"Nasuha..." Sapa seorang perempuan ketika dia sedang menikmati keindahan alam.
"Ye... Kak nisa.." Jawab fatihah nasuha kepada perempuan yang menyapa dirinya ternyata adalah khairunnisa.
"Apa yang nasuha menungkan tu ..." Soal khairunnisa sambil tersenyum. "Takde ape lah kak.. Saja nk tengok keindahan alam ni..." Jawab fatihah nasuha.
"Akak suka tengok nasuha begini tersenyum.. Dan tak meratapi orang yang telah pergi.." Puji khairunnisa.
"Nasuha tak mahu arwah mnderita disana kak.. Biarlh arwah tenang.." Jawab fatihah nasuha dengan tenang bukan dirinya berubah hati tetapi bila difikirkan sampai bila harus meratapi dan menunggu org yg kita tahu tidak akan kmbali.
"Nasuha.. Akak sayang nasuha mcm adik akk sendiri.. Walaupun nasuha prnh mnjadi kakak ipar akak.. Tpi akk tk boleh nak nasuha sbgai seorang kakak tapi seorang adik... Akk harap nasuha boleh meneruskan kehidupan ye..." Nasihat khairunnisa.
"Terima kasih jadi kakak yang baik untuk nasuha..." Ujar fatihah nasuha dengan seikhlas hati.
****
"Walid layak kah ana untuk nasuha walid..." Soal khairullah kepada dato nazri dia tidak yakin yang dirinya layak buat nasuha.
"Khairullah... Walid tak paksa anta untuk menerima nasuha tapi istikharah lah moga mendapat petunjuk dari Ya Rab... In Shaa Allah..." Jawab dato nazri kemudian fatihah nasuha pun muncul di ruang tamu kemudian duduk dihadapan dato nazri dan khairullah.
"Nasuha ini lah calon pilihan umi dan walid ... Walid harap nasuha terima.." Ujar Dato nazri dengan penuh harapan.
"Baik buat umi dan walid baik juga buat nasuha . ." jawab fatihah nasuha dengan tenang.
"Nasuha bukalah purdah mu nak sesungguhnya khairullah layak melihat wajah mu kerana dia akn menjadi surga mu nak..."ujar dato nazri.
Fatihah nasuha menarik pin ditepi tudungnya agar purdahnya dapat dibuka.
Setelah dia membuka purdahnya terserlah lah wajah fatihah nasuha yang dilidungi sehelai kain purdah.
'Indahnya ciptaan mu Ya Allah... Kau berilah aku pertunjuk jika dia jodoh ku... Amin ya rabal alamin...' Doa khairullah dalam hati.
#oky done....
YOU ARE READING
USTAZ SADO VS MISS BRUTAL
Randomnasuha atau nama penuhnya nur fatihah nasuha seorang gadis ganas tetapi brutal dan lurus bendul. seorang yang sentiasa ceria dan akan menjadi tegas jika di asak oleh seseorang. dalam perwatakan ganas dia telah jatuh hati kepada seorang ustaz sado. K...