I.fejezet [3.rész]

81 8 2
                                    


-Una de las mejores figuras, el patrimonio literario mundial y el impacto del drama inglés está disponible en todo el mundo. (Az angol nyelvű drámaírás egyik legnagyobb alakja, világirodalmi öröksége és hatása a világ minden táján fellelhető.)-kezdek bele.-La evidencia de la vida de Shakespeare es bastante incompleta. (A Shakespeare életét igazoló adatok meglehetősen hiányosak)-és itt elkezdtem elmondani, hogy mikor, hol született, felsoroltam néhány művét, és úgy általánosságban az életéről beszéltem.

-Está bien. Fue una buena respuesta. Siéntate. Obtienes el 3.(Rendben.Szép felelet volt. Ülj le. Megkapod a 3-t.)-kacsintott. Ez azt jelentette, hogy megvan az ötösöm.

-Vive vivo. (Éljen,éljen.)-ordították az osztályban.

-Silencio. Abra el libro de texto en la página 79. (Csönd. Nyissátok ki a tankönyvet a 79.oladalon.)-és akkor most kezdődhet a kőkemény spanyol történelem.

A legjobb ebben az órában az, hogy néhányunknak nem kell semmit csinálnia, mivel anyanyelvi szinten beszéljük a nyelvet. Éppen ezért jelentkeztünk erre a nyelvre.
Andy, Louis, és én vagyunk azok, akik mindent tudnak a spanyol nyelvről, sőt, lehet hogy még többet, mint az anyanyelvünkről. (Angol)
Amikor Louis kicsi volt, (9 éves) akkor kezdtük el megtanulni a nyelvet, és a tanárunk maga Louis volt. Muszáj volt megtanulnunk anyanyelvét, mivel minden nap velünk volt. Mi voltunk a második családja (nem mintha most nem).

Gondolat-menetemből a tanárnő szakított ki.

-Mrs.Cantwell está escuchando? (Mrs.Cantwell figyel rám?)-kérdezi.

-Disculpe. Sí, estoy mirando. (Elnézést. Igen, figyelek.)-válaszolom egy mosoly kíséretében.

-Entonces repite lo que dije. Por favor. (Akkor ismételje meg amit mondtam. Kérem.)-mondja vicsorogva. Juj, de nem bírom ilyenkor. Arra megy csak, hogy minnél több egyest tudjon kiosztani.

Csak néztem rá, nagyszemekkel, mivel azt sem tudom hogy miről beszélt. Nem hogy megismételjem. Nagyon jó. Kaphatom az egyest...

-Ya sabes, maestro, no entendí lo que dijo. Te gustaría repetirlo? (Tudja tanárnő, nem értettem jól amit mondott. Eltudná ismételni?)-találok kifogást.

-...e incluso loco. (...és még pimasz is.)-mormolja az orra alatt.
-Sí.(igen)-mondja, majd újra elmondja azt, amit az előbb "nem hallottam".
-Napoleón. Es uno de los personajes más famosos y de los que más se habla en la historia mundial, el poderoso ícono del liderazgo militar que aún vive en la actualidad. (Napóleon.  A világtörténelemben az egyik leghíresebb és legtöbbet emlegetett hadvezér, a hadvezetés máig élő hatalmas ikonja.)-akkor Napoleont vesszük. Csodálatos. Róla is tudok mindent, szóval ezt most kihagyhatjuk.
-Entendiste ahora? (Mostmár értette?)-kérdezi spanyolul.

-Sí. (Igen)-válaszolom.

Legyintett egyet, majd a tábla felé fordulva folytatta Napoleon életét. Nem értem, hogy miért kell, még Spanyolon is ilyen hülyeségeket tanulni. Ha történelem órán megtanultam egyszer, akkor itt miért kell? Úgy is tudok mondani róla 5-10 mondatot spanyol nyelven, mert csak fordítani kell. Olyan jó logikája van néhány embernek....és most megint ott tartok, hogy flegmázok. Még a saját gondolataimban is flegmán beszélek.
Katasztrofális egy nőszemély vagyok mondhatom.

Az a 45 perc, amit ezzel a boszival eltöltünk maga a pokol. Komolyan mondom. Az óra nem áll másból, mint: Ordít, Táblára ír, Ordít, Magyaráz, Ordít, Táblára ír, Ordít, Magyaráz és ez így megy tovább, amíg nem hallja meg a jelző csengőt. Akkor aztán elpakoltat mindent, majd az aktuális anyagrészből (amit azon az órán vettünk) írat egy cetlit. Igazából ez nem is olyan nagy baj, mivel így több jegyünk van, de az osztályom 75% nem tanul, és ezzel csak roncsolják az osztály átlagát.
Mondanom sem kell, hogy szegény ofő hogy ki van akadva néha...(?!)Mindig...

By Your Side SZUNETELWhere stories live. Discover now