06

152 27 0
                                    

" Hansol banyak cerita pasal kamu kat uncle dengan aunty. " ujar Tuan Chwe.

" Appa! Tak payahlah cakap! "

Aku yang berada di sebelah Hansol hanya ketawa kecil.

" Ha, makanan dah siap! " Puan Chwe meletakkan makanan ke atas meja makan.

" Ha, makanan dah siap! " Puan Chwe meletakkan makanan ke atas meja makan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mataku membulat, " Wah, tteok-beokki! Aunty buat sendiri ke ni? "

" Hehe, ne. " Puan Chwe mengambil tempat duduk di sebelah Tuan Chwe.

" Mari kita makan sekarang! " laung Tuan Chwe.

Aku membiarkan mereka mengambil dahulu sebagai tanda hormat.

" Haeyeon, kenapa tak ambil? " soal Puan Chwe yang sedar akan kelakuan ku.

" Uncle, Aunty, Hansol, ambillah dulu. Nanti saya ambil. Saya tetamu je. " jelas ku sambil tersenyum.

" Kan aku dah kata, tak payah malu-malu. Ambil je lah, nah. " kata Hansol lalu meletakkan beberapa tteok-beokki di atas pinggan ku.

Aku menahan tangannya yang ingin meletakkan lagi tteok-beokki di pinggan ku, " Dah. Aku boleh ambil sendiri. "

Aku mengambil chopstick lalu, mengambil tteokbeokki. Kami semua mula makan.

" Umm, maisseo! Pandai aunty masak. " puji ku kepada Puan Chwe. Puan Chwe balas dengan senyuman.

Selesai makan malam, " Aunty, pinggan ni- "

" Biarkan je atas meja tu. " aku mengangguk tanda akur.

Aku meminta diri untuk pulang. Jam menunjukkan sudah pukul 9:15 malam.

" Aunty, saya minta diri dulu. Gomawo sebab jemput saya dinner dengan keluarga aunty. " aku menunduk.

Aku menuju ke pagar rumah, " Annyeong! " aku pandang ke belakang dan melambaikan tangan ke arah keluarga Chwe.

" Haeyeon jangan lupa esok! "

***

Keesokkan harinya, aku bangun lambat sedikit iaitu pada pukul 12.30 tengah hari.

" 12:30 tengah hari?! Lewatnya! " aku segera bangun dari katil dan pergi ke bilik air untuk membersihkan diri.

Kalau tak baca buku sampai pukul 3 pagi, mesti tak bangun lambat!

[✔️] Flower (꽃)Where stories live. Discover now