Ik liep naast Alaric de gang door en ik hield mijn mond wijs dicht totdat hij mijn arm plotseling vast pakte.'Nou, Smith' zei hij terwijl ik mijn arm pijnlijk uit zijn hand trok.
'Au' stamelde ik terwijl ik over mijn bovenarm heen wreef.
'Je bent toch niet zo'n watje he? Daar heb ik echt geen....'
'Jij denkt dat ik hier zin in heb?' Snauwde ik naar hem en ik zag dat hij mij aan keek met zijn fel groene ogen en hij kwam met een rap tempo op mij af en duwde mij tegen de muur aan.
'Jij gaat wat respect voor mij tonen, Smith!' Hij spuugde mijn naam bijna uit en ik begon boos zijn armen weg te duwen.
'Respect?!' Riep ik en ik voelde dat zijn greep om mijn arm steviger werd.
'Laat me los!' Riep ik en ik probeerde zijn arm opnieuw weg te duwen toen ik iemands stem hoorde.
'Laat haar los Woods'
Verbouwereerd keek ik naar rechts en daar stond Malfoy met zijn groepje vrienden.
'Had je het tegen mij?' Zei Alaric verbaasd terwijl hij mij los liet en de kant van Draco op liep die vragend om zich heen keek.
'Ik zie verder niet nog een Woods, jij wel?' Zei hij met een glimlach en Alaric zuchtte en liep daarna weg.
Pijnlijk wreef ik over mijn bovenarm heen en ik keek omhoog naar Malfoy.
'Wat moest die van je?' Zei hij en ik schudde met mijn hoofd.
'Niks, maar bedankt' zei ik terwijl ik langs hem op liep de gang door terug naar de Ravenclaw leerlingenkamer.
Pov Draco
'Niks, maar bedankt' ze liep langs me op met een stalen blik, maar aan haar ogen kon je zien dat ze geschrokken was van die Woods.
Ik draaide me om en ik volgde met mijn ogen hoe Laurel de gang door liep.
'Wat moest hij van haar' zuchtte ik en Blaise haalde zijn schouders op.
'Geen idee, rare gozer die Woods'
'Mh' zei ik enkel terwijl ik weer verder liep naar de Slytherin leerlingenkamer.
Iris en Pansy zaten op de bank voor de haart en ik kwam hun kant op lopen.
'Malfoy' zei Iris enkel en Pansy keek me aan.
'Heb je gehoord van Potter' begon ze en ik schudde met mijn hoofd.
'Nee, hoezo'
'hij houd een feest in de kamer van hoge nood' piepte ze blij en ik ging zuchtend achterover leunen.
'Ik heb een hekel aan Potter'
'Jaja, dat weten we ondertussen wel' zuchtte ze en ze keek Blaise aan.
'Jij gaat toch wel?'
'Je wil serieus naar een Gryffindor feest toe gaan'
'Het feest is voor alle huizen, doe toch niet eens zo moeilijk'
Ik bromde en ik leunde met mijn hoofd tegen de achterkant van de stoel aan.
'Misschien is die leuke Ravenclaw van jou er ook' zei Graham opeens die erbij kwam zitten.
'Wat?' Snauwde ik en hij haalde zijn schouders op.
'Laat maar'
'Welke Ravenclaw?' Hoorde ik Iris meteen zeggen en ik schudde met mijn hoofd.
'Niemand'
'Ze heet Laurel Smith' zei ik Blaise en ik gaf hem een doodse blik.
'Ohh Laurel dus..' zei Graham met een glimlach die naast mij op een stoel kwam zitten.
'Wanneer ga jij mij aan die Laurel voorstellen' spotte hij en ik gaf hem een klap tegen zijn hoofd aan.
'Kappen Gram'
'Dus, wie is die Laurel?' Vroeg Iris verder en ik gaf haar een geïrriteerde blik.
'Niemand, een vervelende Ravenclaw meer niet' snauwde ik en Blaise haalde zijn wenkbrauwen op.
'Zeg nog een ding en ik prik je ogen eruit' siste ik naar hem en hij gooide lachend zijn handen omhoog.
'Ik zeg niks'
JE LEEST
Heartless||Draco Malfoy
Fanfiction'Lastig he? Lopen' snauwde ik naar het meisje dat voor me liep en ze draaide meteen om, met haar blauwe ogen keek ze me aan en haalde haar schouders op. 'Pardon, weet je wel wie ik ben?' Zei ik dit keer iets duidelijker en ze draaide opnieuw zuchten...