bab 18

2.4K 98 1
                                    

Sebulan berlalu....

Kini tiba lah masanya aisyah bakal dijab kabulkan dengan khairil zafran. Fatihah nasuha bersiap dengan pakaian yang diberi oleh aisyah.

Setelah bersiap fatihah nasuha turun menuruni ank tangga dia melihat orang sudah mulai datang.

"Amboi adik abang ni mngalhkn dia pulk nk nikah komaen cntik bju.." Perli firdaus.

"Biarlah... Ni hadiah dari akak aisyah.. Dia yg suruh pakai waktu di kahwin..." Jawab fatihah nasuha.

"Abang tu rombongan lelaki dah sampai.. Walid dah sambut dah tu abang pergi lah sambut..." Arah fatihah nasuha.

Majlis yang mereka buat hanya lah bersederhana hanya membuat apa yang wajib sahaja.

"Awak pon ikot sekali ye..." Tarik firdaus mahu atau tidak terpaksa lah fatihah nasuha .

"Sila lh masuk .." Jemput firdaus . fatihah nasuha hanya diam dan tundukkn pndangan sahaja.

"Hai dik..." Tegur khairunnisa. " hai.. Masuk lh.." Ajak fatihah nasuha. Pada ketika ini fatihah nasuha berasa sedih org yg pernah dicintai akn mnjadi milik kakaknya.

Semua para tetamu dah mula kumpul untuk mnyaksikn kedua mempelai bakal disatu kn walaupun ada mulut mulut mnyatakn yang aisyah tidak layak fatihah nasuha yg layak mnjadi isteri kepada khairil zafran.

Setiap kali org brkata seperti itu pasti fatihah nasuha akan mnyebelahi kakaknya itu.

" boleh pnggil pngantin perempuannya.." Arah tok kadi.

Aida selaku pengapit kepada aisyah memanggil aisya untuk turun kebwah beberapa minit kemudian aisya turun diriringi aida.

Fatihah nasuha terpaku dengan kecantikn aisya fatihah nasuha hanya mampu tersenyum bahagia apabila akad dilafazkan oleh khairil zafran bukan untuk dirinya tetapi kakaknya.

Fatihah nasuha redha.. Mungkin khairil zafran bukan jodohnya.

*****

#oky done...

USTAZ SADO VS MISS BRUTALWhere stories live. Discover now