De vorbă cu Daldya

51 8 9
                                    

Așa cum spune și descrierea ei de pe Wattpad, e o soție și o mamă grijulie, însă, când timpul îi permite, nu ezită să ne bucure cu lucrările ei. O autoare care a decis, a încercat și a reușit să aducă pe această platformă câteva opere care sigur te vor atrage. Dacă încă nu știi despre cine este vorba, ți-o prezint pe Daldya, o scriitoare care s-ar putea să îți placă.

Spune-ne câte ceva despre tine.

 Mă numesc Delia Moretti. Sunt născută în România, dar am trăit practic de când mă știu în Italia. Sunt soție și mamă grijulie. Îmi place ordinea și disciplina. Îmi place să cred că sunt tipul de persoană pașnică, dar să te ferească Dumnezeu să mă calci pe bătături, devin cu totul și cu totul o altă persoană.

 Cum ai ajuns pe Wattpad? 

 Din întâmplare. Prietenul meu a descoperit aplicația și a descărcat-o și pe telefonul meu. Inițial a rămas acolo fără să o bag în seamă până când, din curiozitate, am deschis-o ca să văd despre ce este vorba. 

  Cum de te-ai hotărât să devii scriitoare?

 Citind cărțile altora am observat că mi-ar fi plăcut să citesc alte scenarii. Că se potrivea mai bine un alt fel de final și așa mai departe. Mi-am luat inima în dinți și a luat naștere prima mea idee, Seria Prenupțial care avea un alt nume inițial și era scrisă în limba italiană ca mai târziu să treacă în varianta scrisă în limba română.

Ce te inspiră atunci când scrii?

 Nimic în mod particular. Ideile vin și pleacă singure. 

 Cum ai creat personajele? Sunt din viața reală sau sunt propria ta creație? 

Depinde de fiecare carte în parte. La ,,Prenupțial" personaje sunt cât se poate de reale și fac parte din viața mea de zi cu zi. La ,,O nestemată în deșert" personajele mi le-am creat pract de la zero. La ,,Romeo și Violeta" ma ajutat melodia care o are ca șablon și ideea în sine. La ,, Două inimii, un singur trup" m-am întrecut pe sine, căci nu știu cum am creat sau dacă am reușit să transmit foarte bine ideea inițială. 

 Ce gen de cărți citești de obicei?

Tot ce îmi pică în mână. Dacă îmi place primele rânduri citite merg mai departe de nu închid ochii și aleg o altă carte. 

 Cel mai mare succes, până acum, dintre cărțile tale, l-a avut "Seria Prenupțial". Spune-ne câte ceva despre această carte. 

Este o carte în care se dezbate foarte multe probleme din viața de zi cu zi. Cu multă intrigă, ură, invidie, răzbunare, dar și foarte multă iubire și unor. Tind să cred că merită citită în ciuda micilor lipsuri pe care o are aceasta. 

  Am văzut că lucrezi la o nouă carte, "Prieteni la cataramă". Care ar fi tema acestei cărți?

 Deocamdată nu am început să lucrez la ea. Acum sunt pe ultima sută de metri la ,,Două inimii, un singur trup". ,,Prieteni la cataramă" va fi continuarea cărți ,,O nestemată în deșert". Când am terminat ideea respectivă câțiva cititorii au spus că s-a terminat prea repede că mai voiau să stea în compania celor doi protagoniști. Citind mesajele lor m-am gândit să le fac pe plac. Cât despre tema cărții o să fie prietenia dintre personajele vechi, dar și altele noi. Nu pot spune mai mult de atât.10.

 Ai vreun autor preferat din realitate, sau de pe Wattpad?

 În librăria în care lucrez intru în contact cu foarte mulți scriitori, dar nu pot spune că am unul preferat. Fiecare autor în parte a câștigat un loc special în inimioara mea. Asta în lumea reală. Cât despre Wattpad România, treaba stă în felul următor: îmi place stilul poetic pe care îl are -sincerity . Îmi place umorul Sara_M_P . Criticile, poeziile, dar și ideile cărților scrise de către  AndradaWhaite , dar și alți care acum nu îmi vin în minte (scuze). 

  Există în cărțile tale un personaj care să te reprezinte? Să fie copia ta fidelă?

 Cel mai mult și mai mult mă regăsesc în Emily ,, Prenupțial", dar am scos la bătaie instinctul matern atunci când am scris personajul Dariei din ,,Două inimii, un singur trup". 

 Ce planuri ai pentru viitor, legat de acest domeniu? 

 Vreau să termin ce am început pe această platformă și după cred că voi lua o pauză. Cât despre publicarea cărților mele, nu știu nimic concret. Au eșuat tentativele cu câteva edituri din România, rămâne de văzut dacă reușesc să găsesc una care să mă înțeleagă și ajute în același timp. Cât despre variantele în limba italiană, ''Prenupțial'' are deja un succes colosal pe plan local urmând să fie lansat și pe plan național. 

Ai scris vreodată, simultan, la mai multe cărți? Dacă da, cum a fost experiența? 

 Da. Am făcut această greșeală în trecut. Experiența a fost una unică și a lăsat o amprentă asupra mea, demnă de luat în considerare. Cărțile trebuiesc scrisese cap coadă și de abia după începută o idee nouă. Mie îmi plăcea, căci postam prima dată unde aveam ideile cele mai bune. Cât despre cititori, cred că nu le-a plăcut inițiativa mea. Eram certată în permanență de către cititorii nemulțumiți care nu mă urmăreau în ambele proiecte. 

 Înafară de Wattpad, ai mai scris undeva? 

 Pe altă platformă, nu. 

 Cafea sau ceai? 

 Ambele. Dimineața, nelipsita cafeluță, iar seară, înainte de somn, un ceai calmant. 

 Care e relația ta cu cititorii? 

 Tind să cred că este bună, având în vedere că sunt puțini la număr aceeia care intră în discuție cu mine. 

 Ai vrea să le transmiți ceva?

 Le mulțumesc din suflet pentru fiecare steluță în parte și ochișor de la cărțile mele. Pentru mesajele care îmi fac ziua mai bună, căci nu am crezut niciodată că o să le placă munca mea.

Ai ajuns la finalul capitolelor publicate.

⏰ Ultima actualizare: May 14, 2019 ⏰

Adaugă această povestire la Biblioteca ta pentru a primi notificări despre capitolele noi!

De vorbă cu...Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum