Bab 16

2.6K 94 0
                                    

"Abe betul ke kau nak kahwin dengan aisya tu???" Soal khairunnisa.

" betul la... Bulan depan  nk lnsung dah..." Jawab khairil zafran.

" knapa kakak bukan adik kau pilih???" Soal khairunnisa kerana setahunya dahulu dia meminati fatihah nasuha dan sekarang dia memilih aisyah kakak kepada fatihah nasuha yg jauh dri teruk.

"Aku nk bimbing aisyah ke jalan Allah swt.. Aq x nk terus di hanyut dengan dunia" blas khairil zafran

" maksudnya kau lnsung takda rasa cinta terhadap aisyah.." Soal khairunnisa.

"Baik fatihah baik aisyah sedikit pun aq tidak ada rasa cinta terhadap mereka... Cinta aq hanya kpada Allah swt..." Jawab khairil zafran.

  "Pasti nasuha akn kecewa..." Blas khairunnisa.

    "Tidak mngapa fatihah nasuha seorang gadis yg brjiwa kuat pasti dia boleh mnerima" jawab khairil zafran.

" terpulang lh abe.. Aq doakn kau bahagia... Bimbinglh aisyah ke jalan Allah swt.. Jadikn lah dia seperti Aisya r.a .. Seorang wanita yg solehah dan taat pada suami..." Nasihat khairunnisa.

" thanks sbb support" ujar khairil zafran mmbuatkan khairunnisa tersenyum.

******

Seminggu kemudian...

    "Adik teman akak shopping baju kahwin jom.." Ajak aisyah sementra adiknya tngah cuti pertengahan semester.

   "Yelah kakak ku apa sahaja untuk kakak tersayang" jawab fatihah nasuha bahagia dia melihat kakaknya bahagia.

    "Thanks jom.." Ajak aisyah. "Jom.." Fatihah nasuha terus bangun dri tempat duduk nya kebetulan dia memang sudah bersiap kerana plan asalnya untuk keluar bersendirian.

   "Jap.." Ujar aisyah sambil menahan adiknya itu. "Kenapa kak..." Soal fatihah nasuha pelik.

   Aisyah mengambil purdah adik nya itu kemudian memakaikan adiknya sambil bercakap "dik... Biar muka adik ni hanya suami adik je dapat melihat... Akak x mahu adik akak jadi macam akak kesian kat umi.." Menitis air mata fatihah nasuha

   "Terima kasih kak adik hampir terlupa.." Jawab fatihah nasuha sebak.

   "Its okay dik.. Akak sayang adik... Dan akak taknak org sebarangan ngorat adik akak ni...." Ujar aisyah sambil ketawa.

                        ****

  "Kak.. Adik nak pergi kedai tudung n purdah tu ye..." Pinta fatihah nasuha.

    "Okay dik hati hati tau..."balas aisyah dan fatihah nasuha hanya menganggukkan kepala sahaja.

    Fatihah nasuha membeli sehelai tudung warna biru n purdah berwarna biru niat hatinya ingin memberi pada kakak nya .

Fatihah nasuha berharap bila sampai masanya kakaknya itu akan pakai pemberiannya ini.

#oky done.

USTAZ SADO VS MISS BRUTALWhere stories live. Discover now