1 bulan berlalu
Pada waktu ini fatihah nasuha dan khairil zafran sedang bercuti di cameron highland mereka pergi bercuti atas arahan datuk nazri kerana sejak berkahwin mereka belum pernah berbulan madu dan mereka tiada pilihan lain jika orang tua mereka sudah bersuara.
Fatihah nasuha duduk dikerusi yg disediakan diberanda tempat mereka menginap sambil termenung mngenangkan bila khairil zafran akan menerima diri nya walaupun arwah aisya sudah pergi hampir 2 bulan tapi masih juga khairil zafran tidak trbukak hati untuk menerima dirinya lagi.
"Termenung apa tu??" Soal khairil zafran lembut. "Eh habib.. Takde ape la saje tgk pemandangan pada waktu malam kat cameron ni and ambil angin malm.." Jawab fatihah nasuha sambil tersenyum.
"Fatihah.. Aku kenal kau bukan bru semalm..." Ujar khairil zafran tetapi menimbul kn riak terkejut untuk fatihah nasuha.
"Ha..ha..bib.." Tergagap fatihah nasuha memanggil suaminya itu dengan perasaan yg hairan.
"Mcm ni lah... Sampai bila aku nk tipu perasaan aku.. Yg sbnarnya aku dh mula sayangkan kau... Aq x nak sebb ego aku.. Aku hilang orang aku sayang .. Fatihah... Aku sayang kau" luah khairil zafran.
"Alhamdulillah.." Hanya itu mampu yang terluah dari mulut fatihah nasuha.
Khairil zafran memegang kedua pipi fatihah nasuha dengan lembut dan merenung mata fatihah nasuha.
"Terima kasih kerana menjadi isteri yang soleha.. Taat pada suami dan sentiasa setia disisi suami walau apa yg berlaku" ujar khairil zafran.
"Habib... Saya nk mnjadi seorang isteri yg sentiasa diredhai oleh Allah s.w.t ... Nak dapat redha Allah kene lah redha dari suami..." Jawab fatihah nasuha dengan lembut dan tenang.
Khairil zafran mencium ubun ubun fatihah nasuha dan berdoa dalam hti agar hubungan mereka sentiasa diredhai oleh Allah s.w.t.
"Oky sayang jom masuk tidur ye... Tapi ingat perjanjian is perjanjian okay..." Ujar khairil zafran.
"Habib teha tak pernah lupa untuk baca surah Ar Rahman untuk habib setiap malm...lagi pun surah Ar Rahman mengingatkan teha untuk mensyukuri nikmat yang kita ade salah satu nya fa bi'ayyi aalaaa'i robbikumaa tukazzibaan Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?" Jelas fatihah nasuha yang sudah menukar panggilan nama nya dari suha ke teha.
"Good.. Come.." Ajak khairil zafran untuk masuk kedalam.
*****
"Wah sungai....." Ujar fatihah nasuha dengan begitu teruja. "Behave fatihah..." Jawab khairil zafran sambil mengelengkan kepala melihat isterinya itu perangai seperti kebudak budakkan. Tapi khairil zafran tahu yang fatihah nasuha sedang senyum kerana nampak dri mata...Pertama kali khairil zafran jatuh hati pada fatihah nasuha dri matanya walaupun fatihah nasuha seorang berpurdah tapi kerana mata lah khairil zafran jatuh hati pada fatihah nasuha.
"Oky habib... Dh lama rasenya teha tak pergi sungai dan melihat ciptaan Allah s.w.t..." Ujar fatihah nasuha sambil duduk ditepi sungai dan mencelupkan kaki nya disungai tersebut." Ujar fatihah nasuha.
Khairil zafran duduk disisi isterinya itu "tu lah.. Sibuk sangat ngan dunia hingga lupa pada pencipta.." Ujar khairil zafran.
"Habib teha tak lupa pada pencipta... Teha sentiasa ingat dia mana mungkin teha melupakan pencipta kerana kalau tak kerana izinnya teha takkan bernafas sehingga sekarang dan bertemj jodoh dengan habib.." Jawab fatihah nasuha dengan tenang.
"Good... That my wife... Ujar khairil zafran sambil mengusap perlahan kepala fatihah nasuha.
"Habib..." Panggil fatihah nasuha ngan manja. "Ni dh mnja lain macam ni ade bnda lah yang dia nak..." Jawab khairil zafran yang sudah masak dengan sikap isterinya itu.
"Nak aiskrim boleh..." Tanye fatihah nasuha dengan manja. "Yg tu nope..." Jawab khairil zafran dia sudah sesia maklum mengenai penyakit asthma isterinya itu.
"But why habib.." Soal fatihah nasuha. "Cause you asthma right..."jawab khairil zafran.
" ala... Nk jugak boleh la...pliss" Rayu fatihah nasuha sambil membuat muka comelnye.
"I say.. No.. Fatihah nasuha. Can you hear me fatihah.." Tegas khairil zafran.
"Habib ni teha nk aiskrim ja pon.." Rajuk fatihah nasuha. "Sayang.. Listen hear... I love you very much... I don't want missing you sayang.. Cukup sekali aku hilang org yg aku syg aku nk hilang kali kedua.." Terang khairil zafran.
"Habib i'm okay trush me okay..." Ujar fatihah nasuha dengan yakin. "Sayang tunggu kita turun dari cameron ni lah.. Sini sejuk sangat..." Pujuk khairil zafran.
"Alaa.. Nak jugak... Nak jugak plisss.." Rengek fatihah nasuha. "Oky okay... Tapi kali ni je okay.." Khairil zafran mengalah.
"Oky sayang habib..." Ujar fatihah nasuha sambil memeluk pinggan khairil zafran kemudian kepalanya dilentok ke bahu kiri khairil zafran.
"Sebab sayang lah bagi ni tapi kali ni je kau tu dh lah semput..." Ujar khairil zafran. "Ok habib.." Jawab fatihah nasuha.
#ok done
YOU ARE READING
USTAZ SADO VS MISS BRUTAL
Randomnasuha atau nama penuhnya nur fatihah nasuha seorang gadis ganas tetapi brutal dan lurus bendul. seorang yang sentiasa ceria dan akan menjadi tegas jika di asak oleh seseorang. dalam perwatakan ganas dia telah jatuh hati kepada seorang ustaz sado. K...