Part 19

434 16 1
                                    

Cahaya matahari dari celahan langsir tersebut menganggu lena sulli. Dia membuka matanya dan melihat kuanlin berada di sebelahnya sambil memeluknya. Wajahnya begitu dekat dengan wajah kuanlin. Dia boleh merasakan hembusan nafas kuanlin.

Tangannya menyentuh kening kuanlin lalu mengerak setip inci muka kuanlin.

'Kenapa jantung saya selalu jadi macam ni bila bersama dengan awak? Sampai saya tak boleh nak hidup tanpa awak. Kuanlin. Kenapa? Adakah saya dah jatuh cinta kat awak?'monolog sulli dalam hati. Tangannya masih menyetuh wajah kuanlin.

"Dah puas sentuh muka saya?"tanya kuanlin. Matanya masih tertutup lagi. Dia terjaga apabila sulli menyentuh mukanya.

Serta merta sulli menjauhkan tangannya dari wajah kuanlin. Dia ingin bangun untuk melarikan diri. Namun kuanlin mengeratkan lagi pelukannya.

"Awak nak pergi mana? Nak lari."sindir kuanlin.

"Awak lepaskan saya boleh. Saya nak bersiap ni. Hari ni saya ada class."balas sulli.

Kuanlin tidak mengendar alasn sulli tadi. Dia mendekatkan wajahnya ke wajah sulli.

"Apa yang awak fikirkan tadi?"tanya kuanlin.

"Fi...fikir a..apa?"sulli tergagap.

"Tadi. Masa awak sentuh muka saya."tanya kuanlin sekali lagi.

Sulli terdiam. Dia tidak tahu untuk menjawap apa. Dia hanya merenung sahaja mata kuanlin.

"Baik awak jawap . Kalau tak saya cium awak sekarang."ugut kuanlin.
Sulli tergamam akan ugutan kuanlin sebentar tadi.

Kuanlin mendekatkan lagi mukanya. Bibirnya hampir menyentuh bibir sulli. Sulli memejamkam matanya.

Lalalalala

Alam telephone sulli berbunyi.

"Awak dah lambat ni. Saya pergi bersiap dulu."ujar sulli lalu menolak kuanlin jauh darinya.

Sulli bangun dari katil mengambil tuala lalu menuju ke bilik air. Kuanli tersenyum melihat gelagat sulli yang kebudak-budakkan.

* * *

Di kampus.

Lisa melajukan langkahnya ke arah kuanlin sedang membaca buku. Dia teruja melihat kuanlin berada di situ bersendirian. Sebelum ini dia tidak mempunyai peluang kerana kuanlin selalu bersama dengan jihoon.

"Hai kuanlin."sapa lisa.

Kuanlin terhenti membaca apabila nama dia di panggil. Dia menolehkan kepalanya kearah suara tersebut.

"Ohh. Hai lisa. Awak ada apap ke nak tolong?"balas kuanlin.

"Yes. Saya nak awak ajar saya subject ni. Boleh kan?"pinta lisa.

"Okay. Saya tolong awak."balas kuanlin. Lisa mendekatkan dirinya ke arah kuanlin. Punggungnya melabuh di sebelah kuanlin. Mereka pun memulakan study.

* * *
Sulli masuk ke arah ruang tamu penthousenya. Fikirannya bercelaru mengingat kejadian di kampus tadi.

FLASHBACK...

Sulli melangkah menuju ke dewan kuliah. Namun langkahnya terhenti bila melihat kuanlin bersama lisa di cafe kampus tadi. Dia melihat bertapa mesranya kuanlin melayan lisa.

"Swetnya diorang tu. Cemburu aku."kata salah seorang student.

"Untung lisa dapat couple dengan kuanlin."ujar seorang lagi student.

Sulli berasa tidak tenang bila mendengar kata-kata yang dilontarkan oleh student-student di situ. Dia melajukan langkahnya menuju ke dewan kuliah.

END FLASHBACK....

Lisa mengeluarkan phonenya dari beg tangannya. Dia mendail nombor telephone seseorang.

"Helo shin hye. Kau free tak sekarang ni?"tanya sulli.

"Free. Kenapa?"tanya shin hye.

"Emm. Kalau kau free jom teman aku malam ni. Nanti aku ambil kau kat rumah."balas sulli.

"Okay. Aku tunggu kau."

Sulli menamatkan perbualannya. Dia menuju ke bilik untuk nenyalin pakaian.

* * *
"Sulli berhenti lah minum tu. Banyak dah kau minum."tegas shin hye.

"Kenapa..hik...dia buat ...hik..aku macam ni."ujar sulli dalam keadaan mabuk akibat minum berlebihan. Tangannya menuang lagi soju ke gelasnya yang kosong.

"Sulli dah lah kau dah mabuk ni."pinta shin hye. Tangannya menghalang tangan sulli menuang soju ke gelas.

"Aku ...hik..sayang dia...hik...kenapa dia...hik ....buat aku...hik macam ni."kata sulli menangis. Kepalanya di letakkan di atas meja. Shin hye membelai badan sulli. Lama-kelamaam sulli tertidur.

"Kau bersabar sulli. Kau kena kuat."ujar shin hye debgan perlahan. Dia mengambil phone sulli di atas meja lalu mendail seseorang.

* * *
Kuanlin menuju ke keretanya. Dia mencari kunci keretanya dari poket seluarnya. Namun percariaannya terhenti bila phonenya berbunyi. Dia menekan punat hijau lalu melekapnya ditelinga.

"Helo Sulli. Awak okay ke?"tanya kuanlin.

"Helo kuanlin. Ini saya shin hye. Boleh awak datang sini?"tanya shin hye.

"Kenapa? Sulli baik-baik je kan?"tanya kuanlin risau.

"Dia okay je. Just dia mabuk. Sekarang dia tertidur."jelas shin hye.

"Okay saya ke sana sekarang."balas kuanlin lalu mamatikan perbualannya. Dia terus mengeluarkan kunci dari poket. Dia memandu laju menuju mengambil sulli.

Sorry lambat update...
Rose sibuk sekarang ni...
So harap korang bersabar okay...
Saranghea...

Suamiku student handsome♥♡♥♡Where stories live. Discover now