Fatihah nasuha sedang sibuk melayan tetamu kerana dirumahnya membuat kenduri kesyukuran buat dirinya yang sudah tamat belajar.
"Baik budi budak nasuha ni.. Sepatutnya yang kahwin dengan ustaz tu nasuha bru lah setanding... Kenapa lah ustaz tu x pilih nasuha yg dh tentu baik ni.." Umpat seorang wanita.
"Kan... Ishh x pham aku tau nk beza mana baik mana buruk..." Sampuk seorang lagi.
'Makcik makcik ni membawang dah...' Ujar fatihah nasuha dalam hati. Fatihah nasuha melihat wajah kakak nya seakan sayu apabila mendengar perbualan makcik makcik bawang.
Fatihah nasuha berjalan kearah makcik makcik bawang itu "makcik... Dah jodoh kakak saya dengan ustaz tu makcik... Tak kira siapa pun kakak saya.. Tapi dh nama nya jodoh tetap akan bersatu... Makcik sudah sudah lah membawang... Kat sini... Kalau makcik mengumpat org tak de guna sedangkan dalam alquran ade mnyatakan sesungguhnya mengumpat itu lebih besar dari berzina... Dan andai kata perkara tu x betul bukankah tu jatuh pada fitnah igt makcik fitnah itu lebih dari pada membunuh..." Nasihat fatihah nasuha kemudian berlalu pergi meninggalkan makcik makcik bawang itu mereka semua menunduk malu.
"Bersabarlah kak ujian untuk akak..." Ujar Fatihah nasuha apabila berselisih dengan kakaknya itu.
****
"Eh lupa.. Abg khai ngan kak aisya pi dulu adik nk pi amik barang kat dlm kete..." Ujar fatihah nasuha.
"Oky" jawab mereka serentak. Terus sahaja fatihah nasuha berjalan mninggalkn mereka berdua.
Aisya berasa tidak sedap hati lalu di mengekori fatihah nasuha tiba tiba "adik!!!!" Jerit aisya yg sudah menolak adiknya ketepi jalan apabila ada kereta yg ingin melanggar adiknya itu.
Tetapi nasib tidak mnyebelahinya kerana dirinya pulak dilnggar.
"Aisya!!!" Jerit khairil zafran apabila melihat isterinya dilanggar. Fatihah nasuha segera bangun dari jatuhnya terus mndapatkn kakaknya itu.
Dia melihat kakak seperti sudah nyawa nyawa ikan segera dia menelifon ambulance untuk mndapatkn bntuan.
"Klau jdi apa apa kt aisya aku x kan maafkn kau...." Ujar khairil zafran sebelum naik ke ambulance.
Terdiam fatihah nasuha apabila ditengking seperti itu.
YOU ARE READING
USTAZ SADO VS MISS BRUTAL
Randomnasuha atau nama penuhnya nur fatihah nasuha seorang gadis ganas tetapi brutal dan lurus bendul. seorang yang sentiasa ceria dan akan menjadi tegas jika di asak oleh seseorang. dalam perwatakan ganas dia telah jatuh hati kepada seorang ustaz sado. K...