Di rumah jihoon.
"Hai. Pegantin baru. Ingatkan dah tak nak jumpa aku."perli jihoon.
"Hish..kau ni."
"So, bro macam mana hubungan kau dengan sulli? Dah ada perkembangan tak?"tanya jihoon. Dia amat mengambil berat akan sahabatnya itu.
"Entahlah. Aku pun tak tahu nak cakap apa."balas kuanlin.
"Kau tak nak cuba pikat dia? Mana tahu dia jatuh cinta kat kau ke."cadang jihoon.
"Masalah sekarang ni aku tak tahu perasaan aku kat dia."balas kuanlin.
"Habis takkan kau nak perkhawinan kau macam tu je."ujar jihoon dengan tegas.
"Entah. Aku pun tak tahu."kata kuanlin.
"Macam ni lah apa kata kau spend time dengan dia berdua. Apa kata kau pergi honeymoon?"cadang jihoon lagi.
"Kau ni nak kalau aku panggil bengap kau marah. Dah tentu-tentu dia tak nak. Kau cuba fikir kalau aku dengan dia mohon cuti mahu satu kampus tahu status kitaorang."jelas kuanlin.
"Alah kau ni. Cuti sem kan nak dekat apa kata kau pergi honeymoon masa tu."
"Tengoklah dulu macam mana."balas kuanlin.
"Dah lah kau pergi balik sekarang."pintar jihoon.
"Wah. Dah halau aku nampak."
"Tak lah aku nak keluar kejap nak beli barang."jelas jihoon.
"Hummm. Aku balik dulu."balas kuanlin lalu menuju ke pintu rumah.
Jihoon membuka langkahnya ke bilik untuk menukar baju.
* * *
Di taman.Selepas membeli barang keperluannya. Jihoon singgah sebentar di taman untuk sementara. Dia berjalan sambil melihat permandangan. Namun matanya dapat menangkap satu figura perempuan yang amat dia kenali. Senyuman di bibirnya terukir apabila timbul idea nakalnya.
Dia berjalan perlahan tanpa menghasilkan bunyi agar yeoja tersebut tidak menyedari kehadirannya. Dia semakin hampir dengan yeoja tersebut.
Dia terus menyentuh bahu yeoja itu."Bahhhh".
"Arrrgg." Jerit yeoja tersebut.
"Hahaha. Aigoo comel lah awak ni."ketawa jihoon.
"Yahhh. Jihoon jangan buat macam tu lagi. Hiks...hiks."marah shin hye lalu menangis. Jihoon berasa cuak apabila shin hye menangis mengeluarkan air mata.
"Alah awak jangan lah menangis. Saya minta maaf. Okay saya janji takkan buat lagi."pujuk jihoon.
Namun tangisan shin hye semakin kuat sehingga di dengari oleh pengunjur yang lain." Awak jangan lah menangis lagi."pujuk jihoon lagi.
"Awak lah takut kan saya. Kalau saya ada penyakit jantung macam mana."marah shin hye.
"Okay saya janji takkan buat lagi. Senyum sikit .So awak maaf kan saya tak?"ujar jihoon lagi.
"Tak. Saya tak nak maaf kan awak."marah shin hye lagi. Jihoon mengaru kepalanya yang tak gatal. Dia sedang memikir bgaimana nak memujuk shin hye.
"Shin hye pandang saya."arah jihoon.
Shin hye menurut arahan jihoon. Lalu memadang jihoon.
"NAE MAEUM SOKHAE JEOJANG."
"Kuku kaka"sambil mengeyitkan matanya.
"Shin hye tersenyum apabila melihat aksi comel jihoon tadi. Jihoon lega melihat senyuman shin hye."So awak dah dapat maaf kan saya tak?"tanya jihoon untuk kepastian.
"Okay saya maaf kan awak. Tapi lain kali awak buat siap."kata shin hye.
"Okay saya janji."janji jihoon sambil tangannya di angkat sebagai tanda janjinya.
"Hemmm. Okay. Dah lah saya nak balik ni. Bye."pintar shin hye.
"Ohh. Okay bye. See you again."balas jihoon sambil melambai tangan. Apabila shi hye hilang dari penglihatannya dia beredar.
Dalam fikiran jihoon masih terniang-niang wajah shin hye tadi. Tanpa sedari bibirnya terukir senyuman. Dia terus melangkah menuju ke keratanya untuk pulang ke rumah.
So guys macam mana about this part. Kalau nak comments di persilakan . Anf I need you support to reag this novel. So pleas continue read this novel. And don't forget to vote. ...love you.
YOU ARE READING
Suamiku student handsome♥♡♥♡
FanficSiapa sangka dia terpaksa berkahwin dengan seorang lelaki yang lebih muda daripadanya. Malah yang lebih memalukan mengetahui lelaki tersebut ialah student dia sendiri.... Untuk mengetahui lebih lanjut .... Sila baca....