Bab 34

2.5K 88 2
                                    

    Sungguh berselera fatihah nasuha makan aiskrim yang dibeli oleh khairil zafran.

    "Fatihah dah lah tu mkn... Sini sejuk... Tak elok untuk kesihatan kau..." Tegur khairil zafran.

    "Oky ni last oky pastu kita balik hotel kay..." Jawab fatihah nasuha khairil zafran hanya mengangguk tanda faham.

*******

     Fatihah nasuha sedang mmbaca al quran memang itu lh hobi fatihah nasuha mmbaca Al quran jika tidak membuat apa apa.

     Sedang mmbaca tiba tiba dada fatihah nasuha terasa sesak dan tidak boleh bernafas.

    "Ha..bib..." Panggil fatihah nasuha. Khairil zafran yang baru sahaja keluar bilik air itu terus mendapatkan isterinya itu.

    "Fatihah!! Kau kenapa ni" soal khairil zafran gelabah. "Sa...sakit..." Jawab fatihah nasuha sambil memegang dadanya.

    Tanpa berfikir banyak khairil zafran mencempung fatihah nasuha untuk membawa ke hospital secepat yang mungkin.

   Sesampai dihospital yang terdapat di cameron highland fatihah nasuha terus dimasukkan kan ke zone merah untuk rawatan lebih rapi.

   Khairil zafran telah memaklum kepada seluruh keluarga nya akan tetapi mereka tidak dapat naik ke cameron highland kerana mereka mempunyai urusan yg tidak dapat dielakkan.

   Setengah jam kemudian doktor perempuan dalam lingkungan 40 an keluar dri bilik tersebut.

   "Dok macam mana isteri saya" soal khairil zafran dengan keadaan yg begitu risau.

   "Isteri  cik asthma dan asthma isteri cik begitu serius... Dan pada waktu ini dia tak boleh bernafas dengan sendiri...   dia dibantu oleh alat bantuan pernafasan." Jelas doktor tersebut.

    "Sampai bila die kena pakai bantuan pernafasan tu doktor." Soal khairil zafran.

    "Sampai dia boleh bernafas dengan sendirinya... Bru lh kami akn cabut alat bantuan penafasan tersebut... Dan kmi akn pindah kn dia di bilik vvip..." Jelas doktor itu.

    "Terima kasih doktor" ujar khairil zafran. "Sama sama berdoa lah banyak banyak kami hanya mampu membantu yg menentukan dia .. Sya pergi dulu..." Pesan doktor itu dan berlalu pergi.

    Khairil zafran pergi ke bilik yang ditempatkan fatihah nasuha. 'Ya Allah kau sembuhkn lah isteriku.. Sesungguh aq tidak mahu melihat isteri aku sakit begini.. sesungguhnya keceriaan dia selama ini ada lah keceriaan ku juga... ya Allah.. Sesungguhnya dia lah wanita yang kau hadirkn untuk ku seorang yang kuat dan berjiwa kental... Maka kau beri lh dia kekuatan untuk teruskn hidup dimuka bumi mu.. Amin rabal alamin..."doa khairil zafran dalam hati kemudian membaca yassin disisi isterinya.

    Setelah selesai khairil zafran melihat jam menunjukkn pukul 7.30 mlm bermakna sudah masuk waktu maghrib khairil zafran terus sahaja bangun dan pergi ke bilik air untuk mngambil wudhuk.

   Setelah selesai khairil zafran menunaikan solat fardhu maghrib dan dia berharap agar isterinya itu sembuh.

#oky done

   

  

USTAZ SADO VS MISS BRUTALWhere stories live. Discover now