*CLARA'S SYNSVINKEL!*
Det er faktisk lidt godt at Martinus ikke kommer med det samme, for jeg havde faktisk glemt at pakke min skuldertaske osv. Så det skal gøres nu.
Men på den anden måde, så er det faktisk lidt skidt! Jeg gad faktisk godt at have han kom lidt før, men det er lidt ligemeget nu, han kommer jo om lidt?...
Jeg tager hurtigt min elskede sorte skuldertaske ned fra min knage, og så lægger jeg den midt på min seng.
Jeg starter med at putte mine dejlige solbriller ned i, så min pung, min læbepomade, min mobil, min oplader, min powerbank og en müslibar. ( man ved jo aldrig hvornår man bliver sulten? )
Så tager jeg den op på min skulder - som man nu gør med en skuldertaske - og begynder at gå ned i stuen. Jeg kan jo ligeså godt være der, istedet for at være på min værelse.Jeg sætter mig ned i vores grå sofa og hiver min mobil op ad tasken, med det samme hvor jeg får fat i den, vibrere den. Jeg kigger på displayet og ser hurtigt navnet på den person der har skrevet til mig... Tobias... Min kæreste...
Tobias <3- Hey søde, vil bare lige høre om du har det godt, siden du ikke er i skole? <3
Fuck! Jeg vidste bare at min overbeskyttende kæreste ville kontakte mig. Hvad skal jeg dog svare? Skal jeg lyve, eller skal jeg sige sandheden? Altså hvad hvis jeg nu lyver, ødelægger det så hele vores forhold? Det er jo det værste der kan ske ved det, men vi kan også miste vores tillid til hinanden? Det må vi jo ikke... Men overvej det lige, han skriver til mig, fordi at han faktisk er bekymret. Ahaha Lol.
Men hvad hvis jeg så bliver forelsket i Martinus?
NEJ CLARA, SÅDAN MÅ DU IKKE ENGANG TÆNKE PÅ! DESUDEN VIL DIN BEDSTE VENINDE, FREJA, BLIVE MEGA SUR OG JALOUX PÅ DIG! DESUDEN KENDER DU HELLER IKKE DENNE MARTINUS, DU VED IKKE OM HAN OVERHOVEDET ER SØDERE, SJOVERE, PÆNERE, KLOGERE, MÆRKELIGERE OG DEJLIGERE END DIN NUVÆRENDE KÆRESTE!?!?!? DU VILLE SIKKERT FORTRYDE DENNE DAG VILDT MEGET OG FÅ SKYLDFØLELSE INDTIL DU SIKKERT ER 60 ÅR OG GÅR RUNDT MED BØRNEBØRN I KLAPVOGNE!
Jeg vågner af min trance, ved at der bliver banket på. 3 hårde, men langsomme bank. Fuck! Er han her allerede? Ej nej nej nej nej nej nej nej!.... Jeg slukker min mobil, og lægger den ned i min taske igen.
Altså jeg bliver jo ikke nødt til at svare Tobias? Jeg kan jo bare svare ham i skolen i morgen, eller i aften? Eller overhovedet ikke, men det ville være ret ondt..Jeg kigger mig hurtigt i spejlet i gangen, inden jeg åbner døren ud til ham... Ja, nu er jeg faktisk præsentabel nok til at møde ham.
Jeg tager langsomt fat i håndtaget, og før jeg ved af det, åbner jeg døren kigger jeg ind i hans øjne. De øjne jeg engang hadede! De øjne der har forandret de sidste par dage. De øjne som er smukkere end jeg havde regnet med. De øjne som man kan falde dybt ned i, ligesom når man bliver forelsket! De øjne jeg aldrig nogensinde troede på at jeg ville kigge i, men nu gør jeg det, og jeg fortryder det ikke!
Jeg kigger ind i hans øjne. Nemlig Martinus' øjne. ❤
Han begynder at smile et smil jeg ikke rigtigt kan læse. Det er ikke et klamt og perverst smil, men et blødt og sødt smil. Jeg genegælder et smil der er nogenlunde det samme. Om det er pænt? - nej, det ville jeg ikke selv synes.
