'Marieke?' ik klopte op onze kamerdeur omdat hij op slot zat. Ze was al de hele dag op onze kamer en ik wist niet waarom. Zo boos was ik toch ook niet op haar geworden? 'Asjeblieft, doe de deur open'. Ik hoorde dat de deur van het slot werd gedraaid. De deur ging open en Marieke stond in de deuropening. 'Wat is er?' was het enige wat ze vroeg. 'Wat er is? Je zit al de hele dag boven en hebt nog niks gegeten. Kom asjeblieft naar beneden'. Ze zuchtte en stapte de kamer uit. 'Nou hier ben ik' zei ze en ze liep de trap af. Ik zuchtte en liep achter haar aan. 'Laten we vanavond iets leuks doen. Dan vergeten we gewoon wat er gebeurd is' stelde ik voor. 'Zo lang we maar niks gaan drinken, daar heb ik echt geen zin in' hoorde ik haar zeggen. 'Was het zo erg dan?' vroeg ik. Ik kreeg geen antwoord en nam aan dat 't een ja was. 'Oké, ik weet wat' zei ik uiteindelijk toen we in de woonkamer stonden. 'We gaan naar de film. Jij mag uitkiezen welke'. Ze knikte en ik was blij dat ze toch nog iets leuks met me wilde doen. Ik pakte mijn telefoon en toetste het nummer van de pizzeria in. 'Ik ga pizza bestellen, welke wil je?'. 'Maakt niet uit, doe maar met 4 kazen' zei ze en ze ging op de bank liggen. Ik bestelde twee pizza's en ging op de bankleuning zitten. Ik streelde haar haar en ze keek nog steeds boos. 'Weet je wel hoe onwijs schattig je bent als je boos op me bent?'.
Boos op jou? Ik was alleen boos op mezelf, oh en Michael natuurlijk. Ik had ook nooit zo dronken moeten worden. Ik was op bed gaan liggen om te bedenken wat er gisteravond was gebeurd. Maar nadat hij me gezoend had herinnerde ik me niks meer. Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan. Gelukkig pakte Tess het goed op en was ze niet boos geworden. Ik keek haar aan en zag dat ze voor zich uit staarde naar de tv waar een videoclip van 5 Seconds Of Summer op te zien was. Ze zag er moe uit. Ze had vast en zeker de hele nacht wakker gelegen omdat ik er niet was. 'Kies jij maar een film' zei ik uiteindelijk tegen haar. Ze keek me aan en glimlachte. Ik glimlachte terug en ging rechtop zitten. 'Sorry. Sorry dat ik zo boos deed. Het sloeg helemaal nergens op' zei ik uiteindelijk en ze sloeg haar arm om mij heen. 'Laten we het er maar niet meer over hebben. Er is niks ergs gebeurd. Je was gewoon bij iemand op de bank gaan slapen en ik vertrouw je. Dus ik moet me ook niet zo druk maken'. Ik slikte en legde mijn hoofd op haar schouder. Ze vertrouwde me... en ik loog gewoon tegen haar. Ze stond op en ging rondjes staan dansen in de kamer. 'Doe normaal' lachte ik moeilijk. Kom op Marieke, vergeet het. Ze trok me omhoog en pakte mijn handen vast. 'Nee, ik ga niet dansen'. 'Jawel' zei ze en voor ik het wist lagen we allebei op de grond. Ze had de slappe lach en lag boven op me. 'Mijn god, hoe zijn we hier nou weer bela-' Ze kuste me op mijn mond waardoor ik niet door kon praten. Ze stopte en begon mee te zingen met 5 Seconds Of Summer. 'Your lipstick stain is a work of art. I've got your name tattooed in an arrowed heart'. Ik keek naar haar gezicht dat slechts een paar centimeter van de mijne was verwijderd. Dit was alles dat ik wilde, meer niet. Ze veegde een pluk haar uit mijn gezicht en keek me aan. 'Wat ben je toch mooi' fluisterde ze. 'Jij bent mooier' fluisterde ik terug. Ze glimlachte en kuste mijn voorhoofd. 'Jij het mooist'.
JE LEEST
Don't Let Go [Vervolg Unconditionally]
Romance'Ik wilde haar niet verliezen, ze was mijn alles. Ik kon het me niet voorstellen hoe ik 's ochtends wakker zou kunnen worden zonder haar mooie gezicht naast mij. Hoe zou ik 's avonds nog in slaap kunnen vallen als ik haar stem nooit meer zou horen...