bab 6

3.2K 110 0
                                    

     "Awak nama awak ape?" Soal perempuan itu apabila sudah berada di dalam khemah.

     "Nama saya nasuha.." Jawab Fatihah nasuha.  "Ooo tapi kenapa ustaz khai panggil awak fatihah"  soal perempuan itu .

     "Sbb nama penuh saya nur fatihah nasuha memang dri sem lepas lagi ustaz panggil saya fatihah..." Terang fatihah nasuha.

     "Ooo..." Balas perempuan itu. "Nama akk sapa?" Soal Fatihah nasuha.

     "Nama saya khairunnisa" jawab perempuan itu. " oo saya panggil kak nisa je ye..." Ujar Fatihah nasuha.

   " boleh dik..." Jawab khairunnisa. "Akk cuti ke.." Soal fatihah nasuha.

    " cuti sat je sbb ade program kat sini abang saya mintak tolong jadi urusetia so saya pon okay ja lah..." Terang khairunnisa.

    "Ooo akk bljr kt mne?" Soal fatihah nasuha. "Saya bljr kt USIM" jawab khairunnisa.

    "Kos ape??" Soal fatihah nasuha lagi. "Saya kos syariah" jawab khairunnisa.

    "Ooo" balas fatihah nasuha. "Awak pulak kos ape..." Soal khairunnisa. "Saya kos undang undang syariah dan perniagaan." Jawab fatihah nasuha.

    "Ooo " balas khairunnisa. "Okay lah kak kami tidoq dulu assalamualaikum selamat malam...." Ujar fatihah nasuha.

    "Waalaikumusalam... Selamat malam..." Balas khairunnisa. Kemudian mereka tertidur kerana kepenatan.

                                  ****
   " nasuha perempuan ade berapa?" Soal en syah. "Termasuk fasi ke tak?" Soal fatihah nasuha.

   " untuk peserta sahaja dulu" jawab en. Syah. "18" balas fatihah nasuha. "Nah kira.." En syah menghulurkan makan kepada fatihah nasuha untuk mengira.

   Fatihah nasuha hanya mengikut sahaja arahan en. Syah. "Oky dah cik" ujar fatihah nasuha. "Fasi ade berapa.." Soal cik syah.

   " 4" jawab fatihah nasuha. "Okay nah.. Dh gi antar kat budak perempuan.. Sana.." Arah en syah.

    Fatihah nasuha hanya mengikut sahaja arahan yang telah di berikn..

Kemudian Fatihah nasuha kembali ketempatnya dan disisinya ade khairunnisa.

   "Akk mkn lah..." Ajak fatihah nasuha. "Makanlah dulu.." Jawab khairunnisa  fatihah nasuha hanya menganggukkan kepala sahaja.

Baru beberapa suap tiba tiba "fasi dieorg mkan dalam khemah lagi ke..." Soal en hamdi.

"Aah.." Jawab fatihah nasuha. "Suruh depa makan kat luar .." Arah en hamdi.

"Baik cik.." Jawab fatihah nasuha kemudian pergi.  "Kepada pelajar semua.. Semua diminta makan di luar khemah ... Sekarang juga..." Fatihah nasuha sudah bersuara tapi tidak tegas.

Tetapi bila dia bersuara lembut bernasib baik semua pelajar mendengar arahannya.

Setelah itu dia kembali ke tempat makannya dan khairunnisa tiada disitu

Ternyata khairunnisa pergi ke khemah untuk pantau pelajar yang tidak mendengar arahan.

   Fatihah nasuha pergi kearah khairunnisa. "Sian awak .. Nak makan pon x senang..." Ujar khairunnisa.

" takpe fasikan..." Balas fatihah nasuha. "Dah jom gi makan budak budak ni pon dh x dak dlm khemah lagi." Ajak khairunnisa . fatihah nasuha hanya menganggukkan kepala sahaja.

    " alamak dah penuh lah tempat kita.awak gi amik makanan awak kita mkan kat sini..." Ujar khairunnisa. Fatihah nasuha hanya menganggukkan kepala sahaja.

   Fatihah nasuha pergi di belakang en fuad dan khairil zafran. "Cik fuad tolong amik kan makanan saya atas meja tu..." Pinta fatihah nasuha sambil menunjuk di atas meja itu.

   "Mana?" Soal en.fuad. tiba tiba khairil zafran menghulurkan makann kepadanya.

" terima kasih ustaz.." Ujar fatihah nasuha. Khairil zafran hanya menganggukkan kepala sahaja. "Macam mana boleh ade kat sini..." Soal en. Fuad.  "Tadi saya mkn kat sini..oky saya pi dulu.." Pinta fatihah nasuha dan en. Fuad hanya menganggukan kepala sahaja.

#ok done
# jumpa next chapter oky

USTAZ SADO VS MISS BRUTALWhere stories live. Discover now