She's out

463 14 2
                                    

Samuel

Langzaam word ik wakker, ik kijk me om me heen. De rest slaapt nog. Ik kijk of Noa nog naast me ligt maar ze is weg. Ik sta voorzichtig op en loop naar de tuin. Ze zit ook niet in de tuin, ik besluit boven te kijken. Ik loop naar haar kamer, ik maak de deur open en Noa ligt op de grond. "Noa?" ik val naast dr neer. Ze is buiten bewust zijn, "NOA!" schreeuw ik maar ik krijg geen reactie. Cassius en Jai komen de trap opgerend. "Wat is er aan de hand?" "Ze is bewusteloos" Cassius tilt haar op het bed. "Kijk dr arm!" Op dr arm is een grote blauwe plek. "Zou ze gevallen zijn?" Jai bekijkt de blauwe plek. "Jongens, dit is van een spuit. Ik heb dit vaker gezien als ik bij mijn tante hielp op de afdeling" Een spuit?! Ik denk gelijk aan die jongen van gisteren. "Die jongen, die wat gisteren hier was?" "Ja die ex van Noa, zou hij dit gedaan hebben?" "Laura zei dat die jongen tot alles in staat was dus dat zou me niet verbazen" "Jai, kan je je tante bellen? We moeten weten wat dit is?" Jai knikt en loopt de gang op. "Ik ben zo bang dat het iets giftigs is" "Het komt goed bro" 

Cassius

Samen met Samuel en Noa zit ik in de auto van de tante van Jai. Gelukkig kon ze meteen komen. "Maar heeft die jongen Noa aangeraakt?" vraagt zn tante. "Nee, of teminste niet toen wij er waren!" "Hmm oke, ik zal zo even kijken. Het ziet er inderdaad niet zo best uit" Ze rijdt de parkeerplaats van het ziekenhuis op. "Blijven jullie nog maar even hier, ik ga hulpverleners en een brancard halen" De tante loopt naar binnen. "Jai?" Jai kijkt om. "Bedankt man!' zegt Samuel. "Graag gedaan bro, we hebben toch alles voor elkaar over" De tante komt terug met een brancard en drie mannen. Twee mannen tillen Noa op de brancard en eentje vraagt wat er is gebeurd. De tante van  Jai loop achter de brancard aan. "In wat voor stemming was ze gisteraavond nadat die jongen langs was geweest?"  "Heel gewoontjes" antwoord ik. "Uh, nou op mij was ze pissig omdat ik zei dat ze op moest passen" "Dus ze was niet duizelig of afwezig" We schudden alle drie onze hoofd en we lopen achter de man aan naar binnen. 

Na een uur wachten, komt de tante van Jai naar buiten. "Hey Jongens, ze zijn nu bezig met de vloeistof uit haar lichaam te halen?" "Wat voor een vloeistof?" vraagt Jai. "Er is een vloeistof in haar lichaam gekomen die er voor zorgt dat je alles vergeet en alleen nog maar dingen weet vanaf een bepaald moment. Meestal word dat alleen gebruikt als je geheugenverlies hebt gehad en je nogal in de war bent" We schrikken. Dan komt er een dokter naar buiten gelopen. "Hoelaat was die jongen bij haar langss geweest?" "Rond half 10" "Dan klopt het" zegt de Dokter. Ik snap er allemaal maar niks van, maar het zal wel. 

Na nog een half uurtje wachten komt Noa naar buiten gelopen. Ze ziet er beter uit als vanochtend.  "Kunnen we naar huis?" vraagt Noa. De tante van Jai pakt d'r bij d'r arm en loopt met d'r naar buiten. Gelukkig kan Noa wel weer lachen. We zitten in de auto onderweg naar het huis van Noa. Noa praat met de tante van Jai, ze kunnen het wel goed vinden met elkaar. 

Als we thuis komen heeft de rest al een ontbijt gemaakt. Noa rent op de tafel af alsof je al jaren geen eten meer gezien heeft. We leggen het allemaal aan de rest uit die er ook een beetje van schrikken. Gelukkig voelt Noa zich beter. We zitten met zn allen aan de tafel.

Hey people! Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Ik wil jullie een stukje van mn nieuwe boek die ik vanaf 1 julie ga scrijven laten zien. Hier komt ie:

'Ja, hoi ik ben Minke  en ik ben 17 jaar. Ik ben pas verhuisd naar Amsterdam en ik vind het wel tof.' 'Dankjewel dat je je voorstelde Minke, ga maar zitten naast Kaj!' 'Oke, maar wie is Kaj?'  De hele klas moet lachen, Kaj steekt zijn vinger. Het is een blonde jongen, hij ziet er wel oke uit. Ik ga naast hem zitten en pak mijn boeken. 'Ken je de weg al een beetje in Amsterdam?' vraagt Kaj. 'Uh, nee ik weet toevallig de weg van mijn huis naar school.' zeg ik. ' Zal ik je vandaag de stad laten zien samen met mijn vrienden!' Ik knik. 'Aardig van je!'  Kaj lacht. Als de les afgelopen is loop ik naar mijn kluisje. Er komt een meisje met blonde haren op me afgelopen. 'Hey, Minke is het toch?'  Ik knik. 'Ik zit bij je in de klas, Michelle' ze stelt zich voor en kijkt naar mijn top. 'Super leuk dat topje!' 'Bedankt'  'Wil je bij mij komen zitten in de pauze?' 'Ja cool' Ik loop met haar naar de kantine. Het is erg druk. 'Hier zit ik altijd, normaal met andere uit de klas maar die zijn nog een werkstuk afmaken.' Ik knik en kijk wat door de kantine. Opeens komt Kaj naast me zitten met vier andere jongens. 'Dit zijn m'n vrienden, Samuel, Cassius, Jai en Dioni ga je straks nog mee naar de stad?' Ik knik. 'Ga je ook mee Michelle?' Michelle knikt en kijkt daarna de andere kant op. 'Dan zie ik jullie na school buiten oke?'  We knikken allebei. 'Is die Kaj te vertrouwen?' vraag ik aan Michelle. 'Ja soort van, ik vertrouw alleen die Dioni niet zo' zegt ze. 

Life is hard - B-Brave fanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu