" suha jom kita pindah duk sndiri.." Ujar khairil zafran. "Jom duk rumah suha.." Jawab fatihah nasuha.
"Kau ada rumah??" Soal khairil zafran. "Ada cuma tak duduk ja" jawab fatihah nasuha.
"Knpa x duduk.." Soal khairil zafran lagi. "Sbb rumah tu pemberian aisy..." Terus termati ayat fatihah nasuha dia terlupa akn pesan arwah aisya yg jgn pada sesiapa hasil pemberian dia ini.
"Pmberian siapa suha..." Soal khairil zafran tegas. "Ta..tak ..a..da si..apa pon.." Fatihah nasuha sudah mulai takut.
"Nasuha!!!" Khairil zafran sudah meninggikn suara. "Aisya..." Terus sahaja fatihah nasuha menjawab.
"Dahla aq nak keluar kau jangn nak keluar duk ja dalm umah ni...." Arah khairil zafran. "Baik.." Fatihah nasuha hanya pasrah sahaja.
'Habib.. Bila habib bly terima suha sebgai isteri .. Akk sesungguh pada waktu ini adik rindu akk' bicara fatihah nasuha sendirian.
***
2 minggu kemudian...
Sudah seminggu Fatihah nasuha masuk kerja kembali begitu juga khairil zafran.
Khairil zafran dan fatihah nasuha satu tempat kerja kerana datuk nazri mengamanahkan khairil zafran untuk menjaga syarikat itu kerana firdaus sudah diamanahkan menjaga syarikat induk keluarga mereka.
Sudah seminggu juga mereka duduk dirumah yg diberi oleh arwah aisya. Fatihah nasuha mnyemak semua file file kes yang telah diselesaikn.
Pelbagai ragam manusia yang di kendalikan baru dia sedar setiap manusia diduga dengan pelbagai cara.
"Puan suha" panggil rina dengan cemas. "Kenapa rina cemas saya tengok awak ni..." Soal fatihah nasuha.
"Kilah puan dia meracau racau lepastu pengsan..." Jawab rina. "Astagfirullahalazim mana dia..." Soal fatihah nasuha dia beristigfar sebab dia trnampak suatu lembaga yang melalui depan pintu biliknya.
"Kat surau puan.." Jawab rina. "Awak pergi panggil suami saya.." Arah fatihah nasuha.
"Encik khai tak de puan dia ada meeting kat luar..." Jawab rina.
"Tak pe... Awak kol dia maklum kan.. Lau dia boleh balik suh dia balik kalau x boleh x pe...." Ujar fatihah nasuha
Setelah memberi arahan fatihah nasuha teru pergi ke pantri mengambil segengam garam kemudian dia pergi kearah surau.
Fatihah nasuha masuk sahaja surau itu stafnya bernama kilah sedang meracau racau dan fatihah nasuha nampak lembaga itu berada di kepalah kilah.
Fatihah nasuha membaca beberapa potong ayat al quran dan di sudahi oleh selawat kemudian dia membaling garam yg sudah di baca itu ke lembaga tersebut.
Kilah yang tadinya meracau terus terdiam dan pengsan sebaik sahaja benda tu hilang.
"Puan ... Encik khai dalam perjalanan pulang ke ofice puan.." Ujar rina yang baru sampai di surau trsebut.
"Awak tolong saya amik secawan air..." Pinta fatihah nasuha dan rina hanya menganggukkan kepala sahaja.
Beberapa minit kemudian rina kembali dengan secawan air dan menghulurkan kepada fatihah nasuha.
Fatihah membaca ayat suci al quran kemudian dia membaca selawat 3 kalu dan dia sapu keseluruh muka kilah baru lah stafnya itu sedar.
"Nah minum air ni.. Baca selawat 3 kali dulu..." Arah fatihah nasuha kilah hanya mengikut apa yang diarah sahaja.
"Rina awak jaga kilah kejap ye saya nak tunggu suami saya..." Ujar fatihah nasuha.
"Baik puan.." Jawab rina. "Tapi sebelum tu... Kamu semua ni baru balik dari hutan ke" soal fatihah nasuha.
"Betul puan kami camping di gunung ledang semalam baru balik..." Jawab rina.
"Oky tak pe" jawab fatihah nasuha berlalu pergi. 'Patutlah.. Mengikut lah ni... Aishh budak budak ni.. Pegi tempat macam tu tak jaga kebersihan ....' Bisik fatihah nasuha dalam hati.
#oky done
YOU ARE READING
USTAZ SADO VS MISS BRUTAL
Randomnasuha atau nama penuhnya nur fatihah nasuha seorang gadis ganas tetapi brutal dan lurus bendul. seorang yang sentiasa ceria dan akan menjadi tegas jika di asak oleh seseorang. dalam perwatakan ganas dia telah jatuh hati kepada seorang ustaz sado. K...