"Fatihah..." Panggil syed zaril dengan senyuman mengusik. "Hang panggil aku fatihah.. Kang tak pasal pasal selipar aku ni sampai kat kepala hang..." Ujar fatihah nasuha dengan garang nye.
"Uii grangnya.... " perli syed zaril. "Banyak lah kau... Dah tau aku x suka panggil aku fatihah masih panggil aku fatihah lagi..."bebel fatihah nasuha.
"Oii elok sikit jadi perempuan tu.." Tegur khairil zafran. "Yela..." Pasrah fatihah nasuha.
"Berapa org perempuan??" Soal syed zaril. "18" jawab fatihah nasuha.
"Lau termasuk fasi..." Soal syed zaril lagi... "22" jawab fatihah nasuha. "Ok nah... 22 org nye..." Ujar syed zaril.
"Ok thank..." Ujar fatihah nasuha kemudian berlalu pergi.
****
"Suha mana kete kau??" Soal najwa. "Ustaz khai pinjam sat..." Jawab fatihah nasuha.
"Buat pa??" Soal najwa lagi. "Entah aku bukan pa dia..." Jawab fatihah nasuha.
Tamat disitu sahaja perbualan mereka kemudian mereka mendengar ceramah yang diundang khas oleh pihak uitm.
Fatihah nasuha memandang belakang ternampak seorang wanita berpurdah dan begitu akrab sekali.
'Sape lah perempuan tu.. Tunang dia ke???' Soal fatihah bersendirian. Tetapi fatihah nasuha membuat tidak endah sahaja terus dia memandang kedepan untuk mendengar ceramah.
Selang beberapa minit "weh tunang dia ke.. Adik dia ke atau bini dia??" Soal farah membuatkan fatihah nasuha sedikit kecewa.
"Entah biar lah... Dah lah dengar apa yg ustaz sampaikn di depan tu..." Ujar fatihah nasuha yang sedikit kecewa.
Fatihah nasuha menoleh lagi kemudian ternampak khairil zafran menghantar perempuan itu di saf bahagian perempuan kelihatan mereka begitu mesra sekali setelah menghantr perempuan itu khairil zafran pergi pula ke bahagian saf lelaki dan duduk disitu.
Manakala perempuan trsebut duduk disebelah fatihah nasuha. 'Takkan lah tunang kot.. Sbb boleh pegang pegang bagai.... Ustaz mesti lah tahu hukum hakam... Ke adik dia...' Pelbagai soalan bermain diminda fatihah nasuha yang sudah merasa kecewa.
Fatihah nasuha hanya diam seribu bahasa sehinggalh habis ceramah. "Weh aku gi sedia kan makan dulu he.." Ujar fatihah nasuha kepada farah.
Farah hanya menganggukkan kepala sahaja. Kemudian fatihah nasuha terus berlalu tanpa mengendahkan keadaan sekeliling memandangkan hatinya telah kecewa.
"Cik nak cawan..." Pinta fatihah nasuha dengan lembut ke en.hamdi selaku urus setia.
"La hampa x simpan ka cawan siang tadi..." Jawab en hamdi. "Kami lupa cik..." Ujar fatihah nasuha sambil tersengeh.
"Hang lupa saja..." Ujar en. Hamdi. "Nak buat camna kami lupa... Ada kedak cik cawan lebih..." Soal fatihah nasuha lembut.
"Ada tu ada tapi terhad lah..." Jawab en. Hamdi. "Tak pa okay ja.." Jawab fatihah nasuha.
"Ala kau tuang je dalam mulut mcam tu.." Sampuk khairil zafran. "Tak mau saya ustaz... " jawab fatihah nasuha sambil menggelengkan kepala terus sahaja khairil zafran tergelak. Kemudian fatihah nasuha berlalu pergi.
***
Fatihah nasuha menyibukkan diri agar hatinya tidak sakit. "Suha..." Panggil farah."Awat..." Soal fatihah nasuha. "Ustaz suh bukak khemah baru sbb akk kene tidur kat sini.." Terang farah.
"Oo okay.. Sape nak teman akak ni..." Soal fatihah nasuha. Semua diam seribu bahasa apabila fatihah nasuha bertanyakan hal itu.
"Takpe aku lah yg teman kakak ni.." Ujar fatihah nasuha secara rela walaupun kenyataan dia sakit hati.
"Okay boleh je..." Sampuk perempuan itu dengan lembut. "Korang gi amik khemah tu pasang kat sini ... Pastu bawak pi sana." Arah khairil zafran.
Mereka hanya mengikut arahan sahaja. "Ish bangang lah..." Marah fatihah nasuha itulah diri fatihah nasuha yg mulut pakat main lepas je..
Bangang tu adalah perkataan paling lembut bgi fatihah nasuha. "Oi... Bahasa tu jaga sikit..." Tegur khairil zafran dengan tegas membuatkan Fatihah nasuha terdiam.
"Aish pasang khemah pon tak reti macam mana nak kahwin nanti" soal khairil zafran.
"Ustaz kahwin mana ade pasang khemah ni semua..." Jawab fatihah nasuha.
"Abis tu lau pergi bercuti kene pasang khemah .." Bidas khairil zafran.
"Kay fine..." Jawab fatihah nasuha. Kemudian mereka menyambung memasang khemah.
"Sape ade kepala chager??" Soal khairil zafran.
"Suha ade ustaz..." Jawab farah. "Fatihah..." Panggil khairil zafran membuatkan fatihah nasuha terkejut tiba tiba namanya dipanggil.
"Ye ustaz.." Jawab fatihah nasuha. "Nk pinjam kpla chager..." Pinta kharil zafran.
" sat saye pi amik.." Jawab fatihah nasuha kmudian berlalu prgi.
Fatihah nasuha kmbali dan memberikn kepada khairil " oky terima kasih pnjm 2 minit... " ujar khairil zafran.
" takpalh ustaz guna lh dulu.. Saya ade power bank.."jawab fatihah nasuha khairil zafran hanya mengangguk kepala sahaja kemudian berlalu pergi.
#oky done
#tunggu next chapter
YOU ARE READING
USTAZ SADO VS MISS BRUTAL
Ngẫu nhiênnasuha atau nama penuhnya nur fatihah nasuha seorang gadis ganas tetapi brutal dan lurus bendul. seorang yang sentiasa ceria dan akan menjadi tegas jika di asak oleh seseorang. dalam perwatakan ganas dia telah jatuh hati kepada seorang ustaz sado. K...