❁Kapitel 12❁

71 2 0
                                    

Marcus er den første til at sætte sin ske ned i isen, jeg skal til at gøre det samme, da hans mobil ringer. Marcus tager skeen i munden og jeg sætter min ske ned i isen, som har chokolade smag. Marcus trykker på den grønne knap på sin mobil og tager den op til øret. "Hej det er Marcus." Siger han, men det bliver lidt utydeligt, da han har en spiseske inde i hans mund - med is på. Jeg kan ikke se eller høre hvem personen han snakker i telefon med, men Marcus bliver straks fokuseret og kigger på sit Daniel Wellington ur, som sidder på venstre håndled. "Nej, det er fordi at jeg har en ske i munden" siger Marcus og tager sin ske ud af munden.

"Okay, farveller" siger Marcus og tager telefonen væk fra sit øre og lægger på. Han lægger sin mobil ned på spisebordet med bagsiden opad. "Hvem var det?" Spørger jeg med det samme.
"Min mor, jeg havde glemt at jeg skulle til fodbold træning, så jeg skal gå snart, for at komme hjem." Siger Marcus, hans stemme dirrer trist, men han retter hurtigt op på det og lyder normal. "Hvor går du til fodbold henne?" Spørger jeg. "Mosjø..." siger han, men stopper sig selv midt i sætningen. "Men du bor jo i Mosjøen, så kan jeg jo bare bede Martinus om at tage mine ting med?" Siger Marcus og lyder straks mere glad. Han lyser nærmest op at glæde, haha.

"Jamen så ring til din mor eller Martinus?" Siger jeg og begynder at grine. "Nok bare min mor, Martinus skal nok ikke vide at jeg er hos dig." Siger Marcus og tager sin telefon op og skriver noget på den, jeg tror han er igang med at finde sin mors nummer.

***

"Farvel, det var hyggeligt at du kom og fik mig i bedre humør." Siger jeg imens jeg krammer Marcus farvel. Klokken er ved at være 17, så Marcus skulle snart gå hen til fodbold klubben. "Altid. Du ringer bare, nåeh. Du skal nok lige have mit nummer." Siger Marcus. Gud. Det havde jeg ikke engang fået endnu, Ahah. "Haha ups. Her." Siger jeg og giver ham min mobil, imens han rækker sin egen til mig. Vi koder hver sit nummer ind og jeg giver ham også min Snapchat, hehe.
Jeg krammer Marcus endnu en gang, efter vi har fået vores egen mobil tilbage. Jeg går ud af døren, lukker den og vinker farvel imens Marcus går. Ham og Martinus har bare aftalt at mødes ved fodboldklubben.
Efter Marcus er ude af syne, går jeg ind igen, låser døren og spiser resten af isen. Den iskolde, mega lækre is smelter inde i min mund, og jeg bliver helt betaget. Jeg tager bøtten med chokoladeis og den ske jeg spiser med, med ovenpå. Jeg sætter isen af på mit natbord og kaster mig i min seng, hvor jeg finder min MacBook frem, og starter en serie der hedder "stranger things" åh jeg elsker den, selvom jeg kun lige er begyndt på den, men Wow den er god.

***

Da jeg lige har sluttet sæson 1, slukker jeg min pc og begynder at tage mit tøj af, jeg havde ikke været i bad i 2 dage, så jeg var begyndt at trænge. Det at gå i bad var ikke særlig specielt. Det specielle ved det, var at jeg planlagde noget. Planlagde noget jeg aldrig troede jeg ville planlægge. Mærkelig nok ville jeg aldrig komme ind i sådan en situation, at jeg ville planlægge  alt, men det var tid, og jeg ville ikke mere.


Hej folkeeeenzzz!
Jeg er halvt tilbage
lige at denne ikke var udgivet, så jeg tænkte lige at i skulle have den. Overvejer at skrive den hele, men har rigtigt travlt. Har også haft en skriveblokade, hvilket er derfor jeg ikke har udgivet.
Beklager...
642 ord

Gry-Andrea

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 09, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Wrong Number <3 - Marcus & Martinus Where stories live. Discover now