Luku 13. Uhka

103 7 1
                                    

Oli kulunut yksi aurinkohuippu ja Huurretähti tassuttelee Suoklaanin luokse.
" Saapukoot jokainen suossa kykenevä saalistaja suurkummulle " Uusi päällikkö Huurretähti, maukaisee.
Kissat alkavat kerääntyä tuon luokse.
Tammikukka huomaa kuinka Ohrahöyhenen viikset värisevät pelosta.

" Olenhan nyt uusi päällikkönne, joten nyt on aika valita varapäälikkökin " Huurretähti selittää.
Unelmakäpälä nyökkää tuolle.
" Saapukoot Ohdakehäntä luokseni " Huurretähti maukaisee ja Naaras tassuttelee tuon vierelle.
" Suoklaanin kissat. Kuulkaa minua kun nimitän uuden Varapäällikön. Lausun nämä sanat Tähtiklaanin edessä että esi-isämme voivat kuulla ja  hyväksyä valintani. Uusi varapäällikkö on Ohdakehäntä! " Huurretähti maukaisee.
" Lupaan auttaa klaaniani miten voin, ja suojella sitä hengelläni. Ette tule pettymään, Huurretähti " Uusi varapäällikkö maukaisee.
" Ohdakehäntä! Ohdakehäntä! " Kuuluu klaanikissojen huuto.

" Olisi vielä toinenkin asia, Ohrahöyhen, astu eteeni. " Päällikkö katsahtaa tuohon vihaisen ilmeen.
Tammikukkaa alkaa pelottaa. Hän aikoo karkoittaa tuon. Veljeni! Tuon viikset tärisevät ja tuon turkin sileys muuttuu karkeaksi.

" Olet palvellut klaaniamme hyvin, kunnes menit pettämään jokaisen klaanissamme. Olit lähellä tappaa muita kissoja, ja yritit alistaa toisia. Uhmasit myös varapäällikköäsi " Huurretähti murahtaa.
Klaanista kuuluu järkyttyneitä henkäyksiä.
" Jotenka täten erotan sinut Suoklaanista "
Ohrahöyhenen viikset värähtävät.
Tuon koston jano ei enään kestänyt. Kolli hyökkäsi päällikön kimppuun;
Ohrahöyhen kaatoi tuon niin että päällikkö kieri kumpua alas.
Maan pinnallla Ohrahöyhen hyökkäsi tuon kimppuun, mutta Huurretähti ketterästi takajaloillaan heittää soturin kumoon.
Huurretähti tassutteli tuon luokse. Ohrahöyhen makasi pää maahan katsoen. Päällikkö oli juuri maukaisemassa jotain kunnes Ohrahöyhen alkaa raastamaan päällikkönsä turkkia.
Tammikukka säikähtää tuota.
Huurretähti on juuri hyökkäämässä Ohrahöyhenen kimppuun kunnes menettää hengen.

Sen jälkeen Ohrahöyhen iskee silmänsä Aaltosydämeen ja pentuihin.
Ohrahöyhen syöksyy nelikkoa kohti koston janoisena.
Aaltosydän kuitenkin astuu pentujen eteen. Väsyneenä tuo raapii Ohrahöyhentä. Myrskytuuli tulee väliin. Kolli vetäisee Ohrahöyhenen kumppaninsa päältä.
" Juoskaa Pentutarhaan Hopealoikan luokse, Raitapentu, Unikkopentu ja Pikipentu! " Aaltosydän murahtaa ja tönäisee kolmikon pentutarhaa kohti. Pennut juoksevat pesälle.

Ohrahöyhen oli juoksemassa pentutarhaa kohti. Myrskytuuli pysäyttää tuon, mutta Ohrahöyhen vetäisee tuon kauemmas. Ohrahöyhen olikin jo pentutarhassa.
" Koskekkin! " Hopealoikka murahtaa ja suojaa pentuja. Ohrahöyhen hyökkää kuningattaren kimppuun. Naaras rääkäisee kivusta. Tuo kuitenkin pitää Pennut sisällään häntänsä ympärillä.
Aaltosydän juoksee Pentutarhalle, irroittaa Ohrahöyhenen, puraisee tuon kaulan verille ja potkaisee pois. Tuo käpertyy Hopealoikan luokse.
" Kiitos " Aaltosydän kiittää kuningatar toveriaan.

Ohdakehäntä ottaa pyörtyneestä Ohrahöyhenestä niskavilloista ja vie reviirin ulkopuolelle.

Reviirin ulkopuolella Ohrahöyhen herää; " Kostan vielä klaanille... " Kolli päästää käheästi suustaan kunnes pää painuu takaisin maata vasten.
" Olemme valmiina " Varapäällikkö maukaisee ja tassuttelee leiriä kohti.

Tammikukka hoitelee haavoja.

// Kolmastoista Luku! Oon vasta puolessa välissä koko tarinaa 👌👍
Tulee varmaan viel 3-5lukua tätä.

Soturikissat ~ Uusi Aika (Valmis)Where stories live. Discover now