Sulli yang baru sahaja membersihkan diri keluar dari bilik air. Dia memandang sekeliling memcari kelibat kuanlin. Tapi tidak dijumpai.
Tanpa sengaja dia melihat sebuah kotak sedehana besar bersama dengan sekeping nota. Dia mengambil nota tersebut.
Pakai apa yang ada dalam kotak tu. And jumpa saya dekat tepi pantai.
From:your student handsome .
Sulli tersenyum bila membaca nota tersebut. Kini matanya beralih kepada kotak. Tangannya segera membuka kotak tersebut.
Mata terpaku bila melihat dress merah hati. Dengan dia memakai dress itu. Setelah dia menghiaskan diri dengan make up dan dadanan rambut.
Setelah siap, dia keluar dari bilik dan menuju ke pantai.
~Skip~
Kaunlin menunggu sulli di pantai. Semua persiapan yang dirancang sudah disiap rapi. Dia hanya menunggu sulli sahaja.
Setelah beberapa minit barulah dia nampak kelibat sulli. Dia menghampiri sulli.
"Cantik!Siapalah yang beli baju ni."kata kuanlin
"Ada mamat banglades yang pilihkan."balas sulli selambe
"Suami awak yang handsome ni awak cakap banglades."rajuk kuanlin
"Ok ok ok ....awak handsome ,cute,maskulin and manly."pujuk sulli
"Tahu pun"balas kuanlin. Kuanlin mambawa sulli ke tempat yang di rancangnya.
Sulli berasa terkeju melihat tempat yang di mana kuanlin membawanya.
"Wah!awak buat ni seorang diri ke?"tanya sulli dengan terkejut.
"For you. Hanya awak sahaja saya lakukan."kuanlin menjawapnya.
"Shall we?"sambung kuanlin lagi. Tanggan kanannya dihulurkan kepada sulli.
Sulli menyambut huluran tangan kuanlin. Kuanlin menarik sulli menuju ke arah meja.
Kerusi ditarik untuk memberi sulli duduk. Sulli seakan mengerti lalu duduk di atas kerusi yang ditarik oleh kuanlin.
Setelah itu dia duduk di kerusi bertentangan dengan sulli. Lepas itu dia memanggil pelayan menghantar makanan mereka.
Makanan dihidang di hadapan mereka. Sulli tersenyum lebar bila melihat makanan kegemarannya di hadapannya.
"Your favorite,meal stick. Saya tahu awak suka daging stick."ujar kuanlin.
"Thanks."ucap sulli. Baru sahaja dia ingin sahaja memotong stick tersebut pinggang makannya di tarik.
"Why?"tanya sulli bila melihat kuanlin menarik sticknya berjauhannya.
Kuanlin tidak menjawap malah dia memotong stick daging sulli menjadi kecil. Sulli yang melihatnya tersenyum manis melihat sikap romantis kuanlin.
"Nah. Saya dah potong untuk awak."kuanlin menghulur semula stick daging kepada sulli. Sulli mengambilnya dari kuanlin.
"Terima kasih. Sayang awak."
Kuanlin berasa bahagia bila sulli mengucap ayat tersebut. Mereka sambung makan sambil berborak-borak kosong.
Setelah habis makan, kuanlin mengajak sulli untuk berjalan ditepi pantai. Kasut mereka ditanggal dan mereka berjalan ditepi pantai.
Kaki mereka dibiarkan dibasahi air ombak. Mereka hanya berjalan tanpa bersuara apa-apa. Tangan mereka erat berpaut dan kepala sulli bersandar di lengan kuanlin.
Tiba-tiba kuanlin berhenti membuat sulli turut berhenti. Sulli memandang kuanlin dengan padangan pelik.
"Kenapa ni? Ada apa-apa kat kena ke?"tanya sulli risau.
Kuanlin memusing badan menghadap sulli. Tangannya mengusap kedua-dua pipi sulli lembut.
"Saya lai kuanlin akan sentiasa memjaga,melindungi dan mencintai isteri saya, lai sulli dengan sepenuh hati saya. Dan saya harap lai sulli turur mencintai saya dengan sepenuh hati. Janji?"ucap kuanlin. Dia memandang sulli dengan padangan yang penuh kasih sayang.
Sulli mengusap pipi kuanlin dan membalas pandangan kuanlin. Dia memberi senyuman manis.
"Saya, lai sulli akan janji mencintai awak dengan sepenuh hati saya."kata sulli. Kuanlin tersenyum lebar terus memeluk sulli erat. Sulli turut membalas pelukan kuanlin.
Kuanlin melonggar pelukan dia memandang sulli. Secara mengejut dia mendukung sulli. Sulli terkejut terus memeluk leher kuanlin takut jatuh. Kuanlin melangkah pergi menuju ke bilik mereka.
YOU ARE READING
Suamiku student handsome♥♡♥♡
FanfictionSiapa sangka dia terpaksa berkahwin dengan seorang lelaki yang lebih muda daripadanya. Malah yang lebih memalukan mengetahui lelaki tersebut ialah student dia sendiri.... Untuk mengetahui lebih lanjut .... Sila baca....