#25

472 32 31
                                    

John Williams je jméno, které musel slyšet každý, kdo se jen trochu zajímá o filmovou hudbu. Tento skladatel je autorem mnoha filmových znělek a leitmotivů. Harry Potter, Indiana Jones, Jurský park, Čelisti a samozřejmě i Star Wars. Zdá se však, že pro Williamse po završení novodobé trilogie Star Wars skončí.  Williams složil hudbu jak k původní milované trilogii, tak i k té prequelové, není proto divu, že se k taktovce vrátil i pro novodobé pokračování, jenž navazuje na události po pádu zlého Impéria.

Žoviálně hrdinská základní znělka hrající během expozičních titulků, chytlavý padoušský motiv „Imperial March“ nebo i mezi fanoušky milovaný motiv hudby „Duel of  the Fates“, ve kterém se během rychlého orchestrálního doprovodu pějí chóry a při kterém naskakuje husí kůže, to vše má na svědomí právě Williams.  Momentálně pracuje na komponování hudby k Episode IX, a i když bude Star Wars Universe poté pokračovat dalšími snímky, Williams se k nim už nepřipojí. V rozhovoru pro Classical KUSC řekl, že se těší na opětovnou práci s J.J. Abramsem, který má epizodu režírovat, ale posléze se Star Wars skončí, protože už mu to údajně stačí.

Nahoře song Imperial March!
Jinak jsem dostala skvělý nápad. Chtěli by jste si zahrát vyřazovačku postav? Jméno postavy, kterou chcete vyřadit, napište do komentáře. Můžem začít hned!

Fakty o Star WarsKde žijí příběhy. Začni objevovat