BURCLARIN KARESTERİSTİK ÖZELLİKLERİ

1.4K 52 19
                                    

Koç

Son derece hareketli ve dinamiktir. İstekleri de fevkalade güçlüdür. Hatta yaşamını istekleri yönlendirir denilebilir. Bu insanda güçlü bir "ben" duygusu vardır. Bilimi ve bilimle uğraşanları sever hatta pozitif bilim onun da büyük ilgisini çeker. Çünkü kesin ve açık şeylerden hoşlanır. Davranışları ani, tepkileri ise serttir. O ayrıca bağımsızlığına çok düşkündür. Sık sık hiç düşünmeden eyleme geçer. Düşündüğü zaman susar, ama eğer konuşmamasını gerektiren bir durum varsa işkenceye bile karşı koyabilir. Her şeyin açık olmasından hoşlanır. Eğer bir konuda değişik düşünüyorsa bunu saklamanın sahtekarlık olduğuna inanır. Koç dünyaya savaşçılık, canlılık ve hayatta kalma güdüsü ile silahlanmış olarak gelir. Her türlü yıldırmaya, pürüze ve kuşkuya rağmen istek ve iradenin üstün gelebilmesi yeteneğini temsil eder.Dürüstlük, didişmecilik, heveslilik, bağımsızlık ve cesaret Koç'un kaynaklarıdır.

Boğa

Bu burcun insanları daima para konusunda fikir üretebilen ve finans ile ilgili durumlarda çabuk fikir üretebilen insanlardır. Genelde çok inatçı bir yapıya sahip oldukları için bildikleri konusunda sabit bir yapıdadırlar. Boğa'nın gölgesi iç huzuru dışsal güvenceyle karıştırmaktır. Gerçekte içsel güvenceden doğan huzuru aramasına rağmen, bunun dış dünyada yansıması olan, para, varlıklar ve insanlar arası deneyimsel-dengeyi saplantı haline getirebilir. Bu yüzden inatçı, materyalist, günlük düzenini bozma korkusuyla kendini sıkıntıdan patlatan biri haline gelebilir.

İkizler

İkizler algılamak ve kendisini gözlemle tıka basa doldurmak için doğmuştur. Her zaman hareket halinde bulunmalıdır. Uyanık bir akıl İkizler'in temelidir. Merak, yerinde duramamak, bunlar İkizler'in kaynaklarıdır. Fiziksel canlılığı akılda da sürer, bu da ona bir başka kaynak sağlar: öğrenme, anlama yeteneği. Bu hızlı zihinsel faaliyetler yargı ve mantık gücüne sahip olmaya yönelik değildir. Ham algılamaya yöneliktir. Düşünmek değil, görmek önemlidir. 

Yengeç:

Duyguların lisanını çok akıcı bir şekilde konuşması, iç dünyasının zenginliği Yengeç'in kaynaklarıdır. Yengeç'te, duygusal yoğunluk sonuna kadar açıktır. Stratejisi korunmaktır. Yengeç kabuğunda saklanıp veya içine kapanıp güç toplayarak bu iç süreçlerini korumak zorundadır. Şefkat ve ilgi Yengeç'in kendini koruma güdüsünden daha güçlü özellikleridir. Anaçlık, koruyucu olmak, yardımcı olmak sevginin güvenli bir çeşididir

Aslan:

Bu burcun insanları genelde otoriter bir yapıya sahiptir. Daima yaptıkları ile öğünürler. Toplumda ilgi odağı olmak ve tanınmak isterler. Kızdıkları zaman çok ateşli olurlar. Daima insanlık için adeta kendilerini feda eden bir yapıya sahiptirler. Bu yüzden çok fedakarlıklara katlanıp etrafındaki insanlara yardım elini uzatırlar. Aslan burcunun manyetik alanı çok güçlü olduğu için bu burca rastlayan insanlar onun etrafından kolay kolay ayrılmazlar. Aslan burcunun diğer adı da "Kral burcu" dur. Krallar daima önden gider

Başak

Kendi potansiyellerinin en üst, en arıtılmış düzeyine çıkmaktır. Hangi doruğa ulaşırsa ulaşsın hedefi daha yukarıdır. Saflık, doyum, anlam içerme, zor işler ve ulaşılması zor hedefler Başak'ın konularıdır. Başak'ın ana kaynağı kişisel dönüşüme (transformasyona) duyduğu açlık ve mükemmellik duygusudur. Gerçeklerle ilgili kılı kırk yaran, vicdanlı bir dürüstlüğü vardır. Mükemmel ile gerçek arasındaki gerilim Başak'ın büyümesini hızlandırır, yönlendirir ve onu değişime zorlar. Asla halinden memnun, kayıtsız değildir. Repertuarında tembellik yer almaz. Kişisel önemini abartmaya karşı kendini sigortalamış olması onu mütevazı yapar. Stratejisi hizmettir.