Vi vinker hurtigt til hinanden, inden han viser hans brors knallert. Den er faktisk ret flot! Den sorte knallert med nogle røde streger, som på en eller anden måde gør den mere badboy agtig.
Jeg låser døren med min nøgle, som altid er i min skuldertaske. Tre drej og den er låst. Bagefter vender jeg mig om og kigger ind i Martinus' øjne igen. Jeg smiler et mindre smil end før, men stadig så det er et smil. Han tager mig u-akavet under armen og fører mig hen til knallerten. Han giver mig en hjelm og tager selv en på. Han starter motoren, og så er vi ellers på vej hen til Mosjøen's café i centeret.Turen var kortere end jeg regnede med, men Caféen er jo heller ikke så lang væk. Jeg sidder bag på knallerten og holder rundt om martinus' talje. Jeg kan hurtigt mærke at han er i ret god form. Lol. Ja, jeg holder om hans sixpack! - Og den er dejlig og fast!? Ahaha
Inden vi kommer hen til caféen, ser jeg hurtigt Mia og Sofie fra min klasse. Fuck!?? De ved jo at jeg er kærester med Tobias, så derfor gemmer jeg mig hurtigt, ved at holde mere fast om Martinus. Det ser ikke ud til at det gør ham spor, men jeg tør vædde med at han har et smørret smil på.
De når heldigvis ikke at se mig, fordi Martinus hurtigt drejer ned af en lille vej. På vejen er der ikke specielt mange ting, udover det center man hurtigt kan scanne i enden af vejen. Ved centeret drejer Martinus langsomt ned ad stien og hen til P-pladserne. Han sætter knallerten i en bås og hjælper mig ned. Ja, jeg er mega lille, men ikke i forehold til Freja... Ahahah. Sry FrejaInde i caféen er der en hyggelig stemning. Der er ikke så mange mennesker, men det giver jo også god mening! Man kan hurtigt fornemme at det kun er de lokale der kommer, da caféen er ret indelukket, især i dette center. Man skulle tro at der kun var huse i denne by. Ej det skulle man ikke... Lol
Vi sætter os ned i en lille bås, ligesom i de amerikanske film. Ahaha. Der var en lille akavet stilhed, indtil at en dame i 20'erne kommer over til os. Hun har to flettede rottehaler, hvor de i oppe på hovedet er gylden-blonde og i spidserne er der en lidt pink, billig farve. Hun minder mig lidt om Hannah Montana? Lol. Hun smiler og lægger hurtigt 2 menùkort ved hver vores plads og går igen.
"Har du været her før? Eller kunne du bare vide uden nogen tanke om, at de har Nord-Norges bedste kakao her?" Spørger Martinus. Han kigger meget mystisk på mig og lægger sine arme ned på bordet, som om at han er i gang med at afhøre mig.
"Ja jeg har været her før, men jeg havde ingen idé om at de har Nord-Norges bedste kakao her." Siger jeg og lægger min arme i kors og lægger dem på bordet. ( ligesom Martinus. ) Jeg smiler triumferende og griner lidt. "Så du mener, at du kunne gætte dig til, at det er nord-Norges bedste kakao?" Spørger han og kigger intenst ind i mine øjne. "Nej, men jeg kender bare ikke andre caféer her rundt omkring." Siger jeg og åbner menúkortet.
"Men har du været her før, siden du blev nødt til at tjekke hvornår de åbner?" Spørger jeg og bladrer om på den side hvor der er drikkevare.Nyyy deeeel!
Og jeg er i Sverige!
Hvis jeg ikke poster flere af disse dele
Hvor jeg skriver at jeg er i
Sverige, så kommer
der ikke flere,
hvor jeg har skrevet dem offline.
Måske fordi at jeg ikke har haft idéer?
HEJ HEJ!
1247 ord.~ Gry-Andrea ♡
YOU ARE READING
Wrong Number <3 - Marcus & Martinus
FanfictionClara begynder at skrive med denne super søde fyr, Martinus. Hvad sker der mon? Og hvad vil Claras kæreste, Tobias, synes?