"Har du en kæreste?!?!" Råber Marcus op, det ligner at han skal til at falde ned af sengen, fordi at han bliver så forbløffet...
"Ehm ja?.." svarer jeg med en mussestemme.
"Amen forhelvede, Clara?" Siger Marcus og ser rigtig skuffet ud. Altså hvad har jeg dog gjort siden at han kigger sådan på mig?
"Hvad sker der?" Spørger jeg og kigger rimelig teist på ham. Måske mere trist end jeg i virkeligheden var.
"Okay. Så du har en kæreste, men går id på en date med en anden dreng i smug?" Spørger Marcus.
"Vi var altså ikke på date?" Siger jeg spørgende.
"Jo i var."
"Nej vi var ej?"
"Jo i var."
"Nej vi var ej?"
"Jo i v..."
"- det var vi ikke, det kan godt være at Martinus siger det, eller at det bare så sådan ud, men det var vi ikke!"
"Jo i v..."
"-STOP MARCUS! Jeg kan ikke holde det UDDD LÆNGERE! Kan du ikke godt tage hjem igen?" Spørger jeg og gemmer mit hoved under min hovedpude.
"Næh." Svarer han.
"Hva?" Siger jeg. Det var ikke ment som et spørgsmål, så jeg ved ikke helt hvorfor han svarer?
"Jeg går ikke. Jeg ved hvordan du har det, da jeg har prøvet præcis det samme." Svarer han. Okay måske er Marcus mere en venne type? Måske kan jeg snakke med ham her om det?
Jeg tager puden af mit hoved, sætter mig og omfavner ham i et kram.
Han krammer igen og så rykker vi os fra hinanden, da vi jo faktisk ikke kender hinanden specielt godt."Okay. Fortæl mig set hele." Siger han og jeg begynder på hele historien med Tobias og Martinus.
***
"Wow. Altså det lyder faktisk ikke som om at ham her Tobias er særlig sød overfor dig." Siger Marcus.
Jeg sidder på min køkken-ø med en varm kop kakao i hånden og snakker med Marcus om det. Marcus har også en varm kop kakao, dog er der bare flødeskum i min, da flødeskum er Gud!
"Jeg ved faktisk heller ikke om jeg kan lide ham mere. I starten var han rimelig sød, men jeg føler mere og mere at han ikke har tid til mig og lyver om at han altid skal noget, hver gang jeg spørger ham." Siger jeg og føler mere og mere at Marcus og jeg bliver besties!
Marcus nikker, og så banker det på døren. Jeg vidste at min mor havde en lang arbejdsdag i dag, så det er ikke hende, det kan egentlig være alle andre, for kl. Er allerede 13:54.
13:54?!? MARCUS HAR VÆRET HER I FKN 6 timer?!? What the Fuck?!
Jeg går hen til døren og beder Marcus om at blive her. Jeg har bare noget helt casual tøj på, og en rodet knold, og intet makeup. Faktisk er det kun Freja, min mor og nu Marcus, som har set mig uden makeup. Jeg ved jeg ikke plejer at have hele Matas i hovedet, men alligevel.
Bare det ikke er Freja eller Tobias. Bare det ikke er Freja eller Tobias.
Jeg åbner døren langsomt og opdager hurtigt at det er...
"Heeej Freja, OG Tobias" siger jeg og prøver at smile, men det bliver bare til et falsk smil alligevel.
"Hej Clara?" Siger Freja og kan se at jeg skjuler noget. Pokkers. Hun kender mig for godt.
"Wow du ser syg ud!" Siger Tobias. "Det er fordi at hun ikke har makeup på, dumpap." Siger Freja inden jeg kan tænke mig om at Tobias faktisk ikke lagde mærke til at jeg ikke havde makeup på, men troede at jeg var sug med feber eller noget.
Tak Tobias. Mange tak. :|
Jeg begynder at hoste? Fordi at ingen af dem skal opdage at jeg har en ven over, eller at jeg ikke er rigtig syg.
Man kan hurtigt se på Tobias, at han tror på mig. Altså hvad sker der lige for den dreng. Kender han mig ikke, eller hat han bare forandret sig alt for meget siden vi blev kærester?
"Jeg har det altså ikke så godt, jeg tror at i bliver mødt til at gå nu." Hoster jeg igen og lukker døren stille og roligt.
10 cm inden jeg har lukket døren helt, det jeg Frejas Gucci sko sætte sig i klemme i døren, og så åbner hun den igen. Hun prøver at lure den, men jeg kigger meget træt på hende.
"Vi tog noget is med til dig, da is hjælper på alt." Siger hun, da hun endelig gav op med st gætte min hemmelighed. Hun peger ned på en kurv hun bar i hånden med nogle isbakker i. Det var først nu, at jeg så hun havde is med.
Jeg tog usikkert imod isen, og så hun hun gav mig sig-hvad-du-fejler-eller-hvad- det-er-du-skjuler-blikket.
Jeg nikker hurtigt og lukker døren hurtigt, så der ikke kunne komme en sko i klemme og går hen mod køkkenet, hvor Marcus er, med isen i hånden.Heeeey folk som læser min bog.
Jeg håber i har haft en god jul og får et godt nyttår!
Jeg skal holde nyttår med min bedste veninde hos hende (282 km) fra mig, hvilket bliver mega Nice.
Jeg har blandt andet fået en ukulele i julegave, så jeg er glad.
Jeps.
Det var nyttig viden.
885 ord.- Gry-Andrea ♡
Heeeey folk som læser min bog.
Jeg håber i har haft en god jul og får et godt nyttår!
Jeg skal holde nyttår med min bedste veninde hos hende (282 km) fra mig, hvilket bliver mega Nice.
Jeg har blandt andet fået en ukulele i julegave, så jeg er glad.
Jeps.
Det var nyttig viden.
885 ord.- Gry-Andrea ♡
YOU ARE READING
Wrong Number <3 - Marcus & Martinus
FanfictionClara begynder at skrive med denne super søde fyr, Martinus. Hvad sker der mon? Og hvad vil Claras kæreste, Tobias, synes?