Luku 5. Tuomio

124 8 1
                                    

" Tämä on sinun syytäsi kun joudumme siivota klaanin vanhimpien pesää! " Myrskytassu maukaisee. " Eipäs ole vaan sinun! Sinähän se tahdot tehdä pentuja Aaltotassun kanssa ja omia hänet! " Ohratassu maukuu niin että jossain siinä äänessä oli surun ääni. " Oletko sinäkin ihastunut Aaltotassuun... Tai siis en itse ole... Tai no siis... " Myrskytassu sekavoituu. Oli pienehkö hiljaisuuden hetki.

Samassa Huurreturkki juoksee pesään. Kolli nappaa Myrskytassun ja Ohratassun niskasta ja kantaa oppilaidenpesään missä muutkin ovat.
" Mistä on kyse, Huurreturkki? " Aaltotassu maukuu hätääntyneenä samalla kun Myrskytassu laskee käpälänsä Aaltotassun käpälälle.
" Ruskaklaani hyökkää... Kuu on melkein noussut ja teidän pitäisi alkaa nukkua niinkuin muidenkin mutta... Emme voi mitään. Tammitassu! Heti auttamaan Lämpökukkaa! Myrskytassu, Ohratassu ja Aaltotassu! Menkää taistelemaan soturien rinnalle! Jos väsytte... Ymmärrän sen. " Varapäällikkö maukuu ja oppilaat tottelevat.

Tammitassu juoksee parantajanpesälle. " Lämpökukka! Lämpökukka! " Tammitassu maukuu kunnes kuulee Lämpökukan naukaisun " Täällä! Laita kaikki yrtit paikoilleen kun sekoitan marjoja ja yrttejä yhteen! " Lämpökukka kiiruhtaa varmasti stressi päällä. Tammitassu asettelee yrttejä sinne tänne oikeille paikoille. " Tammitassu. Haetko pesän ulkopuolelta siltä pieneltä joelta kissanminttua? Eivät Ruskaklaanilaiset sinua huomaa " Lämpökukka pyytää.
" Toki! " Tammitassu maukaisee ja juoksee ulos pesästä.

Sillä välin kun Tammitassu on toisaalla Mustasydän kipittää parantajan pesään. " Hei vain, Lämpökukka. Mitäs puuhailet? " Kuuluu pieni mau'unta Lämpökukan takaa. " Mustasydän " Lämpökukka maukaisee hiljaa. " Mitä sinä t... " Parantaja ehtii aloittaa kunnes tämä ei enään hengitä. Mustasydän oli hyökännyt tämän kimppuun ja tappanut tämän. " Ainakaan heidän kissat eivät enään parantele " Mustasydän naurahtaa voiton riemuisena ja lähtee pesästä taisteluun.

Taistelussa Aaltotassu taistelee Takkuhännän kanssa. Oppilas hyppää ilmaan kun soturi hyökkää tämän kimppuun ja laskeutuu kissan selkään. Tämä raastelee Takkuhännän selkää ja kuuluu vain tuskan maukumista ja rääkäisyjä. " Sinä senkin...!  " Takkuhäntä murahtaa ja heilauttaa Aaltotassun maahan selälteen ja hyppää tämän päälle. Tuo raapii Aaltotassua. " Aaltotassu! " Ohratassu maukuu lujaa ja hyökkää Takkuhännän kimppuun. Kolli heittää Ruskaklaanilaisen ilman ja lennättää hänet puskaan vahvilla takajaloillaan. " Oletko kunnossa, Aaltotassu? " Ohratassu maukuu kehräten. Samassa Myrskytassu näkee molemmat. " Mitä Tähtiklaanin nimeen täällä oikein tapahtuu? Ohratassu & Aaltotassu... Keskustelevat? Kesken taistelun? " Myrskytassu muuttuu kateelliseksi kun tajuaa Ohratassun pelastaneen Aaltotassun. Heidän molempien ihastuksen.

Tammitassu palaa parantajanpesälle ja tassuttelee sisään " Lämpökuk... " Tammitassu ehtii aloittaa kunnes näkee parantajan revittynä verisenä ja haavoittuneena ilman henkeä maassa. " Lämpökukka? Lämpökukka! " Tammitassun silmään iskee vesitippoja. Surua. " Lämpökukka on kuollut! " Tämä kajauttaa tassuteltuaan ulos pesästä. Taistelu pysähtyy. " Lämpökukka! " Unelmatähti rääkäisee ja lähtee siskonsa pesää kohti. " Häipykää Tähtiklaanin nimeen täältä Ruskaklaanilaiset! " Huurreturkki pamauttaa ja lyö etu tassuillaan tassut päin maata. " Heti! " Huurreturkki sähisee. " Peräännytään " Uusin Ruskaklaanin varapäällikkö Liemipilvi sähisee. " Tulkaa " Hopeatähti murahtaa.

" Lämpökukka herää... Ilman sinua ei ole parantajaa... Kuka Tammitassun opettaa parantajaksi? Tähänkö parantajat loppuvat Suoklaanissa? " Unelmatähti maukaisee hiljaa katsellen sisartaan.

Aivan. Mitä nyt Tammitassulle tapahtuisi? Kuka nuorta kissaa opettaisi? Tämä on vasta 8kuuta joten vain 2kuuta harjoitusta takana. Vielä 2 niin Tammitassusta tulisi parantaja. Täysin.

// tästä tää lähtee :3

Soturikissat ~ Uusi Aika (Valmis)Where stories live. Discover now