Jodoh kita

17.7K 508 50
                                    

Sesudah membaca Yaasiin. Alisha menyiram air dan bunga pada pusara itu. Setitik air matanya jatuh namun cepat-cepat dia menyeka.

"Sayang..." Panggilan Aryan membuatkannya berpaling. Ya, dengan Izin Allah Azza Wa Jalla, Aryan diberikan keizinan untuk hidup. Menjadi seorang anak yang soleh, suami yang baik dan daddy yang baik. Alisha mengukirkan senyuman. "Jom, dekat nak senja. Nanti kita lawat Ariq lagi." Kata Aryan lalu memimpin Alisha yang berbadan dua itu.

Aryan mengurut perlahan kaki Alisha yang cramp. Sejak kebelakangan ini, memang selalu juga kaki Alisha kejang. Al maklumlah, isterinya sudah mengandung 7 bulan dengan dua cahaya mata di dalam kandungannya itu, Syukur Ya Allah!

Seperti rutin biasa, Aryan akan membacakan Surah Al-Fatihah, Ayatul Kursi, 3 Qul, Surah Maryam, Surah Luqman, Dan beberapa surah lagi untuk anak-anak mereka.

"Abang..." Lembut panggilannya. "Ya sayang?" Soal Aryan sambil tersenyum manis. "Nenek-nenek dah tidur?" Soal Alisha. Kasihan dengan mereka terpaksa menjaga dirinya. Ketat sekali peraturan. "Dah." Jawab Aryan lalu merebahkan diri di sebelah Alisha. "Ini jodoh kita kan?" Kata Alisha lalu ketawa kecil.
"Ya, sayang, jodoh yang telah ditetapkan sejak Loh Mahfuz lagi. Nur al Din Alisha Safiya adalah tulang rusuk kepunyaan Muhammad Aryan Arsyad. InshaAllah, jodoh kita akan kekal. Sehingga nanti, Safiya ni jadi peneman Arsyad di Jannah. Terima kasih untuk nenek-nenek sebab menyatukan kita." Kata aryan lalu merangkul dan mengusap perut Alisha.

"Jodoh kita..walaupun diuji, kita akan tetap bersama because we are meant to be. We are destined. Walaupun kisah Aryan Alisha tak seindah fairy tales, namun kisah kita ada keunikkan ya sendiri. You're my other half and i love you!" Kata aryan lagi. "I love you too Daddy!" Kata Alisha lalu ketawa. "Amboi.. 2 bulan je lagi. Hero-hero daddy nak lahir, now! Mummy mesti tidur! Goodnight! Assalamualaikum!" Kata Aryan lalu mengucup Alisha.

"Waalaikumsalam,"

_____

OKAY, HI DAN ASSALAMUALAIKUM SEMUA :) pertama sekali, saya ingin mengucapkam jutaan terima kasih kepada anda yang sudi menghabiskan masa membaca karya saya yang tak seberapa ini.

Please, bagi feedback ya? Comment apa yang awak suka dan tak and maybe you can share your ideas untuk saya buat novel :p sorry for the typos dan ketidak kemasan kerja x)

Message me kalau sudi, nanti boleh jadi kawan ^.^

Okay! Itu sahaja kisah Aryan dan Alisha.

Psst, guys. Saya plan nak buat sebuah kisah tentang umm...tak jadilah bagitau xD

Bye! Thanks semuanya! Baca, vote dan follow okay?

Lots of love and terima kasih untuk keseklian kalinya,
Lilyy :))

Jodoh KitaWhere stories live. Discover now