Bună tuturor!
Azi stăm de vorbă cu un autor puțin mai filosofic, care nu doar că trăiește din plin realitatea, ci o și transpune în operele sale. Dacă încă nu v-ați dat seama de cine vorbesc, vă ajut eu. Cunoscută pe Wattpad ca timearebeca, aceasta și-a răpit din timpul ei liber pentru a vorbi cu noi.Pentru început, povestește-ne despre tine...
Numele meu este Timea, am 22 de ani și sunt din Timișoara. În prezent, sunt anul întâi la master. Îmi place foarte mult să citesc și să scriu. Gândirea filosofică este ceea ce mă definește și îmi place să îmi expun gândurile prin intermediul personajelor.
Cum ai ajuns pe Wattpad, Timea ?
Sora mea mi-a spus de wattpad. Era în noiembrie 2017 și mi-a propus să încerc să scriu pe această platformă.
Și ea e tot scriitoare pe această platformă.
Nu, nu e. Ea e doar cititoare.
Am înțeles. Ce cărți citești de obicei ?
Depinde de felul cum mă simt. Uneori, prefer cărțile cu introspecție. Alteori, prefer cele de dragoste sau fantezie. În general, îmi plac cărțile foarte bine structurate și cu un limbaj elaborat.
Ce te-a determinat să scrii ?
Încă de pe la vârsta de 12 ani am scris poezie. Apoi, au urmat diverse texte scurte de natură filosofică. În cele din urmă, am zis că de ce nu să mă apuc de o carte serioasă. Motivul principal pentru care scriu este acel sentiment de satisfacție pe care îl am atunci când îmi scriu propriile trăiri și cititorii se regăsesc în carte.
Și, te-ai gândit să te reapuci de poezii ?
Scriu poezie și în prezent, dar încă nu am publicat nici una. Mă gândesc serios la o carte de poezii și una de filosofie.
Ce te inspiră atunci când scrii ?
Tot ceea ce văd și simt. Îmi pun căștile în urechi, dau muzica la maxim și exprim ceea ce am trăit eu sau alții. Orice fapt pe care îl observ mă inspiră. Mai ales ființa umană ca și entitate.
Personajele tale sunt inspirate din realitate sau sunt propriile tale creații ?
Anumite părți din ele fac parte din mine, dar altele nu. Sunt, mai degrabă, un cumul de sentimente și fapte inspirate din viața cotidiană, amestecate cu un gram de ficțiune. Multe întâmplări sunt fictive, dar sentimentele sunt reale. Inspirate din viața mea sau din viața persoanelor din jur.
Am văzut că lucrezi simultan la 2 cărți, din 2 genuri diferite. Să înțeleg că ai mai multe idei simultan ?
Cartea "Te-am iertat" este o proză scurtă terminată. Nu am în plan să o continui. "O altfel de iubire" este preocuparea mea în acest moment. Am multe idei deodată și îmi este greu să le expun pe toate deodată. Mai am în plan o carte de fantezie care va fii postată curând.
Ce te-a determinat să scrii "O altfel de iubire" ?
Am vrut să trag alarma asupra anumitor lucruri pe care le-am observat în jur. Dragostea și-a pierdut din valoare pe fondul neînțelegerii esenței ei. Am vrut să declar prin această carte un alt mod de a iubi. Pe lângă asta, am vrut să exprim faptul că depresia și anxietate sunt grave și că nimeni nu trebuie să treacă singur prin ele. Că există o cale de a învinge aceste lucruri. Și cel mai mult, am vrut să exprim faptul că lupta cu gândurile este una puternică, dar pe care toți o putem învinge.
A ajuns repede pe locul 3. Te-ai așteptat la asta ?
Nu, sincer nu m-am așteptat. A fost pentru mine un miracol, ca să zic așa. Mai ales datorită faptului că e și de puțin timp postată.
Planuri pentru viitor.? Poate vreo nouă carte ?
Da. În curând o să postez "În război cu inima mea". Din ea au mai fost postate trei capitole, dar le-am retras pentru rescriere și pentru o nouă abordare a poveștii. Plus cartea "Eternitate", unde o să avem numai filosofie. Și, cine știe, poate și o carte de poezii.
Pentru final, ai ceva să le transmiți cititorilor tăi ?
Da. Aș vrea să le spun faptul că viața merită trăită indiferent de piedici. Tot timpul e loc de mai bine și de un nou început. Iubiți, zâmbiți și fiți fericiți. Alegerea vă aparține. Și le mulțumesc tuturor celor ce mi-au citit lucrările. Sunteți minunați.
CITEȘTI
De vorbă cu...
RandomO lucrare realizată cu scopul de a intervieva scriitori talentați, cunoscuți, și mai puțini cunoscuți de pe această platformă.