Alisha tersenyum sambil mengusap-usap perutnya. Alahai, bahagianya rasa apabila tidak lama lAgi menjadi seorang ibu.
"Assalamualaikum, anak mummy. Sayang buat apa tu? Rindu daddy eh? Nanti daddy balik ya, sayang? Daddy kerja nak sara kita. Baby jangan nakal tau? Mummy dan daddy sayang kat baby." Katanya. Dia mengalunkan zikir-zikir untuk buah hatinya. Semoga anak di kandungannya menjadi seorang anak yang soleh. Aamiin!!Kedengaran bunyi motorsikal berkuasa besar di dalam halaman rumahnya. Eh? Takkan Aryan beli sebuah motorsikal yang baru? Aryan sudah mempunyai sebuah Ducatti dan BMW takkan lah dia membeli lagi. Alisha tidak menghiraukan bunyi itu. Mungkin jiran. Ataupun Aryan? Hm, sejujurnya dia agak berkecil hati kerana Aryan mengabaikannya unutuk beberapa hari ini.
Bunyi pintu utam dikuak. Sepasang tangan menutupkan matanya. Tapi...itu bukan tangan Aryan? Pantas Alisha berdiri. Astargfirullahal'azim.
"A...aw...awak siapa? Buat apa kat sini? Keluar!" Arah Alisha. Bergetar suaranya menahan takut dan marah. "Sayang... I datang sebab nakkan you. Hm, good looking young lady." KAtanya demgan senyuman nakal. Alisha ketakutan. Pantas dia berlari naik ke dalam bilik. Apalah sangat langkah tubuh Alisha berbanding dengan lelaki yang tinggi, besar dan sasa itu. Guard dirumahnya mana?! Allah...bantulah diriku! Alisha berdoa dalam hati.
"Lepas lah!!!!" Jerit Alisha. "Shh, diam sayang. I nak bawak you ke Syurga. You akan menikmati setiap sentuhan I. I punya lebih besar dari suami you. You akan puas!" Katanya lalu mencumbui Alisha.
"Ya Allah!!! Tolong!!!!!" Jerit Alisha. Sejak tadi dia terjerit-jerit. Dari tolong hingga ke jeritan kosong. Lelaki itu hanya menggunakan seluar dalam. T-shirt Alisha sudah koyak hampir terdedah bahagian dadanya. Alisha hanya mendiamkan diri dan menangis dan berdoa kepada Tuhan yang satu. Tangannya melawan setiap tindakan lelaki itu.
Baru sahaja si perogol itu hendak membuka baju Alisha , lelaki otu terjatuh ke lantai. "Abang!" Air matanya mengalir deras.
"Kurang ajar kau jantan!!!!" Marah Aryan lalu menumbuk, menendang si lelaki itu lalu membuatkan dia berlari keluar dari rumah. Julie yang bediri di tepi pintu tersenyum. Bahagia!"Abang...abang! Nasib baik abang datang...kalau tak..." "Kalau tak apa?! Oh! Ini kerja kau selama Aku takde di sini! Tak sangka kau ni setaraf dengan pelacur!" Tanpa disedari dia mengungkapkan perkataan itu. "Astargfirullahal'azim! Abang! Mengucap! Look, I can explain. I...I don't know him..." Belum sempat Alisha menghabiskan ayatnya, Julie memotong. "You tak kenal Lisha? i jumpa you dengan mamat tu selalu tau. Hmm...kesian Aryan." Kata julie lagi. "You diam!" Kata Alisha. Penyibuk punya hantu! "Heii! Jangan marahkan Julie. Kalau bukan sebab dia, sampai mati aku diperbodohkan dengan lakonan mantap kau! Aku menyesallah berkahwin dengan kau! Menyesal sangat. Bodoh sebab aku terjatuh cinta dengan kau. Mulai hari ini, aku nak bagitahu yang aku nak berkahwin dengan JUlie because i loved her since the first day I met her. Ini hadiah anniversary aku untuk kau walaupun tak setanding 'hadiah' kau tadi!" Kata Aryan lalu menarik tangan Julie keluar.
Alisha mengejar mereka. "Abang!!! Wait....I love you. I can explain!" Ucapnya. Tolakan Julie membuatkannya terjatuh.
"Abang!!!!!!!" Jeritnya. Sakit. Ya Allah, selamatkan lah anak aku. Telefom di dalam poket di ambil dan di dail nombor Erina. "Tolong...anak aku."
YOU ARE READING
Jodoh Kita
RomanceMengisahkan tentang seorang gadis 26 tahun yang bernama Nur al Din Alisha Safiya yang suka travelling. Sebaik sahaja pulang dari Africa, dia terus sahaja pulang ke kampung halaman neneknya di Johor Bahru. Lamaran secara tidak langsung dari sahabat k...