Luku 1. Julistuksia.

416 14 0
                                    

Suoklaani;
Päällikkö ~ Unelmatähti | Kolli
Vapä ~ Huurreturkki | Kolli | Aaltotassun mestari.
Parantaja ~ Lämpökukka | Naaras
P.o. ~ -

Joitakin sotureita ~
Ohdakehäntä | Naaras
Roihuääni | Kolli
Suokukka | Naaras
Porotuskäpälä | kolli
Hallapilvi | Naaras
Pilvitöppö | Naaras
Konnalruoste | Kolli
Soivakukka | Naaras
Pöllösulka | Naaras
Vesikäpälä | kolli | Myrskytassun mestari.

Oppilaat ~
Myrskytassu | Kolli
Aaltotassu | Naaras

Kuningattaret ~
Hopealoikka | Naaras
Taikahäntä | Naaras | Tammipennun ja Ohrapennun emo.
Pilvimarja | Naaras | (Soivakukan emo) 

Pennut ~
Tammipentu | Naaras
Ohrapentu | Kolli

Klaanin vanhimmat ~
Töpökaula | Kolli
Nopsakuono | Naaras

Nuori Tammipentu nousee pentutarhassa olevasta pedistään. " Iik! En malta odottaa että minut julistetaan parantajaoppilaaksi! " Tammipentu maukuu ja hyppelehtii siellä täällä. " Pakko herättää? Ja hei, minut myös julistetaan soturioppilaaksi! " Tammipennun veli Ohrapentu naukuu. " Tiedetään! " Tammipentu närkästyy jo veljelleen. " Olisit edes tyytyväinen! Luulisi ainakin että olet ylpeä minustakin, kun olet siskoni! " Ohrapentu naukuu.

" Olkaa hiljaa " Nelipentu maukuu ja laittaa tassut korviensa päälle.
" Joo joo " Ohra-Tammitassu naukuvat yhteen ääneen.

" Saapukoot jokainen suossa kykenevä saalistaja suurkummulle klaanikokoukseen " Kuuluu Unelmatähden mau'unta.
" Emo, Taikahäntä voidaanko mekin mennä? " Tammipentu kysäisee.
" Tietenkin hiirenaivo! " Ohrapentu lällättelee.
" Kyllä " Taikahäntä maukaisee ja nuolaisee pentujaan. Samassa jokainen onkin jo kokoontunut suurkummulle.

" Tänään aurinkohuipun aikaan julistamme 2 tervettä pentua 2 terveeksi oppilaaksi. Tammipentu ja Ohrapentu. Tulkaa. " Unelmatähti maukuu. Kaksikko onkin jo tassuttelemassa sinne. Molempien sydämmet jyskyttävät kovaa. " Ohrapentu, julistan sinut oppilaaksi kunhan lupaat suojella ja totella mestariasi ja klaaniasi. Taistelet hengelläsi. " Unelmatähti maukuu. " Lupaan " " Eli tästä päivästä siihen kun sinut julistetaan soturiksi, sinut tunnetaan nimellä Ohratassu! " Unelmatähti huudahtaa.
" Ohratassu! Ohratassu! Ohratassu! " Kuuluu klaanin joukosta. Ohrhatassun sydän jyskyttää hyvästä." Iik! " Pääsee vahingossa Ohratassun suusta kun tämö siirtyy sivuun Tammipennun vuoron ajaksi.

" Tammipentu. Tästä päivästä siihen päivään kun sinusta tulee parantaja, lupaat auttaa, hoivata, kuunnella mestariasi kunnioittavasti. " Unelmatähti maukuu. " Lupaan " " Eli tästä päivästä siihen päivään kun sinusta tulee parantaja sinut tunnetaan nimellä Tammitassu! " Unelmatähti huudahtaa.
" Tammitassu! Tammitassu! Tammitassu! " Kuuluu taas klaanin joukosta.

Soturikissat ~ Uusi Aika (Valmis)Where stories live. Discover now