Terazi:

Her sağlıklı Terazi davranışının altında -bilinçli veya bilinçsiz- sakinleşmek amacı yatar. Gerilimi atmak, ortayı bulmak, sinirleri yatıştırmak için Terazi adım adım hedefe doğru harekete geçer. Terazi'nin kaynağı paradoks ve ikileme karşı yüksek toleransıdır. Tüm bütünlerin birbirini tamamlayan yarımlardan oluştuğunun bilincinde olmasıdır. Terazi her konunun iki yönünü de tartar. Karşıt felsefeler, karşıt seçenekler - hepsini kabul eder. Ortayı arar ve dengeyi orada bulur. İlişkiler bu burcun kendisini geliştirdiği alanlardır. Bu alandaki stratejisi kibarlıktır. Kibarlık bir başkasını nasıl etkilediğimizin algısıyla kısmen hareketlerimizi ayarlama kabiliyetidir ve Terazi bu hünerle doludur. Kaynaklarının ve stratejilerinin çarpıtılmasıyla Terazi'nin gölge yönü ortaya çıkar.

Akrep

Dışarıdan katı görünmelerine rağmen aslında aşırı derecede derindirler. Söylediğiniz en ufak bir şey onda çok büyük yaralar açabilir. Böyle bir olayla karşılaştıklarında saldırganlaşırlar. Hırslı, duygusal ve muhafazakardır. Bilgiyi uygulamaya, uygulamayı da düşünceye dönüştürme yeteneğine sahiptir.Kendinden çok emindir.

Yay

Yay'ın düşüncesi hayatımızın görünürdeki tüm gelişigüzelliğinin arkasında müthiş bir Düzen olduğuna güvenmektir. Bu düzenin anahtarını deneyimle, araştırmayla, günlük yaşamın akıl köreltici kalıplarını kırmaya istekli olmakla bulur. Değişik düşünce biçimlerine açık kalma ihtiyacında olan Yay'ın bunun için seçebileceği yöntemlerden biri yolculuktur. Böylelikle kendisininkinin dışında kalan kültürlerle gönüllü, açık kalpli ilişkiler geliştirilebilir. 

Oğlak

Oğlak toplum içindeki yerini oluşturabilmek için yenilgiler, belirsizlikler, küçük kazançlarla geçen uzun zamanlar ve engellerle karşılaşır. Baskılara dayanabilmek için iki kaynağa sahiptir: sabır ve öz disiplin. Diğer burçların aksine, o bekleyebilir. Kararını verdikten sonra, baskılara aldırmadan rotasını çizer. Hedefe erişmek için doğal duyguların kontrol edilmesi ve yönlendirilmesi gerekir. Sakıncalı olan bunların tümüyle bastırılabilir olmasıdır. Oğlak'ın diğer kaynağı içgüdüsel pratikliktir. Hayallerin hayatındaki yeri o hayallerin gerçekleşebilmesi olasılığına bağlıdır.

Kova

Yenilikçi, bağımsızlığına düşkün, yaratıcı, ileriye dönük bir kimsedir. Hemen her konuda teorik bir bilgiye sahiptir. Estetik ve artistik bir karmaşa içinde olabilir. İstekleri ve arzuları daima güçlüdür. Hatta tuttuğunu koparan bir insan havası yaratır. Ancak arzunun dar uzun yolu çoğunlukla hüsran ve bunalımlarla son bulabilir. Davranışları değişken, zaman zamanda tutarsız olabilir.

Balık

Rahatına ve huzuruna çok düşkündür. Sayısız isteği ve arzusu vardır. Bunları gerçekte elde edemezse kendine ait hayal aleminde gerçekleştirir. Zaten bu alem o kadar güçlüdür ki, sık sık gerçekle hayali karıştırır. Öte yandan mistik ve felsefi olayları bilmeyi, öğrenmeyi sever. Kişiliğinin esnekliği, kolay etki altında kalması, amaçlarını kararlılıkla isteme özelliğini de zayıflatmıştır. Balık objektif dünyadan sübjektif dünyaya kaçtığında gölgesiyle karşılaşır.

Vote vermeyi unutmayın 😉

 ☆İŞTE  12  BURÇLAR☆Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin