Part 15

437 17 0
                                    

*Kuanlin P.O.V*

Kuanlin menunggu lisa mencari buku yang ingin dibeli. Sementara menunggu dia menbelek buku-buku yang berada di rak berdekatan dengannya.

"Kuanlin."panggil lisa. Kuanlin memaling kepala ke arah lisa.

"Awak dah jumpa buku yang awak nak tu?"soal kuanlin.

"Dah. Jom kita pergi makan. Saya laparlah."ujar lisa. Lisa mengajak kuanlin lalu merangkul lengan kuanlin. Namun itu hanya rancangannya untuk bersama dengan kuanlin.

Kuanlin berasa kurang selesa akan rangkulan lisa. Dia mengalihkan tangan lisa dengan sopan.

"Sorry. I can't join you. Saya kena balik ni. Bye."ujar kuanlin lalu meninggalkan lisa bersendirian.

'Tak apa. Nanti kau akan jadi milik aku.'getus hati lisa.

                                 * * *
Di parking kereta.

Selepas keluar dari kedai buku, dia menyapa sulli yang dari tadi mendiamkan diri.

"Sulli. Kau okay tak ni?"soal shin hye.

"A... aku okay. Asal kau tanya aku macam tu?"

"Aku tahu kau mesti jealous kan."teka shin hye.

"Ehh. Mana ada. Kau memandai je kan."balas sulli.

Dah lah aku nak balik rumah. Bye."sambung sulli meminta pulang ke rumah.

"Emm. Okay. Bye."balas shin hye. Sulli meninggalkan shin hye.

                               * * *
Di penthouse.

Sulli memasuki penthouse sambil membawa barang keperluan dapur. Dia membawa barang tersebut ke dapur dan meletakkannya di atas meja.

Dia terbayang agenda yang dilihatnya sebentar tadi. Dia tidak tahu kenapa hatinya rasa kurang senang melihat agenda tersebut.

'Kenapa aku rasa macam ni? Takkan aku rasa jealous pula. Aku suka dia ke?'getus hati sulli. Dia terus hanyut dari lamunannya sendiri.

Kuanlin membuka pintu penthousenya. Dia terpandang kasut di hadapan pintu penthouse tersebut.

'Sulli mesti dah balik.'ujarnya dalam hati lalu terus menapak ke dalam rumah.

Dia mencari kelibat isterinya di ruang tamu. Dia tidak menjumpai lalu ke ruang dapur. Dia melihat isterinya sedang memikirkan sesuatu dan tidak menyedari kehadirannya.Dia menuju ke arah isterinya.

"Awak okay tak ni?"soal kuanlin. Sulli tersedar dari lamunannya apabila seseorang memanggilnya. Dia menoleh ke arah suara tersebut.

"Ohh. Awak dah balik."ujar sulli tanpa menjawap soalan kuanlin.

"Ye. Awak okay tak ni? Dari tadi awak termenung je. Ada apa-apa masalah?"ujar kuanlin prihatin terhadap sulli.

"Er..t..tak a..ada apa-apa pun."jawap sulli tergagap. Kuanlin berasa sesuatu yang tak kena.

"Hey. Asal cakap tergagap ni? Ada yang tak kena je? Awak ada masalah ke? Kalau ada just beritahu saya."kata kuanlin dengan lembut. Kuanlin mengusap lembut kedua-dua pipi sulli.

Sulli tergamam dengan sentuhan kuanlin yang menyentuh pipinya. Matanya menatap wajah kuanlin.
Kuanlin melempar senyuman kepada sulli apabila sulli memangdangnya.

"Hey. Kenapa ni?"soal kuanlin sekali lagi.

"Saya cuma penat je. Awak tak payah risau sangat."bohong sulli.

"Awak pergi mana tadi? Dengan siapa awak keluar?"sambung sulli. Dia menyoal untuk melihat kejujuran kuanlin.

"Ohh. Saya pergi mall dengan kawan saya. Lisa awak kenal kan. Dia suruh saya teman dia beli buku."ujar kuanlin. Jujur.

Sulli menganggukkan kepalanya. Jawapan dari kuanlin tadi membuktikan bahawa dia seorang jujur.

"Tak apa lah. Awak pergi mandi dulu saya nak masak untuk malam ni. Awak nak makan apa malam ni?"sulli menyoal kuanlin.

"Apa-apa je. Awak masak saya makan."balas kuanlin lalu menuju ke bilik mereka.

Hai guys...
Saya cuba untuk habiskan cerita ni sebelum saya masuk belajar bulan 6 ni...
So korang teruskan membaca ...
And siapa yang masuk cerita ni dalam reading list korang...
Saya janji akan follow korang...
And don't forget to vote...
Kalau nak komen tu komen je...
Okay....

Suamiku student handsome♥♡♥♡Where stories live. Discover now