De vorbă cu FrancescaMcn1

86 11 3
                                    

   Salutare, iubitori de lectură!
   În această zi însorită, o să stăm de vorbă cu un nou talent al Wattpad-ului, un nou diamant neșlefuit, o viitoare stea, și anume Francesca Mocanu, cunoscută pe platformă ca FrancescaMcn1.

Pentru început, povestește-ne despre tine...
   Bună ! Pentru început, vreau să-ți mulțumesc pentru această ocazie! Despre mine o sa spun o mi, mică parte: mai am puțin și fac 16 ani, studiez pe profil uman (științe sociale), ador să scriu, dar nu am așa mult timp, căci îmi place să citesc extrem de mult. Sunt din Piatra Neamț, și cel mai mult iubesc să scriu pe Wattpad, în după-amiezile călduroase, cu o ceașcă de cafea lângă mine, și ceva de ronțăit.
Cum ai ajuns pe această platformă ?
   Pe Wattpad am ajuns în urmă cu vreo patru ani. Este o poveste cam lungă, dar încerc să o scurtez. A eam vreo doisprezece ani, și aveam și eu un prieten, și cum era pe vremea aceea ( chiar dacă nu a trecut mult, vremurile s-au schimbat considerabil ), când a venit vorba de primul sărut...vă dați seama cum era. Ca orice fetiță de 12 ani, am căutat pe Google "primul sărut" ( don't judge me ), și am dat din întâmplare peste o carte de pe Wattpad. A urmat o perioadă în care am citit, am avut o încercare de carte, apoi am renunțat cam pe la 14 ani. Apoi am revenit la citit, și uite-mă acum.
Ce te-a inspirat să scrii ?
   Sincer, habar nu am. Iubesc să scriu, și cum citeam mult pe Wattpad, m-a fascinat faptul că mulți oameni simpli aveau atâtea lecturi și voturi. Așa că am zis "de ce nu ?". Cât despre inspiraţie, nu mă întreba...Pur și simplu stau în pat sau merg pe stradă, și îmi vin ideile.
Ce cărți citești de obicei ?
   De obicei citeam doar cărți de dragoste. Apoi am descoperit Harry Potter și apoi a început liceul, iar acum oscilez între Fantasy, SF și Romance. Nu mai spun că fac combinații tare ciudate. Spre exemplu, am citit "Mândrie și prejudecată" de Jane Austin, o carte clasică, apoi am intrat direct în Veronica Roth și Cassandra Clare. Mai citesc din când în când și romane polițiste, dar cum am spus mai sus, Romance, Sf și Fantasy sunt prioritare.
Înainte de a scrie pe Wattpad, ai mai scris undeva ?
   Nu, nu am mai scris nicăieri. Am descoperit că îmi place să scriu prin clasa a 5-a, când am început operele pentru examen și a trebuit să fac comentarii, demonstrații, iar profesoara îmi spunea că am talent. Am fost la concursuri, și cam asta e.
De unde ți-au venit ideile pentru personaje ? Sunt inspirate din realitate sau sunt propriile tale creații ?
   Personajele sunt pură imaginație. Am o distribuție, trăsăturile sunt luate ca fiind cele ale actorilor, dar caracterele sunt strict imaginația mea. Uneori, dar rar, mai adaug mici chestii din comportamentul prietenilor mei.
Romanul tău de dragoste, "Una la un milion" a avut parte de un succes încă de la început și este într-o ascensiune formidabilă. Te-ai așteptat vreodată la asta ?
   Nu aș putea-o numi "ascensiune formidabilă", căci mai am până acolo, dar nu mă așteptam nici măcar la atât. Am castigat mulți cititori de pe urma "RxR-urilor", dar și câțiva de la vechea carte.
Din câte am observat, îți plac animalele. Din această cauză le-ai inclus în roman, sau au reprezentat o necesitate ?
   Iubesc animalele. Iubesc caii, câinii, iepurii și ador pisicile. Le-am adăugat pentru că m-am gândit că o să mai găsesc iubitori de animale, la fel ca mine, plus că nu prea găseam cărți în care animalele de companie să apară în fiecare capitol și să aibă atâta importanță în viețile personajelor; și pentru că sprijin animalele. Dacă ar fi după mine, aș face un parc național cu animale. Îmi doresc de la oameni să înțeleagă că animalele sunt de multe ori mai bune ca oamenii și că maltratarea lor ( din păcate, sunt multe cazuri de acest gen ) este ceva mai mult decât inacceptabil. Ele trebuiesc iubite și vă vor iubi înapoi, iar relațiile lui Caleb și April cu animalele lor demonstrează acest lucru.
Mai ai și alte proiecte pentru viitor ?
   Da, am destule. Capul meu născocește ceva nou odată la câteva zile, iar în ciorne mai am 3 cărți cu subiecte total diferite.
Ești încă tânără în acest domeniu. Te vezi în viitor publicând vreo carte ?
   Pentru mine, să public o carte ar fi un vis împlinit, dar nu cred că voi ajunge acolo prea curând. Momentan îmi doresc ca romanul meu, "Una la un milion", să ajungă la 10 mii de lecturi. Dacă va ajunge la 15 mii, mă voi considera cel mai norocos om de pa Pământ. Însă, revenind la publicarea cărții, nu pot decât să muncesc și să sper.
La final, vrei să le transmiți ceva cititorilor tăi ?
   Vreau să le transmit cititorilor mei multe mulțumiri și laude! Fără ei, nu știu dacă "Una la un milion" ar mai fi existat. Vreau să le mai spun și că ar trebui să rămână cu ochii pe Caleb și April, căci povestea avansează , iar până la sfârșitul verii se și termină. Îi îmbrățișez pe toți cu drag, și îi aștept în continuare cu păreri și sfaturi.

De vorbă cu...Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum