On kulunut jo 2 kuuta siitä kun Tammitassusta tehtiin parantajaoppilas. Siinä ajassa Tammitassu oli ehtinyt oppia paljon asioita Lämpökukan kanssa. Kuitenkin eilen syntyi pientä sodan kipinää Suoklaanilla ja Tuhkaklaanilla muttei mitään vakavaa.
" Saapukoot jokainen suossa kykenevä saalistaja suurkummulle!" Unelmatähti ilmoittaa ja ääni kantautuu kaikkialle. Tammitassu nousee ihmetellen että mikä asia nyt sitten on kyseessä. " Hei Ohratassu! Mitä tapahtuu? " Kysäisen hiirenaivoiselta veljeltäni. " Tänään on suurkokous Nelipuulla " Tämä naukuu Tammitassulle. Nyökkään Ohratassulle ja huomaankin että olin vika joka saapui suurkummulle. " Tänään on Nelipuun suurkokous. Mukaan sinne pääsee tietenkin soturit ja myös ehkä poikkeuksellisesti vanhinpiakin mutta siis. Mukanamme tänään sinne myös tulevat Ohratassu ja... " Unelmatähti maukuu samalla kun Tammitassun sydän alkaa jyskyttämään. "... Ja Tammitassu " Tammitassu lopetti jyskyttämisen ja alkoi hurraamaan sisäisesti.
Kokouksessa oli nyt jokainen Klaani ja sen päälliköt Pikkutähti, Tuiskutähti, Unelmatähti ja Tummatähti. Pikkutähti on Tuhkaklaanin päällikkö, Tuiskutähti Virtaklaanin, Unelmatähti Suoklaanin ja Tummatähti Ruskaklaanin. " Aloittakaamme " Tummatähti maukuu. " Olen nähnyt Ruskaklaanilaisia alueellamme " Unelmatähti murahtaa. " Varmaan koska metsästitte reviirillämme " Tummatähtu väittää vastaan. " Justiinsa " Unelmatähti murahtaa. " Kuitenkin Ruskaklaani saa juuri nyt uuden päällikön minun Tummatähden sijaan nimittäin alan käydä klaanien vanhimpien ikään " Tummatähti maukaisee. " Eipä ihmetytä " Tuiskutähti murahtaa. " Meillä menee myös oikein loistavasti. Tosin tämä sota uhkailu juttu on ainoa " Tuiskutähti maukuu. " Olen samaa mieltä kanssasi Tuiskutähti " Pikkutähti ottaa puheenvuoron.
" Päätän uudeksi päälliköksi Ruskaklaanille... " Tummatähti ehtii aloittaa kunnes Pikkutähti ottaa nopean puheen vuoron. " Ethän nyt vain valitse Tiikeriturkkia, isä? Hän ei ole kypsä siihen " Pikkutähti huudahtaa. " Olen ehkä isäsi, mutta olemme eri klaaneissa ja minä saan itse päättää asioistani. Olkoot uusi päällikkömme Hopeakynsi! Tervetuloa Hopeatähti! " Tummaturkki huudahtaa ja antaa tietä uudelle päällikölle.
Nelipuu kokous jatkukoot...
" Matkaan huomenna hakemaan yhdeksän henkeäni Kuukiville. " Hopeatähti julistaa. " Voitte muuten olla varmoja, Suoklaani että Ruskaklaani on teille edelleen vihainen " Hopeatähti muistuttaa.
" Mitä ikinä mietitkin, Suoklaani on valmiina " Unelmatähti ilmoittaa.
" Aijaa. No kai sitten julistan suoran hyökkäyksen huomiselle " Hopeatähti murahtaa ja Ruskaklaanin kissoilta kuuluu hyväksyviä maukaisuja.
YOU ARE READING
Soturikissat ~ Uusi Aika (Valmis)
Mystery / Thriller> Tarina kertoo Suoklaaniin juuri parantajaoppilaaksi päässeestä nuoresta kissasta, nimeltänsä Tammitassu. ( Alkuun) Tammitassulla on mahtava parantajamestari Lämpökukka, joka opettaa nuorta Tammitassua. Kuitenkin eräänä päivänä syntyy taisteluja...