bab 9

2.9K 109 0
                                    

    "Fatihah.." Panggil khairil zafran. "Ye ustaz.." Jawab fatihah nasuha yang sedang menguruskan makanan.

    "Pinjam kereta boleh??"  Soal khairil zafran. "Okay..." Jawab Fatihah nasuha.
                 ***

Selpas zhor...

"Weh suha..." Panggil farah. "Awat.." Jawab fatihah nasuha. " tengok si alia tu aq tgk dia lain macam ja pi lah tengok dia sat.." Ujar farah.

  "Habaq lah kat utaz..." Jawab fatihah nasuha. "Hang pi lah tengok dia sat..." Desak farah...

Sedang memujuk fatihah nasuha tiba tiba pelajar yang bernama alia audah menjerit sepantas kilat fatihah nasuha bangun mendekati alia.

"Semua boleh balik khemah masing masing hanya yang kuat semangat je duk kat sini" arah ustaz raf.

Tinggallah fatihah nasuha dh rakannya. Fatihah nasuha memagar diri terlebih dahuli kemudian dia mebgambil selempang  dan membaca beberapa potongan ayat suci al quran dgn niat menghalau segala jin yang merasuk dalam badan alia.

Turut dibantu oleh ustaz rafiq. "Dengan izin Allah s.w.t  aq perintahkan dikau keluar dri badan budak ini.. Pulang lah ketempat asal kau jangan kau ganggu lagi tubuh anak adam ini.. Allahu akhbar!!" Baca fatihah nasuha kemudian dia menglibaskan selempang nya keluar surau setelah itu pelajar yang bernama alia itu telah sedar.

   "Assalamualaikum... Alia..." Tegur Fatihah nasuha. "Waalaikumusalam.." Jawab alia dengan lemah.

   "Alia baca selawat..." Arah fatihah nasuha kemudian dengan suara yang lemah alia membaca selawat keats nabi dengan begitu lancar. "Sekarang mengucap 2 kalimasyahadah.." Arah fatihah nasuha. Alia membaca dengan lancar.

    "Farah amik air secawan..." Arah fatihah nasuha. "Okay" jawab farah kemudian pergi mengambil air secawan.

     "Nah air suha" hulur farah. Fatihah nasuha mengambil air itu kemudian membaca beberapa potong ayat suci al quran untuk air penawar.

    "Nah alia minum sebelum minum bace selawat 3 kali" arah fatihah nasuha kemudian alia membuat ape yang diarahkannya.

    Fatihah nasuha bangun dan pergi kearah ustaz rafiq dan ajk yang lain. "Ustaz.. Cik.. Macam mana sekarang ni ... Nak antar dia balik ke atau nak biar kan.. Kita lagi 4 hari kat sini..." Soal fatihah nasuha.

   "Kita biarkan dulu cuma maklum kan pada ibu bapanya lau apa apa jadi malam ni kita terus kol ibu bapanya..." Jawab en. Syah.

   "Baik cik... " balas fatihah nasuha. "Farah.. Ain... Najwa.. Pergi  bawa alia masuk khemah pantau dia faham dan pesan kat pelajar saya bagi aktiviti bebas sampai  pukui 4.00 ptg ..." Arah en syah. 

   "Baik cik.." Jawab mereka bertiga kemudian membawa alia pergi.

Kini tinggalh fatihah nasuha dan ajk yang lain. "Kamu dh lama ke masuk dalam bidang perubatan ni..??" Soal en syah.

   "X de lah cik.. Saya cuma belajar saja.. Bila keadaan terdesak baru saya tolong.. Saya x jadikan ni bidang saya..." Terang fatihah nasuha yg sememangnya dia tidak mahu msuk ke dalm bidang perubatan.

   "Kenapa alia boleh jadi mcm tu??" Soal en syah. " biasalh cik ni tmpat die kn.. Sbnrnye saye risau budak alia ni ade buat sesuatu sampai bnda tu mrah..." Terang fatihah nasuha.

   "Betul cakap nasuha tu syah... Aku x dapt detect kenapa bnda tu kacau dia..." Sampuk ustaz rafiq.

    "Energy dia trlampau kuat saya tak mampu melawannya... Tadi pon dengan bantuan ustaz raf dan izin Allah s.w.t akhir berjaya dikeluarkan... Tapi tak betul betul semua..." Terang fatihah nasuha. Kemudian duduk dilantai fatihah nasuha duduk sahaja di lantai en syah dan ustaz raf ikut sekali duduk berbincang mengenai hal ini.

  "Assalmualaikum" sape khairil zafran dan adiknya khairunnisa. "Walaikumusalam" jawab mereka serentak.

    "Mna semua pljar..." Soal khairil zafran yg join sekali duduk bersama mereka termasuklh khairunnisa.

    "Aq suh depa rehat.. Sbb tdi plajar nama alia tu histeria..." Terang ustaz rafiq.

    "Sape ubat kn" soal khairil zafran. "Suha lh heroin kita.. Sib baik dia ada sng kje aku.." Usik ustaz rafiq.

   "Nisa amikkan air secawan tuk aq..." Arah khairil zafran kerana dia berasa lain melihat diri fatiha nasuha.

  Khairunnisa bngun untuk mngambil air kmudian bawa kpda abgnya. Khairil zafran mmbca beberapa potong ayat suci al quran.

   "Nah minum baca selawat 3 kali" ujar khairil zafran sambil menghulurkan air.

   Setelah meminum air penawar yang dibuat oleh khairil zafran fatihah nasuha berasa sedikit segar.

   "Thanks..." Ujar fatihah nasuha. "Kuat sangat bnda tu... Sampai heroin kita ni rebah..." Usik khairil zafran.

  "Saya  x larat nak gado ni ustaz...esok esok lah sambung kay.." Balas fatihah nasuha. Membuatkan khairil zafran tergelak.

#okay done

USTAZ SADO VS MISS BRUTALWhere stories live. Discover now