16

109 20 5
                                    

" Haeyeon, kau dengar tak aku cakap dengan kau ni? "

" Hm, mianhae. Aku tak patut tanya pasal privasi kau. "

***

" Bagus, Haeyeon. Lepas ni kau boleh lagi abaikan Hansol. " kata Haeyeon sendirian.

Ting~

unknown number
hahahahaha

wtf. what's wrong with her?

haeyeon
apa hal?

jangan kacau aku

unknown number
good girl, haeyeon

teruskan usaha kau macam ni

Haeyeon menggulingkan matanya apabila membaca mesej itu. Unknown ni dah macam obses sangat dengan Hansol.

unknown number
dengar kata aku macam
ni kan bagus

tak payah nak bazir masa
aku untuk kerjakan kau

" Kerjakan aku? Kalau dia buat sesuatu kat aku, maknanya aku akan nampak lah siapa dia ni kan? " ujar ku sendirian.

Teruskan rapat dengan Hansol atau jauhkan diri? Ah, susah untuk Haeyeon buat pilihan!

" s#*t "

***

Ting~ Ting~

Bunyi loceng pagar rumah Haeyeon kedengaran.

" Haeyeon, ni aku Hansol! "

" Keluar lah! Aku tahu kau ada kat dalam! " jerit Hansol dari luar yang masih tidak berputus asa menunggu Haeyeon. Dia menekan loceng rumah itu berkali-kali.

" Ha, keluar pun. " Hansol berhenti menekan loceng rumah apabila, Haeyeon keluar dari rumah.

" Kalau loceng rumah tu rosak, kau ganti. " balas Haeyeon sebaik sahaja mengunci pagar rumah.

" Ala setakat loceng rumah tu boleh je aku ganti. " ujar Hansol seraya mengikuti Haeyeon berjalan.

" Benda yang aku tak boleh ganti cuma satu je. "

" Perasaan cinta aku pada kau, pfft. " Hansol menepuk bahu Haeyeon menyebabkan Haeyeon tersedar dari lamunan.

Haeyeon memandang Hansol, " Kau ada cakap apa-apa ke tadi? Sorry, aku tak dengar. Aku pakai earphone. Lagu kat earphone ni kuat sangat. "

" Oh, tak ada apa. "

Suasana di antara mereka berdua menjadi sunyi dan janggal. Krik krik~

Ting~

" Siapa tu? " soal Hansol apabila telefon milik Haeyeon berdering.

unknown number
i see you

Hansol cuba untuk mengintai telefon Haeyeon tetapi, cepat sahaja Haeyeon menutup telefon itu dengan tangannya.

[✔️] Flower (꽃)Where stories live. Discover now