Part 3

622 18 0
                                    

Di rumah keluarga lai.

"I'm back. Omma! Appa!"jerit kuanlin memanggil keluarganya.

Setelah sahutannya tidak disambut, dia menggambil keputusan ke ruang dapur. Namun, langkahnya terhenti apabila pn.lai, tn.lai dan jihoon keluar dari ruang dapur sambil menyanyikan lagu hari jadi.

"Happy birthday to you,
Happy birthday to you,
Happy birthday to kuanlin,
Happy birthday to you. "

"Happy birthday to my little son. "kata pn.lai yang menatang kek ke arah kuanlin.

Kuanlin agak terkejut dengan situasi yang mengejutkan itu. Namun dia kembali sedar bila pn.lai mengucapkan kepadanya.

"Surprise!!!"jerit jihoon.

"Ohh. Ni hal yang penting tu."perli kuanlin.

"Hahaha. Sorry bro. Omma dengan appa paksa aku."balas jihoon sambli menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Dah lah. Jangan nak bertenkar kat sini. Kuanlin buat wish lepastu tiup lilin ni."arah pn.lai.

Kuanlin menurut kata ommanya. Dia menutup matanya buat seketika lalu meniup lilin tersebut. Semua bersorak riang.

"Apa hajat kamu untuk tahun ini?"tanya tn.lai.

"Saya harap permitaan omma dengan appa akan termakbul because you guys are my best parents in the world. "luahan hati kuanlin.

"Alah. Klisye betul lah kau punya wish. Aku ingatkan tahun ni kau dapat awek."kata jihoon menggusik kuanlin.

"Ish. Kau ni."

"Dah-dah jom makan kek ni."kata pn.lai yang menghentikan perbalahan mereka.

* * *

Di rumah keluarga choi

"Omma! Appa!"jerit sulli lalu berlari ke arah pn.choi dan tn.choi sedang menikmati minum petang di taman rumahnya.

"Sulli, hati-hati berlari tu"tegur pn.choi pada anaknya.

"Hehe. Alah omma sekali sekala takpekan."balas sulli tanpa menghiraukan teguran pn.choi.

"Ada apa omma dengan appa panggil sulli datang rumah ni?"sambung sulli menanyakan kehendak puan dan tuan choi.

"Malam ni appa nak kamu ikuat appa pergi ke majlis hari jadi anak tuan lai."kata tn.choi.

"Ohh. Okay sulli ikut."balas sulli menerima pelawaan tn.choi.

"Jadi pukul 8 malam kita pergi ke majlis tu."sambung tn.choi lagi.

"Okay. Sulli minta diri dulu."

* * *

Di majlis hari jadi kuanlin.

"Bro, asal kau termenung ni hah. Ni kan birthday party kau. Semua orang nak jumpa dengan kau kat dalam tu."bebel jihoon

"Kejap lah. Aku nak amik angin kejap kat luar ni. Kat dalam tu aku rimas lah."rungut kuanlin dengar bebelan jihoon

Ketika itu, phone jihoon berbunyi menandakan ada panggilan masuk.
Jihoon menekan punat hijau lalu menjawab panggilan tersebut.

"Yes, omma? Ade. Ohh, okay omma."kata jihoon lalu menamatkan panggilan tersebut.

"Kuanlin, omma nak jumpa kau. Dia suruh kau masuk dewan sekarang."arah jihoon pada kuanlin.

Setelah mendengar arahan tersebut, dia pun melangkah masuk ke dalam dewan itu semula. Dia melangkah masuk mendekati pn dan tn lai.

"Omma. Appa."memanggil pn dan tn lai yang sedang rancak berbual dengan tetamu.

"Hah. Kuanlin ni appa nak kenal kamu dengan kawan appa tn.choi."kata tn.lai . Dia memperkenalkan kawannya pada kuanlin.

"Annyeon. Saya lai kuanlin. Nice to meet you."kata kuanlin. Dia memperkenalkan dirinya pada tn.choi sambil menunduk 90 darjah.

"Nice to meet you too. Wah, handsome anak tn.lai."puji tn.choi.
Kuanlin menunduk malu bila mendengar pujian tersebut.

"Saya nak perkenalkan isteri saya pn.choi and my daughter choi..."kata-kata tn.choi terhenti apabila kuanlin dan jihoon bercakap serentak.

"Miss sulli."serentak kuanlin dan jihoon bercakap dengan nada terkejut.

"Ehh. Kamu kuanlin , jihoon. Apa kamu buat disini?"tanya sulli dengan nada terkejut juga.

"Kamu bertiga saling menggenali?"tanya pn.lai.

"Yes, omma. Miss sulli ni lecture kuanlin dan jihoon di kampus."terang kuanlin pada pn.lai.

"Ohh."serentak tn.lai dan tn.choi.

"Kan saya dah cakap petang tadi jangan panggil saya miss bila di luar kampus."tegur sulli.

"Ehh. Sorry."balas kuanlin.

"Wait. Korang berjumpa ke petang tadi? Asal aku tak tahu ni."ujar jihoon yang menghentikan perbualan mereka.

"Aku lupa nak cerita kat kau. Sorry."kata kuanlin.

Maka bermula lah acara majlis hari jadi kuanlin yang disambut meriah oleh ibu bapanya, sahabat dan kenalannya.

                                * * *

Sorry part ni pendek and hopefully korang suka. Jangan lupa vote. Okay...

Suamiku student handsome♥♡♥♡Where stories live. Discover now