Jodoh kita

9.7K 282 3
                                    

"Tadi you beria-ia sangat nak bagitau I something. Sekarang, cakaplah." Terasa bosan pula Aryan apabila sudah hampir tiga minit mereka menyepi. Julie menarik nafas sedalam-dalamnya. "Aryan...I...I...I serba salah nak bagitahu you. I tak tau nak bagitau you macam mana." Dengan mimik wajah yang serba salah dia berkata. "Just tell me, Julie." Dengan perlahan Aryan menuturkan ayat nya. "I jumpa wife you. Terserempak. Beberapa kali." Julie memulakan 'mukadimah'nya itu. "So?" Aryan bertanya. Perlukah Julie memberitahu pasal itu saja? Sanggup turun dari KL ke Melaka. "You dengar semua okay? Janji jangan marah I?"

Dengan wajah manis dia berkata lagi. "Ya..ya! You bagitahu from A to Z about wife I tu." Kata Aryan. Rimas pula berdua-duaan dengan Julie. Hai dulu nak berkepit 24 jam ya Aryan? Seakan-akan ada suara yang memerlinya. "I jumpa wife you dengan seorang lelaki ni tau. Good looking jugak. First, I jumpa dia orang dekat traffic light. Pakai Ducatti. You nak tau tak wife you tAk pakai tudung? Baju...alahai kemain seksi nya. Lepas tu, I follow dia orang. Pergi hotel! Lama jugak I tunggu...dah pukul 8 malam baru dia orang keluar. Jadi, I rasa macam tak percaya! I ikut lagi. And guess what? Dia orang balik ke rumah you tau tak! Bukan sekali dua Aryan...tapi dari sejak you outstation. That's why i ask your PA. Nasib dia sporting nak bagitahu you kat mana. Kalau tak..,hai! Jangan-jangan nanti ada anak haram you." KatNya lalu mengeluh.

Melihat Aryan yang sudah memerah wajahnya membuatkan julie puas. 'Marah lettew!!' "Aryan...you know me well kan? I takkan buat cerita yang bukan-bukan. I bagitahu ni pun sebab I tak sanggup nak lihat you diperbodohkan dengan lakonan Alisha! Takde niat pun I nak hancurkan kebahagiaan rumah tangga you." Dengan nada simpati, sedih dan sayu dia berkata.

"You ikut I balik KL!" Kata Aryan lalu keluar dari lounge itu.

Jodoh KitaWhere stories live. Discover now