Luku 9. Hyökkäys

115 9 1
                                    

" Missä olit näin aikaisin? " Unelmatähti kysyy.
" O-Olin... Keräämässä yrttejä! " Parantaja uikuttaa.
" Jaaha... Noh olisit kerännyt niitä eilen. Muuten. Reviirillämme on nähty Ruskaklaanilaisia. Ne janoavat kostoa siitä että Lämpökukalla olikin oppilas ja että meillä on jälleen Parantaja. " Päällikkö huokaisee.
" Otan syyt niskoilleni... "
" Älä. Älä ota. Lähetän partion tänään tarkastamaan Ruskaklaanin rajat. " Unelmatähti maukuu ja tassuttelee suurkummulle.

" Saapukoot jokain suossa kykenevä saalistaja suurkummulle klaanikokoukseen " Unelmatähti maukaisee. Sotureiden pesästä Soivakukka tulee ekana.
" Niinkuin eilen soturimme rajapartiossa näkivät Ruskaklaanilaisen partion lähetän sotureita tarkastamaan tilanteen Ruskaklaanin rajoille. Sinne menevät Soivakukka, Ohrahöyhen, Roihuääni, Hallapilvi, Vesikäpälä, Pöllösulka ja Suokukka. " Unelmatähtu maukuu.

Partion lähdettyä Tammikukka menee pesäänsä. Tuo sekoittaa yrttejä ja järjestelee paikkoja.
Yhtäkkiä leirissä kuuluu rääkäisy.
" Ruskaklaani hyökkää! " Unelmatähti kajauttaa ilmoille.
" Soturit taisteluun... Eikun... Meitä on vain Porotuskäpälä, Nopsaturkki, Konnalruoste, Myrskytuuli ja Aaltosydän! " Unelmatähti säikähtää.
" Ja minulla yksi elämä... "
Samassa Tammikukka alkaa tuntea kipua rinnassaan. " Äh... " Tuo rääkäisee.
" Tammikukka. Et ole petturi. Tee oikein se mikä sinun kuuluu. Älä jää varjoihin... " Kuuluu Lämpökukan ääni Tähtiklaanista.
Tammikukka herää näystä ja näkee kuinka kissat taistelevat.

Ohdakehännän kimppuun hyökkäävät Tiikeriturkki ja Mustasydän. Ohdakehäntä väistää mutta toiselta puolelta Mustasydän raapaisee tuota kuonoon. Juuri kun Tiikeriturkki oli hyppäämässä Suoklaanilaisen kimppuun Aaltosydän ehtii väliin. Tuo rääkäisee kivusta kun Tiikeriturkki raapii tuota ja Aaltosydän yrittää suojata Ohdakehäntää.

Myrskytuuli huomaa tuon ja hyökkää keskelle tappelua. Tuo raapaisee Tiikeriturkkia silmään ja potkaisee takajaloillaan tuon metrien päähän. " Kiitos " Aaltosydän maukuu. Mustasydän kuitenkin ehtiu tulla raapimaan Myrskytuulta mahaan kun tuo kaataa tämän.
" Myrskytuuli! "
" Vihaan sinua! Miksi oikein tulet aina taisteluihini? " Mustasydämmen raivokas ääni kuuluu.
Myrskytuuli oli juuri maukaisemassa jotain kunnes Myrskytuuli lentää kuin leppäkeihäs kauas haavoittuneena ja tajuttomana. Aaltosydän huomaa tuon mutta sitten kuuluu ehkä kovin rääkäisy tähän asti. Unelmatähti makasi maassa liikkumattomana.

" Unelmatähti! " Konnalruoste maukuu ja hyökkää Hopeatähden kimppuun.
Yhtäkkiä Aaltosydänkin lentää leppäkeihäänä. Samassa partio palaa ha huomaa tämän. " Täältä tullaan! " Suokukka kajauttaa ilmoille ja nousee takajaloilleen. Soivakukka hyökkää Mustasydämen kimppuun ja kaksikko vierii toinen toisensa päällä vuorotellen. Roihuääni taas juoksee päällikkönsä luokse.

Ohrahöyhen näkee kuinka Aaltosydäntä uhataan. Tiikeriturkki oli juuri tekemässä tappavaa iskua. Ohrahöyhen juoksee Aaltosydäntä kohti mutta pysähtyy.
" Tammikukka? Tammikukkaaa! "
Tammikukka kiisi Aaltosydäntä päin.
" Tähtiklaani suojelee minua, he maukuivat niin. Minun, kuuluu pelastaa sinut, niin, ettei kukaan kuole! " Tammikukka maukuu.
Tuo tulee juuri kaksikon väliin ja pyörtyy oitis iskun jälkeen.

Ohrahöyhen katsoo molempia kissoja.
Tammikukka vai Aaltosydän?
Miten Ohrahöyhen valitsee?
Ohrahöyhen päätti tuo tassuttelee harmaan naaraan luo...

// Pitkästä aikaa lukua :3

Soturikissat ~ Uusi Aika (Valmis)Where stories live. Discover now