21

129 21 3
                                    

" Seulkwan? Boo Seulkwan? " soal Haeyeon dengan nada terkejut. Hansol mengangguk perlahan.

" Dia ada kat sini tak? Aku nak jumpa dia. "

" Dia ada kat luar. Dia malu nak masuk. " ujar Hansol.

" Kau nak aku suruh dia masuk? " sambung Hansol lagi. Haeyeon mengangguk berkali-kali.

Hansol bangun dari tempat duduk. Dituju pintu wad. Dia bercakap dengan beberapa orang di luar wad.

Seorang demi seorang mula masuk ke dalam wad. Minghao, Chan, Seulkwan dan seorang lelaki yang mukanya seiras dengan Seulkwan. Haeyeon hanya melemparkan senyuman kepada mereka.

" Kamsahabnida, Seulkwan sebab selamatkan saya. " ujar Haeyeon dengan senyuman.

" Ah, ne. Sama-sama. " balas Seulkwan sambil menunduk.

" Annyeonghaseyo, Haeyeon! Saya Boo Seungkwan, kembar kepada Boo Seulkwan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Annyeonghaseyo, Haeyeon! Saya Boo Seungkwan, kembar kepada Boo Seulkwan. " seseorang lelaki memperkenalkan dirinya.

Seulkwan menepuk belakang badan kembarnya, " Tahu lah cita-cita kau nak jadi MC tapi, tak payahlah over sangat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Seulkwan menepuk belakang badan kembarnya, " Tahu lah cita-cita kau nak jadi MC tapi, tak payahlah over sangat. "

Mereka yang ada di dalam wad Haeyeon itu ketawa melihat kembar tersebut.

" Haeyeon, kau dah okay? " soal Minghao. Haeyeon hanya mengangguk.

" Emma dengan Luna sekarang macam mana, Seulkwan? " soal Haeyeon.

" Emma dan Luna sekarang dah kena tangkap polis dengan sebab cuba untuk bunuh awak. " jelas Seulkwan. Haeyeon hanya meng'oh'kan sahaja.

" Sekarang kau dah selamat! " laung Hansol. Haeyeon tersenyum.

***

" Haeyeon, malam ni aku akan jaga kau. Eomma dan appa aku minta maaf sebab tak dapat datang. " ujar Hansol.

" Gwaenchanha. Kau balik pun tak apa. Aku boleh jaga diri sendiri. " balas Haeyeon sambil tersenyum.

Keadaan menjadi sepi. Mereka berdua tidak tahu apa yang perlu dibualkan.

" Hansol, aku nak cakap sesuatu. "

" Hm? " balas Hansol ringkas.

" Mesti apa yang aku cakap ni pelik dan gila. Hehe " Haeyeon ketawa kecil.

" Tak apa. Aku suka benda pelik dan gila. "

" Okay, aku sebenarnya sukakan kau. Okay, jangan balas apa-apa lagi. Aku tahu ni pelik. Dah lah perempuan yang luahkan dulu. Hahahaー Errrー Tapi, aku tak harapkan apa-apa pun dari kau. Aku cuma nak luah apa yang aku rasa. Kau tak suka aku pun tak apa. Aku faham. Akuㅡ Akuㅡ "

" Shhh " jari telunjuk Hansol berada tepat di bibir Haeyeon. Pipi Haeyeon mula berona merah.

" Aku dah luahkan perasaan aku dulu kat kau. " ujar Hansol dengan tenang.

" Oh, kau cakap kau kawan aku? "

" Aish, kau dah lupa ke? "

[ Flashback ]

" Haeyeon, aku nak cakap sikit. " ujar Hansol sambil menggaru tengkuknya yang tidak gatal.

" Pe? "

" Aku suka bunga. "

" Huh? So, apa kena mengena dengan aku? " Haeyeon mengerutkan keningnya. Apa yang Hansol cuba maksudkan?

" Yang kena mengenanya, kau macam bunga. " kata Hansol.

" Bo? Wae? " tanya Haeyeon sekali lagi. Dia betul-betul tidak faham.

" Sebab aku suka bunga. "

" Straight to the point boleh tak? Aku tak faham apa kau cakap. " kening Haeyeon semakin berkerut.

" Ok, tak apa lah. Hiraukan je apa aku cakap tadi. " kata Hansol lalu, menghirup mocha-nya.

" Apa yang kau nak cakap sebenarnya tadi? Mianhae, aku tak faham. " muncul perasaan ingin tahu dalam hati Haeyeon.

" Tak ada apa. Jom balik. "

[ End Flashback ]

" Oh, itu luahkan perasaan ke? Aku still tak faham lagi lah. " Haeyeon pout. Hansol menepuk dahinya.

" Maksudnya, aku suka bunga. Kau bagaikan bunga. Aku suka bunga. Aku suka kau. Arachi? "

" Emm, arasseo. " jawap Haeyeon walaupun, dia tidak faham.

Dan sel-sel otak Haeyeon mula berhubung, " Wait, kau suka aku? " Hansol mengangguk.

" Haha, kau nak prank aku kan? " Haeyeon memukul bahu Hansol dengan kuat.

" Weh, sakit lah. "

" Kau kan pelindung aku. Mesti lah kena kuat. "

" Jaga la jodoh kau ni elok-elok. "

" Jodoh WAHAHAH "

Haeyeon tidak henti-henti memukul lengan Hansol.

" Weh, aku serious lah. " ujar Hansol dan Haeyeon kaku.

" Huh, kau ingat aku pabo sangat ke? Aku tahu lah yang kau ni main-main je. " balas Haeyeon sambil menjeling Hansol.

" Aku tak main-main. Haeyeon, aku ada satu permintaan. " Haeyeon sekadar menjongket sebelah keningnya.

" Sudi tak kau jadi yeochin aku? "

" Weh, kita berdua kat hospital ni. Tak sweet langsung la, HAHA. "

The End

Ok, author tahu chapter ni pendek and ending dia pun macam apa je. Tapi, author ada sediakan special part untuk korang. So, pastikan baca special part ;)

LOL from Author Hani
(LotsOfLove 💕)

[✔️] Flower (꽃)Where stories live. Discover now