme talepleri red cevabıyla karşılanır! İnsansız hava sahalarında dakika geçiremeyen Terazi, yalnızlığına çoktan gömülmüştür! 

Akrep
Akrep, sık sık gömüldüğü yalnızlığındayken, yokluğuyla kimseleri şaşırtmaz, gözler onu aramaz! Ama Akrep elinde bilgisayarı, ağının ucunda eski sevgilileri, başlar stalklamaya! Gün doğar, gece geçer, Akrep uyumaz! Bir süre sonra uykusuzluk, gecenin sessizliğiyle birleşip, olmadık görüntüler doğurmaya başlar! Bir de gaipten sesler eklenince halüsinasyonlara Akrep iyice kafayı kırar!

Yay
Yay’ın depresyonu; içine kaçan aşırı Pollyanna’da gösterir kendini; iyimserliğin böylesi ne görülmüştür, ne duyulmuş! Tanımadığı insanlara dert anlatmaya başlar, abartıdan uzak olabildiğince sıradan hikayelerdir bunlar! Partilere gidip gürültüde ağlamayı seçer Yay! Dans ederken bağırır, çığlıklarının duyulmadığı anda hıçkırıklara boğulur!

Oğlak
Öyle duygu nöbetleri, ağlama krizleri gelmez Oğlak’a! Kabuslarında kendini kovulmuş görüp, evhamını artırır, o hiç sevmediği Bıdıbıdı Hanım koltuğunda oturuyormuş gibi öfkeyle çalışır! Sabahları zımba gibi uyanan, duşunu alan, kahvesini yudumlamadan evden çıkmayan Oğlak’a bir haller olur; yataktan sürünerek çıkar, evden bakımsız! Böyle birkaç gün geçirdikten sonra acil bir müdahaleyle kendini toparlar!

Kova
Kova’nın doğru bildiğinin peşini bıraktığı, yanlış konuşanın lafı ağzına tıkayıp, doğrusunu kafasına sokarcasına anlatmadığı emsalsizdir! Kafasını bilgisayardan kaldırmayan, kendini diziye, filme verip hipnoz altında gibi yaşayan, hiçbir şeye muhalefet olmayan, bilgi kirliliğine ses çıkarmayan bir Kova görürsenin 112’yi arayın! O deha bize lazım!

Balık
Kabuslarından her gece acı bir çığlıkla uyanıyor, eline geçen kâğıda durmadan şiirler yazıyor, onları okumalara doyamayıp, üstüne yırtıp atıyorsa, garip rüyalarının etkisinden bir türlü çıkamıyor, hüzünlü film arşivini baştan sonra izlemeye koyuluyor, ağlama şiddeti her an artıyorsa; Balık depresyonda geçmiş olsun! Bu yolun sonu ya şairliğe çıkar ya memnunluğa!

Vote ve yorum yapmayı unutmayın 👍👍😉😉

 ☆İŞTE  12  BURÇLAR☆Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin