Di rumah mall.
"Omma. Kita nak tunggu sapa ni, omma?"tanya kuanlin dengan perasaan ingin tahu.
"Adalah. Kejap lagi dia sampai."balas omma.
Bebereapa minit kemudian....
"Hai, pn.lai."saoa pn.choi.
"Ohh. Hai."balas pn.lai.
"Maafkan saya datang lambat. Eh, kuanlin pun ada."ujar pn.choi. kuanlin menunduk apabila dirinya ditegur.
"Ehh, tak apa. Ohh. Kuanlin temankan saya sekali."
"Ohh. Kebetulan pulak. Sulli pun ada sekali temankan saya."
"Ohh tapi mana dia?"tanya pn.lai.
"Dia tengah cari parking kereta. Hah itu pun dia."balas pn.choi membalas pertanyaan pn.lai.
"Sorry lambat. Ehh, kamu pun ada."ucap sulli.
"Nea."ujar kuanlin.
"Apa kata kamu berdua jalan sama. Omma dengan pn.lai pergi tempat lain. Okay."ujar pn.choi.
Belum sempat nak membalas kata-kata pn.choi, mereka sudah berlalu pergi. Kuanlin dan sulli mendiamkan diri mereka.
"Apa kata kita makan dulu?"tanya kuanlin memecah kesunyiaan di antara mereka.
"Emm. Okay, saya pun dah lapar ni."balas sulli sambli tangan kanannya memegang perut.
"Okay. Jom."
* * *
Di restoran.
"How your study? Ada apa-apa masalah"tanya sulli memecah kesunyian diantara mereka.
"Everything is okay. Cuma busy sikitlah sebab exam."ujar kuanlin.
"Ohh. Apa kata saya jadi tutor awak? Sekurang-kurangnya awak boleh rujuk pada saya kalau tak faham."jelas sulli.
"Really. Tak menggangu awak ke?"tanya kuanlin.
"Tak pun. Alah our parents kan rapat so tak jadi masalah kalau saya jadi tutor awak."jelas sulli.
"Okay but kita nak belajar kat mana ye?"kuanlin bersetuju lalu menanya lokasi untuk mereka berlajar.
"Kita buat dekat rumah saya."
"Okay. Petang esok saya datang."kata kuanlin.
"Saya tunggu awak."ujar sulli melemparkan senyuman manis.
'Cantiknya dia ni. Senyuman dia manis.'bisik hati kuanlin. Tanpa sedar dia merenung sulli.
"Kuanlin? Kuanlin? Awak okay tak ni?"tanya sulli risau kerana dirinya direnung sebegitu.
"Ehh... Saya okay. Sorry"ucap kuanlin bila sedar kelakuaannya.
'Apa aku ni. Malunya.'bisik hatinya lagi.
* * *
*Pn.lai&choi P.O.V*
"Saya rasa lebih baik kita percepatkan rancangan kita. Apa pendapat awak?"ujar pn.lai.
"Saya pun rasa begitu. Tapi apa-apa keputusan terserah pada suami kita."balas pn.choi bersetuju keputusan pn.lai.
"Tak sabarnya saya. Awak pun mesti sama kan?"kata pn.lai kegembiraan.
"Mestilah. Sapa yang tak nak?"
* * *
Sorry guy part ni pendek. But next part saya cuba panjangkan. Selamat membaca. Jangan lupa vote .
YOU ARE READING
Suamiku student handsome♥♡♥♡
FanficSiapa sangka dia terpaksa berkahwin dengan seorang lelaki yang lebih muda daripadanya. Malah yang lebih memalukan mengetahui lelaki tersebut ialah student dia sendiri.... Untuk mengetahui lebih lanjut .... Sila baca....